1393-06-05 16:58
1369
0
1790
گفتگو با قدیمی ترین داروخانه دار گنبد:

آغاز فعالیت ما با دوران هشت سال دفاع مقدس همراه بود / گاهی سرنگ هم برای عرضه نداشتیم

دکتر علی پورعلی قدیمی ترین داروخانه دار گنبد است ٰکه  اولین داروخانه گنبد را در سال ۵۹ تاسیس کرده است .

به گزارش گلستان ما به نقل از قابوس نامه ، دکتر علی پورعلی قدیمی ترین داروخانه دار گنبد است ٰکه  اولین داروخانه گنبد را در سال ۵۹ تاسیس کرده است .

وی از شرایط ابتدایی کار خود گفت زمانی که داروخانه قابوس نه تنها در گنبد بلکه از علی آباد تا شرقی ترین نقطه استان تنها داروخانه گلستان بود.

پورمندی گفت: شروع کار ما با دوران هشت سال دفاع مقدس همراه بود . دورانی که که داروها بسیار کم و دسترسی به آن سخت بود.

وی با بیان شرایط سخت آن زمان  ادامه داد: گاهی یک سرنگ هم برای عرضه به مردم نداشتیم و تا زمانیکه شرایط ناشی از جنگ بهتر شود با دکتر بیژن رضایی شیرازی همراه شدم چون کمبود امکانات و فقر اقتصادی کشور در آن زمان کار و عرضه دارو را بسیار دشوار ساخته بود.

IMG_4341
دکتر پورعلی در پاسخ به خبرنگار ما که با چه تعداد نیرو کار را شروع کردید گفت: با یک پزشک داروساز و ۶ نیرو کار که در دوشیفت شب و روز خدمات ارائه می دادند کارآغاز شد.

وی  اذعان کرد: در گذشته مردم شناخت زیادی از دارو ها نداشتند اما رفته رفته با گذشت زمان سطح سواد و آموزش در خصوص مصرف دارو بالا رفته است .

این دکتر گنبدی با ابراز خوشحالی از اینکه امروزه بیش از ۹۰ درصد داروها در داخل کشور ساخته می شوند اضافه کرد : کیفیت داروهای داخلی بسیار خوب است و تا حدی که است که مازاد آن هم صادر می شود.هرچند به دلیل برخی تحریم ها داروهایی نیز کمیاب هستند  که امیدواریم بتوانیم آنها را نیز در داخل کشور تولید کنیم.

وی  در رابطه با جایگاه دارو در طرح تحول سلامت، برخی از دارو ها از جمله انسولین را از داروهایی که تحت پوشش این طرح قرار دارد نام برد و اضافه کرد با اجرای این طرح  بیماران می توانند تنها با پرداخت ۱۰ درصد هزینه آن را خریداری کنند.

دکتر علی پورعلی از وضعیت بیمه و خدمات آن در رابطه با دارو نیز اظهار کرد: متاسفانه بیمه آنطور که باید عمل نمی کند و داروهایی که باید تحت پوشش بیمه باشند مورد حمایت بیمه نیستند و از این رو بار هزینه ها در تهیه دارو بالاست.

وی در ادامه  به برخی از مشکلات دکتران داروساز خصوصا جوانان اشاره کرد و گفت: هزینه اجاره و راه اندازی داروخانه بسیار بالاست  و و یک جوان داروساز توان تهیه  آن را ندارد ، خدمات و بیمه نیز شامل ما نمی شود و حمایتی از سوی دولت نمی شود.

این دکتر داروساز در پایان عمده مشکلات دارو و داروسازی را در دو بخش تامین هزینه  تاسیس داروخانه و عدم پوش برخی از داروها توسط بیمه برشمرد و از مسئولین خواست تا جهت رفع این مشکلات گام بردارند.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.