1399-07-29 08:12
646
0
71113

کمبود470 لیتر در ثانیه آب در گرگان/ افزایش مصرف آب به میزان 320 لیتر در گرگان

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان گرگان از افزایش ۲۳ درصدی مصرف آب طی ۶ ماهه نخست سال در گرگان خبر داد و گفت: مرکز استان گلستان با ۴۷۰ لیتر در ثانیه با کمبود آب مواجه است.

قربان غلامی اظهار کرد: در ایام گرم سال از اوایل خردادماه تا پایان شهریور نیاز آبی این شهرستان یک‌هزار و ۷۷۰ لیتر در ثانیه  بوده در حالی که تولید یک‌هزار و ۳۰۰ لیتر در ثانیه است و بر این اساس ۴۷۰ لیتر در ثانیه با کمبود آب مواجه هستیم.

وی تصریح کرد: برای مدیریت این موضوع، در شب ذخیره‌سازی آب انجام می‌شد که البته با توجه به بارندگی و سردی هوا مقدار زمان قطعی آب در شب برای حفظ بالانس شبکه متغیر است.

تامین آب شرب گرگان ۵ درصد از طریق آب‌های سطحی و ۹۵ درصد آن از طریق چاه‌های عمیق شرب زیرزمینی است

غلامی گفت: تامین آب شرب شهرستان گرگان پنج درصد از طریق آب‌های سطحی و ۹۵ درصد آن از طریق چاه‌های عمیق شرب زیرزمینی است.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان گرگان با بیان اینکه دو برنامه کوتاه‌مدت و بلندمدت برای این موضوع داریم، افزود: برنامه کوتاه‌مدت ما، ۶ حلقه چاه عمیق که اکنون آب منطقه‌ای حفر کرده و خطوط انتقال و ایستگاه پمپاژ آن در حال اجرا است و تلاش می‌شود هر چه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد تا سال آینده کمبود آب کمتر شود.

وی در مورد برنامه بلندمدت گفت: آب‌های سطحی مانند رودخانه «شصتکلاته» با احداث سد، و سد آب «کوثر» در روستای «نومل» و شیرین کردن آب دریا  می‌تواند بخشی از منابع آب را تامین کند.

افزایش ۲۳ درصد مصرف آب نسبت به مدت مشابه سال گذشته طی ۶ ماهه نخست سال

غلامی گفت: همچنین پیشنهاد حفر ۱۰ حلقه چاه عمیق در ضلع شرق، غرب و شمال گرگان نیز داده شده که اگر تامین اعتبار شود اجرایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه طی ۶ ماهه نخست سال ۲۳ درصد مصرف آب نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشتیم، افزود: سرانه مصرف آب هر نفر طی ۶ ماه ۲۳۰ لیتر بوده در حالی که مصرف در شهرستان گرگان به ۳۲۰ لیتر رسیده است.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان گرگان از مردم خواست صرفه‌جویی در مصرف آب را جدی بگیریم تا دچار کم آبی نشویم.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.