1393-08-20 10:40
5739
0
5652

عوامل اجرایی "طرح مدام" در گرگان از این طرح می گویند + تصاویر

طرح مدام یا مشارکت دانش آموزان در اداره امور مدرسه در ۶۳۴ مدرسه متوسطه اول استان گلستان اجرامی شود.

به گزارش گلستان ما به نقل از کلاس بیست ، براساس این طرح در یک روز از سال تحصیلی، دانش آموزان اداره امور مدرسه را برعهده می گیرند و در نقش مدیر، معاونان و دبیران به انجام وظیفه می پردازند که بصورت نمادین دردبیرستان دخترانه دوره اول شاهد گرگان برگزار شد.

مدیردبیرستان شاهد دختران دوره اول گرگان درحاشیه اجرای این طرح درگفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت : این طرح طی ۴ سال بصورت منظم اجرا و بعنوان یک روز مشارکت دانش آموزان در اداره امور مدرسه می باشد.

IMG 1678

طیبه نادعلی در خصوص اهداف این طرح ارتقای تفکر ، تصمیمات درست و منطقی دانش آموزان در مواجهه با مشکلات مدرسه اعم از آموزش و پرورش ، مشاورهای، بهداشتی ، ورزشی و بآماده سازی برای تصدی پست های اجتماعی و اداری در آینده  می باشد.

طرح مدام استعداد های بالقوه دانش آموزان را بالفعل تبدیل می کند

وی با بیان اینکه طرح مدام استعداد های بالقوه دانش آموزان را بالفعل تبدیل می کند افزود : دانش آموزان طی یک روز گرداننده ی امورات مدرسه از نظر علمی و عملی شده و زحمات عوامل اجرایی مدرسه را برای اجرای اهداف آموزشی پرورشی اولیای مدرسه به عینه لمس می‌کنند.

نادعلی بیان داشت : در مجموع۱۷ دانش آموز در اولین دوره ی این طرح که امروزبه صورت متمرکز استانی در مدرسه شاهد دختران دوره اول برگزارشد به فعالیت در امور مدیریت، معاونت، معلمی و خدمتگذار از ساعات اولیه حضور دانش آموزان تا خروج آنان می پردازند.

وی پیش بینی کرد :  تا پایان سال سه جلسه دیگر از این طرح در مدرسه شاهد دختران اجرایی می شود که سایر دانش آموزان نیز در این طرح مشارکت خواهند کرد.

نادعلی مهمترین مولفه های دانش آموزان برای تصدی پست های مدرسه را مسئله انضباطی، عفاف و حجاب، درسی، شرکت درفعالیت های گروهی مدرسه برشمرد.

مطهره میر لطیفی : مسئولیت های یک مدیر خیلی بیشتر آن چیزی است که ما دانش آموزان فکر می کنیم

IMG 1655

مطهره میر لطیفی در مدیریت یکروزه ی خود گفت : این طرح بعنوان مشارکت دانش آموزان در اداره مدرسه می باشد که از ابتدا به هماهنگی معاونین، مشاورین و برنامه ریزی مدرسه ، برگزاری  جلسات ، فراهم کردن وسایل پذیرایی و برنامه ریزی کل برنامه ها در یک روز پرداخته ام.

این دانش آموز سال هشتم مدرسه شاهد گرگان از انتخاب همیاران معلم در این روز خبرداد و گفت : اجرای برنامه صبحگاهی و بازدید از کلاس ها و حتی بازدید علمی از کتابخانه ها امروز انجام شده است.

وی در بیان احساس خود نیز گفت : کمی اضطراب و احساس مسئولیت می کنم و فکر می کنم کار بسیار سنگینی درامروز به من محول شده است.

مطهره میرلطیفی ویژگی یک مدیر را مهربان بودن، خوش برخورد بودن و احساس مسئولیت بالا عنوان کرد.

مدیر یک روزه دبیرستان شاهد در پایان تجربه خود را بسیار مفید دانست و بیان داشت : در این چند ساعت متوجه شدم مسئولیت ها و وظایف مدیر خیلی بیشتر از آن چیزی است که ما دانش آموزان  فکرش را می کنیم.

نورا بذرافشان : معاون پرورشی راهبری دانش آموزان را به عهده دارد

IMG 1671

نورا بذرافشان دانش آموز سال هفتم که بعنوان معاون پرورشی مدرسه فعالیت می کردنیز گفت : معاون پرورشی فعالیت های پرورشی، مناسبتی و هنری بچه ها و هماهنگی اردو ها را انجام می دهد.

وی گفت : امروز برنامه های صبحگاهی ، برقراری نظم صف ها را نیز انجام داده ام.

نورا با بیان اینکه معاون پرورشی و معلمان کار بسیار حساس و مهمی دارند ، افزود : معاون پرورشی به نوعی راهبری دانش آموزان را به عهده دارد.

این دانش آموز سال هفتم افزود : اکنون مشقت و گستردگی فعالیت های معاون پرورشی را درک کرده ام.

مریم طالبی : احساس متفاوتی نسبت به قبل دارم

IMG 1660

مریم طالبی دبیرکار و فناوری مدرسه شاهد گرگان با بیان اینکه احساس متفاوتی نسبت به قبل دارم افزود : امروز علاوه بر فعالیت تخصصی«مونتاژ قطعات» به نظم در کارگاه و کنترل بچه ها و نظارت بر آنان پرداختم.

وی با اشاره به پرزحمت بودن کار معلمی افزود : تجربه بسیار مفیدی در کنترل دانش آموزان ، کار گروهی و رعایت نکات ایمنی در کارگاه را بدست آورده ایم که می توانم در طول سال برای کمک به معلم انجام دهم.

این دانش آموز نخبه گرگانی مهمترین ویژگی یک معلم را اخلاق و شیوه رفتاراو بیان کرد و خاطرنشان ساخت : معلم باید طوری رفتار کند که از طرفی دانش آموزان نه ازاو سواستفاده کنند ونه آنقدر خشک رفتار کند‌ که نتواند با دانش آموزان ارتباط برقرار کنند.

عاطفه آقایان : متوجه حجم کاری و زحمات بی دریغ مسئولان مدرسه شده ام

IMG 1674

عاطفه آقایان  دانش آموزسال هفتم که معاونت اجرایی مدرسه را برعهده گرفته در تشریح وظایف خود گفت : گرفتن بخشنامه ها، دادن کارنامه ها،  وارد کردن در سیستم، سرکشی کردن کلاس ها و بررسی پرونده ها و رفع نواقص آنان برعهده معاون اجرایی مدرسه می باشد.

وی گفت : در این چند ساعت متوجه حجم کاری مسئولان مدرسه و زحمات بی دریغ آنان شده ام و همینجا از آنان عذرخواهی کرده و سپاس گذاری می کنم.

طرح مدام روزیکشنبه ۱۸ آبان همزمان باسراسر استان بصورت نمادین در دبیرستان شاهد دختران گرگان برگزارشد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.