1393-08-19 10:59
3403
0
5605
انتقاد شدید نماینده مردم گرگان و آق قلا از یک تغییر نام ؛

امامی : تغییر نام راه آهن گلستان به اترک خلاف مصوبه دولت است / تابلوی راه آهن باید به نام گلستان بالا برود

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با بیان این که براساس مصوبه دولت، نام گلستان برای راه آهن بین المللی گرگان اینچه برون انتخاب شده است، گفت: مدیریت راه آهن در تلاش است نام اترک را برای این مسیر انتخاب کند.

به گزارش گلستان ما ، عیسی امامی نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی ، گفت: پروژه راه آهن به موجب مصوبه معاونت توسعه نیروی انسانی گمرک به عنوان راه آهن گلستان تصویب شد.

امامی افزود: بعد از کار کارشناسی برای استقرار راه آهن و پیگیری های انجام شده، با موافقت  وزارت راه و شهرسازی و راه آهن جمهوری اسلامی ایران چارت تشکیلاتی آن تهیه شد و این چارت تشکیلاتی براساس ضوابط و مقررات تابع تشریفاتی است.

وی بیان کرد: آنچه که بر اساس مصوبه دولت ابلاغ شده، نام این راه آهن مسلما اداره کل راه آهن گلستان است، ولی اخیرا با توجه به اینکه تغیراتی که در مدیریت راه آهن وجود داشته در صدد تغییر نام به اترک هستند.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته آن ها بصورت منطقه ای به موضوع نگاه می کنند و می خواهند حساسیت های منطقه ای را کم کنند ولی اعتقاد ما بر این است که اداره کل به نام گلستان است و تابلوی آن هم باید به نام گلستان بالا برود.

وی اضافه کرد: اگر قرار است تغییراتی در نام ایجاد شود بر اساس چهارچوب، مقررات و ضوابط باشد و اصولا هم با توجه به این که این فرصت به استان داده شده و جانمایی هم در استان گلستان است ، بهترین نام همان گلستان است.

وی بیان کرد: در صورت ضرورت تغییر نام هم باید نام هایی متناسب با تاریخ منطقه مانند استراباد یا جرجان که به هرحال برگرفته از خود پیشینه تاریخی خود گرگان زمین و این منطقه باشد استفاده شود.

امامی خاطرنشان کرد: در آینده نزدیک قرار است راه آهن گلستان با حضور رییس جمهور و روسای جمهور کشورهای ترکمنستان و قزاقستان افتتاح شود، لذا به نظر می رسد بهتر است مدیریت محترم راه آهن هم به این موضوع کمک کنند، از طرفی هم با شخص دکتر آخوندی در هفته گذشته صحبت کردم که وی هم اعتقاد داشت به این موضوع باید کمک شود و از نام های مرتبط با خود منطقه استفاده شود.

وی اظهار کرد: امروز هم با توجه به حساسیت هایی که بوجود آمده بود و خبرگزاری ها هم مطالبی را انعکاس داده بودند با مدیریت عامل راه آهن جمهوری اسلامی صحبت کردم و وی هم گفت که چند اسم را معرفی کنید و ما کمک می کنیم، البته نظر وی این بود که نام هایی که انتخاب می شود بیشتر به جغرافیایی سیاسی مرتبط باشه تا بتوانیم محدوده بیشتری را تحت پوشش قرار بدهیم.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که بهترین نام گلستان است، ادامه داد: در غیر اینصورت نام های با مسمایی که با پیشینه تاریخی ما نظیر استراباد ، جرجان ،  هیرکان  و وارکان می تواند برای منطقه مفید باشد./ مهر

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.