1398-09-16 16:22
1581
0
66558
فرماندار گالیکش:

معلولین به لحاظ اراده، توانمندترین افراد جامعه هستند

فرماندار گالیکش گفت: معلولین شاید به لحاظ جسمی ناتوان باشند اما به لحاظ اراده، توانمندترین افراد جامعه بشمار می‌روند.

به گزارش گلستان ما، علی‌اصغر میرزایی در همایش گرامیداشت روز معلولین در سالن اجتماعات شهید محمدباقر خسروی با اشاره به شعار سازمان بهزیستی در خصوص ارتقاء مشارکت و توسعه پایدار معلولین، اظهار کرد: دستیابی به شعار فوق در صورتی خواهد بود که همه اقشار جامعه هدف بهزیستی موردتوجه قرار گیرند و عدالت پیرامونی و محیطی برقرار شود.

111hjhmvfkyjyffhtgd 1

فرماندار گالیکش افزود: باید همه امکانات اعم از تحصیل و کار برای همه یکسان باشد و بر همین اساس این مهم در شهرستان به‌طورجدی پیگیری خواهد شد و درصورتی‌که عقب‌ماندگی وجود داشته باشد، درصدد مرتفع سازی آن اقدام خواهیم نمود.

وی با اشاره به توانایی‌های بالای معلولین، خاطرنشان کرد: گاهی اوقات خلاقیت‌هایی از معلولین سر می‌زند که افراد سالم از عهده آن برنمی‌آیند.

میرزایی بابیان اینکه یکی از راه‌های خدمت به معلولین، شناخت مشکلات و مسائل آنان است، تصریح کرد: مشکلات این قشر از جامعه را در کمیته‌های مربوطه پیگیری نموده و دستگاه‌های متولی نیز باید در جهت رفع این کاستی‌ها تمام تلاش خود را بکار گیرند.

111hjhmvfkyjyffhtgd 1

جانشین مدیرکل و سرپرست معاونت امور توان‌بخشی بهزیستی گلستان نیز در این همایش به ارائه عملکرد اداره کل بهزیستی گلستان در حوزه توان‌بخشی و اقدامات مربوط به معلولین پرداخت و گفت: در یک سال اخیر تحولات ارزشمندی در بهزیستی به‌منظور ارتقاء کیفیت زندگی معلولین صورت گرفته است که ازجمله این تحولات می‌توان به افزایش رقم ریالی مستمری، فراهم آمدن شرایط برخورداری افراد تحت تکفل فرد معلول از مستمری ماهیانه، تأمین مسکن مناسب ویژه معلولین، اشتغال و خودکفایی گروه‌های هدف و...اشاره کرد.

سید امیر میرفندرسکی با اشاره به محدودیت‌های منابع مالی در تأمین نیازهای مددجویان گفت: علیرغم این محدودیت‌ها ،تلاش مضاعفی از سوی مجموعه همکاران این‌جانب در بهزیستی صورت خواهد پذیرفت تا با یاری خداوند از این مرحله تاریخی عبور کنیم.

وی با اشاره به حضور تعداد قابل‌توجهی از مدیران دستگاه‌های اجرایی در جلسه گفت: از شما عزیزان درخواست می‌کنم توانمندی‌های معلولین را باور داشته باشید و در مسیر تحقق مفاد قانون جامع حمایت از حقوق معلولین کوشا باشید.

در پایان این مراسم از تعداد بیست‌وپنج نفر از معلولین موفق با اهداء لوح سپاس و هدایای ارزنده تقدیر شد.

انتهاي پيام/

  • منبع خبر : نیلکوه

    نظرات

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

    پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

    © کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.