1393-08-18 20:01
2004
0
5555
امام‌جمعه موقت شهرستان گالیکش :

حجاب بانوان ما بزرگ‌ترین بمب اتم در برابر دشمنان است

امام‌جمعه موقت شهرستان گالیکش گفت: حجاب بانوان ما بزرگ‌ترین بمب اتم در برابر دشمنان است.

به گزارش گلستان ما به نقل از نیلکوه ، حجت‌الاسلام سید رسول میرزایی در حسینیه مسجد جامع گالیکش در جمع اعضاء کانون دانشجویی و کانون پیرو ولایت کمیته امداد امام خمینی (ره) این شهرستان گفت:10 روز از محرم گذشت و مشاهده کردیم که همه با شور و هیجان در عزاداری‌ها حضور داشتند.

به راستی این حسین کیست که همه عالم دیوانه اوست این چه شمعی است که همه جان‌ها پروانه اوست

امام‌جمعه موقت افزود: در عاشورا آنچه برای مردم مهم است اینکه از کاروان حسینیان جا نمانند.

وی با اشاره به قربانی کردن در این ایام گفت: این‌همه هزینه می‌کنیم آیا از خود می‌پرسیم امام حسین (ع) کیست؟

میرزایی تأکید کرد: باید راه امام حسین (ع) را بشناسیم، صرف عزاداری و سیاه پوشیدن کفایت نمی‌کند.

وی با اشاره به این مطلب که دانشجویان رشته پزشکی برای اینکه اعضای بدن را بشناسند جسدی را تکه‌تکه می‌کنند و استاد برایشان تشریح می‌کند که این مرتبط با چیست گفت: واقعه عاشورا هم رگ‌هایی دارد که باید تشریح کنیم که متصل به دین است. زیرا پیغمبر(ص) فرمود: من از حسینم و حسین از من است چرا که حسین (ع) دین اسلام را زنده کرد.

امام‌جمعه موقت گالیکش خاطرنشان کرد: به نظرم باید یک واحد درسی را برای بازشناسی واقعه عاشورا بگذارند تا دانشجویان با این حقیقت بیشتر آشنا شوند.

به گفته وی کتاب عاشورا و درسی که محرم به ما داده را می‌توان به سه بخش؛ وقایع و اتفاقات قبل از عاشورا، حوادثی که اول محرم تا روز عاشورا به وقوع پیوست و کارگردانی و افشاگری و واکاوی کربلا توسط حضرت زینب (س) پس از عاشورا تقسیم کرد.

میرزایی بر مسائل عفاف و حجاب، بیت‌المال، حلال و حرام و ماهواره اشاراتی داشتند و افزود که مراقب باشیم که شکم‌هایمان مملو از حرام و چشمانمان به گناه آلوده نشود. اگر در اداره‌ای مشغول بکار هستیم بحث بیت‌المال را فراموش نکنیم و موارد دیگر.

وی تصریح کرد: فرزندان ما باید صحبت های حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) و ابعاد شخصیتی ائمه را مطالعه کنند که مطمئناً تأثیر شگرفی در زندگی‌شان خواهد داشت.

وی در پایان با اشاره به این مطلب که باید معرفت دینی و علم خود را بالا ببریم گفت: خواهران حجابشان که بزرگ‌ترین بمب اتم در برابر دشمن است را ارزش بدانند.

mkedad 1

mkedad 1

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.