1399-04-24 19:04
1548
1
69410
گزارش ویدئویی/

سکوت معنادار مسئولین در قبال خیانت به مردم/ بلایی که سنگ شکن ها سر رودخانه دوغ آوردند/ برداشت شبانه از بستر رودخانه / میلیون ها تومان بیت المال را آب برد+ فیلم

برداشت بیش از حد از بستر رودخانه دوغ شهرستان کلاله و آنهم توسط سنگ شکن ها و سکوت مسئولین در قبال این خیانت به مردم، قابل تامل است.

به گزارش گلستان ما، طی شب های اخیر با اطلاع از برداشت غیر مجاز از بستر رودخانه دوغ و آنهم به صورت شبانه، برای بررسی موضوع به محل اطلاع داده شده رفتیم.

در کمال تاسف شاهد برداشت غیر مجاز از بستر رودخانه توسط یکی از سنگ شکن های مستقر در رودخانه دوغ بودیم، این اقدام آنها در جایی بغرنج تر می شود که این برداشت ها از پشت دیواره های ایجاد شده برای جلوگیری از فرسایش و در نهایت جلوگیری از آسیب به روستای کوسه ، انجام می گرفت.

برداشت هایی که اگر جلوی آن گرفته نشود؛ می تواند باعث تضعیف دیواره و نهایت تخریب آن می شود.

اما یکی دیگر از نکات قابل توجه، تخریب سازه ای است که اخیرا و با اعتباری بیش از ۱۵۰میلیون تومان افتتاح شد؛ می باشد که باید بررسی شود که اهمال پیمانکار و مسئولین باعث چنین اتفاقی بوده یا برداشت های بی رویه از بستر رودخانه مسبب آن است.

با بررسی آخرین بروز رسانی تصاویر هوایی گوگل ارث به تغییراتی قابل لمس بستر رودخانه توسط سنگ شکن ها می رسیم که در اطراف روستای کوسه شهرستان کلاله، این برداشت های بیش از حد به نوعی خالی کردن انتهای روستا و کاهش مقاومت خاک روستا در اثر فرسایش خاک در طول زمان می شود که می تواند خطری جدی برای روستا ایجاد کند.

اما برخی سنگ شکن ها مدعی جایگزین کردن خاک به جای برداشت های خود می شوند که این نیز دلیل قانع کننده ای نمی تواند باشد؛ چرا که مسلما خاکی که جایگزین می شود سالها زمان برای مستحکم شدن لازم دارد و به استحکام اولیه که خود سدی در قبال فرسایش روستا است، نخواهد رسید.

فارغ از اینکه چه عواملی باعث سکوت مسئولین در قبال چنین اقدامات سرمایه داران که منفعت برای آنها نسبت به عموم ارجعیت دارد؛ شده است؛ می طلبد مسئولین برای جلوگیری از تهمت های ناروایی که به آنها در قبال سکوت در قبال چنین اقداماتی می زنند تمهیدات لازم را در نظر گرفته و مانع سو استفاده عده ای خاص و به تبع آن به خطر افتادن اموال و جان مردم روستای کوسه و روستاهای در مسیر رودخانه دوغ شوند.

پیگیری ها ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.