1393-05-29 05:58
2894
0
1325

صعود کوهنوردان کردکوی به قله 4090 متری آراگاتس ارمنستان + تصاویر

بمناسبت گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی تعدادی از کوهنوردان گروه کوهنوردی سبز کردکوی به قله آراگاتس کشور ارمنستان صعود کردند.

به گزارش گلستان ما به نقل از رادکانا ، به منظور گرامیداشت سالروز ورود غرورآفرین پرستوهای عاشق به میهن اسلامی اعضای گروه کوهنوردی سبز تمیشه صعود بین‌المللی خود را به قله آراگاتس کشور ارمنستان انجام دادند.

این صعود از روز سه شنبه ۲۱ مردادماه ۹۳ آغاز شده و به مدت یک هفته ادامه یافت.

کوه آراگاتس یکی از بلندترین قله‌های کشور ارمنستان است و در استان آراگاتسوتن در شمال غربی ایروان واقع شده و این کوه یک آتشفشان مرده به ارتفاع حدود چهار هزار و ۱۰۰ متر دارد.

آراگاتس کوهی تنها است که چهار قله آن گرداگرد یک دهانه آتشفشانی قرار گرفته‌اند، این کوه از مناطق محبوب برای کوهنوردان جهان و رصدخانه‌ای به نام رصدخانه بیوراکان و دژی از قرون وسطی به نام «دژ آمبرد» نیز در آن جای گرفته است.

شهر آشتاراک از شهرهای اصلی ارمنستان در جنوب کوه آراگاتس قرار گرفته و نام استان آراگاتسوتن به معنی «کوهپایه آراگاتس» است.

این صعود به سرپرستی خانم معصومه کشاورز صورت گرفت و اعضای این تیم خانمها فاطمه زهرا کیانی، طیبه منوچهری، منور حسینی، فریده نوروزی و آقایان علیرضا منوچهری، راشد منوچهری، جابر رضا نقوی، ناصر نوروزی از گروه کوهنوردی سبز تمیشه می‌باشند.

در این صعود بین‌المللی گروه کوهنوردی سبز تمیشه شهرستان کردکوی به همراه باشگاه پیوند سبز خراسان جنوبی و کوهنوردانی از استان اصفهان نیز شرکت داشتند.

DSC05276

DSC05300

DSC05306

DSC05307

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.