1397-12-22 05:58
1297
0
61876
قهرمان دو و میدانی کشور:

دوومیدانی کاران کردکوی از نبود پیست تارتان رنج می برند/ متأسفانه پرتابگران کردکویی باید برای تمرین به داخل جنگل بروند

تهمینه کشیری ضمن گلایه بابت نبود پیست تارتان در شهرستان کردکوی متذکر شد: متأسفانه بخاطر نبود زمین تمرینی مناسب پرتابگران ما در رشته های پرتاب وزنه و پرتاب چکش باید برای تمرین به داخل جنگل بروند.

به گزارش گلستان ما به نقل از رادکانا؛ برجستگی و اهمیت دو و میدانی در میان رشته های گوناگون ورزشی انکارناپذیر است زیرا سوابق آن به اندازه عمر بشر طولانی است.

این ورزش کهن ترین، طبیعی ترین، غیروابسته ترین و در عین حال سالم ترین فعالیتی است که نشاط و سلامتی و تحرک را با بکار انداختن اندامهای آدمی به او هدیه می کند و اما شتاب حرکت نیز همواره او را در معرض تصادم قرار می دهد که امکان آسیب نیز در آن کم نیست.

بنابراین سعی می گردد این مسیر بدون مانع، بدون کمترین پستی و بلندی و تا حدودی قابل انعطاف و نیز با اندکی اصطکاک همراه باشد تا شرایط محیط حتی المقدور مساعد گردد و دونده در حد امکان با خاطری آسوده و فارغ از نیروی بازدارنده اضطراب و نگرانی ناشی از تصادم با تمام توان به فعالیت پردازد.

مجموعه شرایط فوق در پیست های تارتان به بهترین صورت جمع و تلفیق شده در صورت فراهم بودن امکانات مالی از این راه می توان به حداکثر اهداف مورد انتظار دست یافت.

زیرا قابلیت انعطاف آن حدود ۳۰% از ضربه را خنثی می کند و سطح هموار آن از هرگونه آسیب ناشی از تغییر ناگهانی سطح پیش گیری می نماید و اصطکاک نسبی سطح و قابلیت انعطاف آن مانع از آسیب جدی و وسیع خواهد شد.

به دلایل فوق با این وسیله می توان در بسیاری از فعالیت های ورزشی دیگر نیز سود جست و آسیب پذیری را در آنها به حداقل رساند.

بنابراین گزارش؛ پایگاه خبری تحلیلی رادکانا بنابر رسالتی که بر دوش دارد همواره به بیان مشکلات موجود در حوزه و بخش های مختلف در شهرستان می پردازد.

اینبار نیز به نشست «۴۰ سالگی انقلاب با چهل جوان کردکوی» که بمناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور بیدلی معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی فرماندار در سالن کنفرانس اداره آموزش و پرورش برگزار شد، پرداخته است.

تهمینه کشیری یکی از قهرمانان ورزشی شهرستان کردکوی در کشور در این نشست زبان به گلایه باز کرده و از یکی کاستی های موجود در این رشته ورزشی در شهرستان که نقش مهمی در پیشرفت این ورزشکاران در میادین ورزشی دارد، سخن به میان آورد.

 

دوومیدانی کاران کردکوی از فقدان پیست تارتان رنج می برند

کشیری در این نشست ضمن قدردانی از حمایت های مسئولان، خصوصا اداره ورزش و جوانان شهرستان کردکوی، اظهار داشت: متأسفانه ورزشکاران شهرستان کردکوی بویژه دوومیدانی کاران از فقدان پیست تارتان رنج می برند.

وی به وجود پیست تارتان در شهرستان بندرترکمن اشاره کرد و افزود: پرشی های ما در رشته دوومیدانی برای تمرین باید از شهرستان کردکوی که خود قطب رشته دوومیدانی در بخش های مختلف است به شهرستان بندرترکمن بروند و بخاطر وجود پیست تارتان در آنجا تمرین کنند.

متأسفانه پرتابگران کردکویی باید برای تمرین به داخل جنگل بروند

این قهرمان ورزشی با اشاره به نبود مکانی مناسب برای پرتابگران رشته دوومیدانی، متذکر شد: متأسفانه بخاطر نبود زمین تمرینی مناسب پرتابگران ما در رشته های پرتاب وزنه و پرتاب چکش باید برای تمرین به داخل جنگل بروند.

کشیری ابراز کرد: از مسئولان دلسوز شهر و استانم تقاضا می کنم تا زمین تمرینی مناسبی برای دوومیدانی کاران و سایر ورزشکاران در رشته های مختلف ورزشی فراهم کنند چرا که ورزشکاران شهرستان کردکوی همواره درحال افتخارآفرینی برای شهر خود هستند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.