1398-03-01 08:54
2479
0
63381
با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان:

تندیس اولین فرماندار شهرستان کردکوی رونمایی شد + تصاویر

تندیس اولین فرماندار شهرستان کردکوی حجت الاسلام شهید محمدعلی روحانی فرد با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان، فرماندار، امام جمعه و سایر مدیران ادارات شهرستان کردکوی رونمایی شد.

به گزارش گلستان ما به نقل از رادکانا؛ تندیس اولین فرماندار شهرستان کردکوی حجت الاسلام شهید محمدعلی روحانی فرد با حضور عبدالرضا چراغعلی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان، فرماندار، امام جمعه و سایر مدیران ادارات شهرستان کردکوی رونمایی شد.

فرازی از زندگینامه حجت الاسلام شهید محمدعلی روحانی فرد:

روحانی شهید محمدعلی روحانی فر در سال ۱۳۲۵ در روستای ‘ایلوار’ از توابع شهرستان کردکوی در خانواده ای کشاورز دیده به عالم ناسوت بازکرد.

ایشان در گرگان با ‘شهید هاشمی نژاد’ و’ مقام معظم رهبری آیت اله خامنه ای‘ که جهت تبلیغ آمده بودند آشنا شد و در پای منبر آن ها به خواندن اعلامیه ها و شعار می پرداخت و سرانجام توسط ساواک دستگیر شد.

او در سال ۱۳۶۲ به عنوان معاون اداره نهم سیاسی در وزارت امور خارجه انتخاب شد و چندین بار به آفریقا سفر کرد.

خداوند با اشارت غیب، شهید را برگزید و از عشق خود در او دمید.

قاصدها در آن صبح سرد زمستانی، در اسفند ماه سال ۶۴ مژده وصال دوست را آوردند.

او که در بازی عشق دلباخته شهادت بود، به همراه گروهی از نمایندگان و مسئولین کشور و شهید عزیز محلاتی برای بازدید از مناطق جنگی با هواپیما به طرف اهواز می رفت، در اوج آسمان نیلگون اهواز، هواپیما مورد حمله جنگنده های عراقی قرار گرفت و این ذخائر ارزشمند انقلاب به شهادت رسیدند.

شهید روحانی فرد یکی از این آسمانیان بود که رفتنش داغی را بر دل محرومان نهاد.

ایشان مدّتی با حکم آیت اله کنی، به عنوان فرماندار کردکوی منصوب شد و توانست چندین اداره و ارگان انقلابی را در سطح شهرستان کردکوی، بندرگز و بندرترکمن تأسیس کند.

در اسفند سال ۱۳۵۹ به سرپرستی بنیاد شهید انقلاب اسلامی کردکوی و بندرترکمن منصوب شد و سرپرستی کمیته انقلاب امام خمینی (ره) را نیز بر عهده گرفت.

رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای در مورد شهید حجت الاسلام محمدعلی روحانی فرد این گونه سخن گفته اند: “حجت الاسلام شیخ محمدعلی روحانی فرد، شهید عزیز و بزرگواری است که زندگی و مرگش در راه خدا و خدمت به انقلاب بود.”

شهید روحانی فرد اولین فرماندار روحانی کشور می باشد.

آیت الله فضل الله محلاتی در اول اسفند ۱۳۶۴، به همراه هشت تن از نمایندگان مجلس،نیروهای عالی رتبه ارتش، قضات عالی رتبه قضایی در حالی که نمایندهٔ ولی فقیه در سپاه پاسداران بود، با هواپیمای اف۲۷ فرندشیپ عازم جبهه‌های جنگ بود که هواپیمای حامل آنها مورد حمله دو فروند جنگنده متجاوز عراقی قرار گرفت و در ۲۵ کیلومتری شمال اهواز سقوط کرد و همهٔ سرنشینان هواپیما که نزدیک به ۵۰ نفر بودند کشته‌شدند.

گفتنی است، شهید روحانی فرد بعنوان بسیج شاخص رسانه گلستان و همچنین بسیج شاخص رسانه کشور در سال ۹۴ انتخاب گردید.

تصاویری از آئین رونمایی:

تصاویری از شهید حجت الاسلام محمدعلی روحانی فرد:

7

9

10

11-5

12-5

13-5

14

15

20.1

21

22.1

23

24

28

3341.143

46476276.57780

عکاس: علی لیاقتی

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.