1398-02-24 19:05
1542
0
63222
رئیس کمیته امداد کردکوی خبر داد؛

تشخیص ساخت 59 واحد شهری و روستایی خسارت دیده مددجویان کردکویی در سیل / تسهیلات بلاعوض ۱۵ و ۱۰ میلیونی شهری و روستایی پرداخت می شود

رئیس کمیته امداد کردکوی گفت: اگر مددجویان ما در کمیته امداد امام خمینی (ره) جهت دریافت پروانه ساخت به بنیاد مسکن مراجعه کرده و پروانه ساخت دریافت کنند، ما در کنار بنیاد مسکن برای احداث ساختمان در شهر ۱۵ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض و برای احداث ساختمان روستایی مبلغ ۱۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض پرداخت خواهیم کرد.

به گزارش گلستان ما به نقل از رادکانا؛ عباسعلی صادقی جزی در جلسه ای که با حضور فرماندار شهرستان کردکوی در خصوص پیگیری وضعیت تعمیر و احداث ساختمان های آسیب دیده ناشی از سیل و طوفان برگزار شد، اظهار داشت: ۵۹۷۰ واحد مسکونی تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) در استان گلستان از سیل و طوفان اخیر آسیب دیدند.

وی افزود: دستوری که آقای فتاح رئیس سازمان کمیته امداد امام خمینی (ره) و آقای اسکندری مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گلستان دادند بر این قرار بود که تمام فعالیت های جانبی در تمامی ادارات واقع در شهرستان های سیل زده را رها کرده و بدنبال گرفتن پروانه و تعمیر و احداث منازل مسکونی خسارت دیده از سیل و طوفان برای مددجویان این نهاد باشیم.

تشخیص ساخت برای ۱۰ واحد شهری و ۴۹ واحد روستایی مددجویان کمیته امداد ناشی از سیل و طوفان اخیر در کردکوی 

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان کردکوی گفت: طبق بررسی ها و بازدیدهای بعمل آمده ۱۰ واحد شهری و ۴۹ واحد منازل مسکونی روستایی مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) در شهرستان کردکوی آسیب دیده است که از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تشخیص ساخت دادند.

صادقی تصریح کرد: ۱۵۲ واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان کردکوی نیازمند تعمیرات هستند که روند ارائه خدمت به آنان درحال انجام است.

تمام ساختمان های مددجویان تحت پوشش کمیته امداد کردکوی بیمه هستند

وی با اشاره به اینکه تمام ساختمان های مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان کردکوی بیمه هستند، بیان کرد: ۵۲ مورد بازدید بیمه در شهرستان کردکوی انجام شده و اعلام خسارت کردیم که خانواده های خسارت دیده ان شاءالله در آینده خسارت دریافت خواهند کرد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان کردکوی با اذعان براینکه اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) بخاطر حوادث اخیر مبلغ ۸۰۰ میلیون ریال اعتبار به شهرستان کردکوی برای خانواده های تحت پوشش تخصیص داده شده است، افزود: به دلیل شناور بودن این اعتبار در مواقع لزوم دوباره اعتباری به خانواده های تحت پوشش کردکوی تخصیص داده خواهد شد.

۵ میلیون تومان وام بدون درصد و سود به هر خانواده خسارت دیده پرداخت می شود

صادقی ادامه داد: به هر خانواده تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان کردکوی خسارت دیده مبلغ ۵ میلیون تومان وام بدون درصد و بدون سود پرداخت می شود.

وی از رایگان بودن نقشه کشی ساختمان برای خانواده های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان کردکوی خبرداد و گفت: هزینه نقشی کشی ساختمان های خسارت دیده از سیل و طوفان اخیر را کمیته امداد امام خمینی (ره) برعهده گرفت.

۱۵ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض شهری و ۱۰ میلیون تومان روستایی پرداخت می شود

این مقام مسئول تأکید کرد: اگر مددجویان ما در کمیته امداد امام خمینی (ره) جهت دریافت پروانه ساخت به بنیاد مسکن مراجعه کرده و پروانه ساخت دریافت کنند، ما در کنار بنیاد مسکن برای احداث ساختمان در شهر ۱۵ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض و برای احداث ساختمان روستایی مبلغ ۱۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض پرداخت خواهیم کرد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان کردکوی با بیان اینکه خانه های مسکونی که آسیب دیدند و کارشناسان بنیاد مسکن اعلام کردند که این ساختمان قابل سکونت نیستند ما نیز از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره) به مددجویان تحت پوشش خود مبلغ ۱۵ میلیون تومان ودیعه مسکن پرداخت می کنیم، خاطرنشان کرد: این مبلغ پرداخت می شود تا برای مدتی که کار احداث خانه مسکونی آنان تکمیل شود، خانه ای را جهت سکونت اجاره کنند که حتی در پرداخت اجاره بهای خانه اجاره شده به آنان کمک خواهد شد.

اهدای دو سری لوازم خانگی به دو خانواده آسیب دیده از سیل در روستای حاجی آباد کردکوی

وی تصریح کرد: با توجه به بررسی های بعمل آمده از سوی کارشناسان ما در کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان کردکوی قرار است به دو خانواده خسارت دیده در سیل حاجی آباد در ماه مبارک رمضان دو سری لوازم خانگی اهداء شود.

صادقی گفت: با اشاره به اینکه تا به این لحظه به ۳۸ مورد احداثی اطلاع رسانی شد که ۱۲ نفر از آنان جهت دریافت پروانه ساخت به بنیاد مسکن مراجعه کردند و ۱۰ نفر از این افراد پروانه ساخت را دریافت کردند و درحال معرفی به بانک هستند تا کار احداث ساختمان برای این عزیزان آغاز شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان کردکوی اظهار کرد: از ۱۲۳ نفر خانواده تحت پوششی که قبلا برای تعمیرات اعلام کرده بودند، تا به لحظه ۸ مورد پرونده سازی کردند که پیش بینی می شود تا پایان هفته این تعداد به ۴۵ خانواده افزایش یابد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.