1398-06-11 17:58
1986
0
65259
به تأسی از آموزه های عاشورایی پیشینیان؛

بالاجاده برای برگزاری بزرگترین اجتماع بزرگ مذهبی آماده می شود

جنب و جوشی به تأسی از آموزه های عاشورایی پیشینیان برای مشارکتی حداکثری و ایفای نقش در همایش بزرگ عاشوراییان در روستای بالاجاده به پا شده است.

به گزارش گلستان ما به نقل از رادکانا؛ تکایا و حسینیه ها و هیئت های مذهبی در شرف آماده سازی محیطی و تبلیغی ، تهیه سازو کار و بروزرسانی تجهیزات و گردهمایی ها با فعالان عاشورایی از ذاکرین و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت و موثرین و فعالان حرکتهای مذهبی و عزاداران حسینی می باشد و برنامه ریزی های لازم را با مشارکت اجتماعی کم نظیر روستا در تدارک هستند.

روستایی که پیشینه برگزاری این مراسم سنتی و مذهبی به دهه های بسیار گذشته و به تاسی از آموزه های دینی از علمای بزرگوار و… را پشتوانه خود دارد.

برگزازی بزرگترین تعزیه خوانی را به عنوان “نخل پا و ذوالجناح” و “شام غریبان” و دسته روی و عزاداری اجتماعی خود در حسینیه نام و نشانی در منطقه و استان دارد که به همین اهمیت و ویژگی ها و شاخصهای عزاداری بارها و بارها به نظر برنامه سازان و تهیه کنندگان صدا و سیمای جهوری اسلامی در سطوح استانی و ملی در آمده است.

 

این بارقه حضور و مشارکت عمومی در همه محلات توزیع شده است که با تشکیل هیئت های مذهبی از بالای محله
هئیت عزاداران حسینی،
هئیت صاحب الزمانی،
هئیت منتظران مهدی،
هئیت انصارالحسین،
هئیت ثارالله،
هئیت ابوالفضلی،
هئیت محبان الرضا
و حتی فراتر از اجتماع روستا در
هئیت جان نثاران اباعبدالله الحسین مقیم گرگان و
هئیت حضرت علی اکبر مقیم تهران
هئیت سیدالشهدای مقیم شهرری
هئیت غلامان ابوالفضل العباس مقیم اسلامشهر
هم گسترش یافته است و توسعه دارد.

پرچم های حسینی به اهتزار در آمده و بانگ عزای حسینی از شیپورهای هیئت های صاحب الزمانی و ابوالفضلی به گوش میرسد و سیاهی زمین و زمان را در هم می پوشاند.

می روند تا شوری را با شعور حسینی در هم آمیزند و حماسه ای ماندگار از فرهنگ حسینی و عاشورایی بیافرینند و چون همیشه برگی زرین از معرفت عاشورایی را در پرونده تک تک عزاداران و هیئت ها ثبت و درج نمایند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.