1397-08-03 19:34
1449
0
58174
گفتگو با قهرمان شطرنج جوانان جهان:

پرهام مقصودلو: ۴ سال بدون مربی تمرین کردم و قهرمان شدم

شطرنج باز قهرمان جوانان جهان و استاد بزرگ شطرنج کشورمان گفت: ۴ سال بدون مربی کار کردم و قهرمان جوانان جهان شدم.

به گزارش گلستان ما، پرهام مقصودلو در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان درباره شرایط تمرینی خود و قهرمانی در مسابقات جوانان جهان اظهار داشت: من تنها 2 سال با مربی کار کردم اما در 4 سال گذشته مربی نداشتم و بدون مربی قهرمان جوانان جهان شدم.

وی تاکید کرد: زمانی که شطرنج را آغاز کردم با آقای منوچهری یک سال کار کردم و در کمتر از 3 ماه قهرمان شهرستان گرگان و پس از 6 ماه قهرمان استان گلستان شدم. پس از 2-3 سال برای مدت یک سال هم با آقای محسن شعرباف کار کردم و پس از آن نزدیک به 4 سال بدون مربی کار کرده‌ام.

مقصودلو با اشاره به اینکه روزی حداقل 10 ساعت تمرین می‌کند، خاطرنشان کرد: خوشحالم که توانستم بدون مربی دل مردم کشورم را شاد کنم و بر سکوی قهرمانی جوانان جهان جای گرفتم و توانستم انگیزه‌ای برای دیگر بچه‌های گلستان و کشور برای ادامه این ورزش باشم.

قهرمانی بزرگسالان جهان هدف من است

شطرنج‌باز قهرمان مسابقات جوانان جهان با بیان اینکه قهرمانی بزرگسالان جهان هدف من است، اظهار داشت: برای رسیدن به قهرمانی بزرگسالان جهانی، باید در مسابقات جوانان جهان قهرمان شد تا در مسیر آن قرار گرفت و من خوشبختانه این پله را طی کردم.

مقصودلو به بازی‌های قهرمانی جوانان جهان هم اشاره کرد و گفت: من مقتدر این بازی‌ها را دنبال کردم و توانستم در یک دور قبل از دور پایانی قهرمانی خودم را  مسجل کنم چون توانسته بودم امتیاز کامل را کسب کنم.

وی با اشاره به اینکه شخصیت‌های بزرگ شطرنجی این قهرمانی را به او تبریک گفته‌اند وآن را موفقیت بزرگی دانستند تاکید کرد: واقعا قرار گرفتن بر روی سکوی نخست مسابقات جهانی حس کم‌نظیری بود و با وجود جوانان با انگیزه‌ای که از کشورهای دیگر شرکت کرده بودند سرود کشور ما در سالن طنین‌انداز شد.

مقصودلو درباره برنامه‌های آتی خود هم گفت: هدف من قهرمانی بزرگسالان جهان است و هر چند خیلی سخت است اما برای رسیدن به آن تلاش می کنم و قراراست با مربی کار کنم تا فنون جدید را به من آموزش دهد تا در رسیدن به هدفم موفق شوم.

شطرنج‌باز قهرمان مسابقات جوانان جهان علت اصلی موفقیتش را همراهی خانواده‌اش بیان کرد، خاطرنشان کرد: از خانواده‌ام تشکر می‌کنم که در این مدت طولانی با من همراهی کردن و با همه سختی همراه من بودند و به دیگر دوستان شطرنج‌باز هم می‌گویم انگیزه‌هاشون از دست ندهند و همه تلاش خود را به کار بگیرند.

استاد بزرگ پرهام مقصودلو با عملکرد خیره‌کننده خود موفق شد برای نخستین بار در تاریخ شطرنج ایران در یک دور مانده به پایان رقابت‌های جوانان جهان در کشور ترکیه به عنوان قهرمانی این رویداد بزرگ دست پیدا کند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.