1395-02-28 08:23
2801
1
32109
با حضور مدیرکل آموزش و پرورش برگزار شد؛

مجمع عمومی انتخاباتی هیئت ورزش‎ دانش آموزی گلستان/ "طبرسا" نخستین رئیس هیئت ورزش‎های دانش آموزی شد + تصاویر و حواشی

اولین مجمع عمومی انتخاباتی هیئت ورزش دانش آموزی استان گلستان با حضور مدیرکل ورزش و جوانان استان، مدیرکل آموزش و پرورش و سایر اعضا برگزار شد که دارای حواشی بود.

به گزارش گلستان ما به نقل از کلاس بیست، این نشست با حضور مدیرکل آموزش و پرورش، مدیرکل ورزش و جوانان و اعضا مجمع برگزارشد که نقطه عطفی در فعالیت های ورزشی مدارس استان گلستان خواهدبود.

محمدرضا وطنی در این جلسه اظهار کرد: مهمترین ماموریت آموزش و پرورش تربیت دانش آموزان خلاق، نوآور، با اخلاق، دارای اعتماد به نفس و مسئولیت پذیر است که در این میان ساعت ورزش پایه واساسی و استراتژیک است.

IMG 8177

وی افزود: با تشکیل هیئت ورزش دانش آموزی گلستان، فعالیت های ورزشی مدارس با برنامه و راهبری مناسب دنبال می شود لذا رئیس هیئت با برنامه باشد و ظرف و منابع برای پیشبرد اهداف را بشناسد.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان تصریح کرد: شادابی و افزایش امید به زندگی در جوانان وظیفه آموزش و پرورش است لذا این هیئت براین بناست، اهداف اجتماعی فرهنگی، کاهش آسیب های اجتماعی را به دنبال داشته باشد.

IMG 8178

در ادامه مدیرکل ورزش و جوانان استان اظهار کرد: در سال گذشته هماهنگی خوبی با اداره ورزش و جوانان با آموزش و پرورش برقرار شد و تلاقی این ارتباط " طرح جامع استعدادیابی" که در سطح استان در حال اجراست، بوده است.

وی افزود:هیئت ورزشی فصل مشترک دو نهاد آموزشی و فرهنگی است که بدون شک ارتقاءکمی و کیفی ورزش دانش آموزی را در سطح مدارس خواهد داشت و به تبع آن در حوزه ورزش استانی و ملی خواهد بود.

محمد بهشتی نیز در این جلسه با تشریح ساختار معاونت تربیت بدنی در آموزش و پرورش ، اظهار کرد: اداره تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی، اداره سلامت و تندرستی، اداره مراقبت و سلامت زیرمجموعه فعالیت های گسترده س معاونت تربیت بدنی می باشد.

IMG 8177

وی افزود: طبق قانون از امروز تا پایان سال تمام فعالیت های تربیت بدنی به شکل برون سازمانی و با مشارکت نهاد غیر دولتی اداره خواهیم کرد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش گلستان، تصریح کرد: ماده 15 اساسنامه فدراسیون ورزشی هیئت های دانش آموزی شهرستان ها تشکیل و روسای آنان منصوب شده و وظیفه جذب، آموزش و ..دانش آموزان را تحت نظر اداره تربیت بدنی و سلامت عهده دار خواهد بود.

بهشتی طرح مدرسه قهرمان را از طرح های اصلی این معاونت در سال جاری تحصیلی برشمرد و افزود: 37 درصد(112هزار و 883 نفر) دانش آموزان در مرحله درون مدرسه ای المپیاد ورزشی شرکت کرده اند.

وی ادامه داد: از این تعداد 11 درصد (32هزار و 560 نفر) در مرحله استانی و تعداد 350 نفر نیز به کشوری اعزام می شوند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: 236 تیم دربخش دختران به تعداد2هزار و 155 و پسران 243 تیم به تعداد9هزار یک در رشته های مختلف شرکت کرده اند.

در ادامه ضمن قرائت اساسنامه ایجاد انجمن های ورزشی، برگزاری مسابقات در رده ها و مقاطع مختلف، رعایت تقویم فدراسیون، پیگیری اخذ ماموریت های ورزشی ا اعضای تیم، هماهنگی و همکاری و برگزاری جلسات، ایجاد زمینه همکاری با فدراسون ورزشی موارد مندرج در آیین نامه بیان شد.

IMG 8177

«رضا طبرسا»،«علیرضا طبرسا»،«غلامرضا گل بینی مفرد»،و نقوی به ترتیب 3دبیرتربیت بدنی و یک کارشناس مسئول تربیت بدنی پسران اداره کل آموزش و پرورش بعنوان نامزد ریاست هئیت ورزشی معرفی شدند که «نقوی» با توجه به دو شغله محسوب شدن عملا حذف شد و3 نفرباقی مانده بعنوان کاندیدا معرفی شدند.

IMG 8177

رضا طبرسا در معرفی خود، کارشناس ارشد تربیت بدنی و 22 سال سابقه معلمی اعلام کرد و افزود: نبود ساختار برای فعالیت های معلمین ورزش از معضلات این حوزه است که بیاد رفع شود.

وی دربیان برنامه های خود، اذعان کرد: نگاه ویژه به دانش آموزی، وجود طراحی ورزشی سالیانه، هدف گذاری مناسب برای جلوگیری از هدر رفت برنامه ها،تعریف لیست عملیاتی برای مسابقات از دوره مدرسه ای تا کشوری، رفع تداخل برنامه ای و تعیین زمان مناسب و طراحی و ابلاغ تا پایان شهریور، تعامل با هیئت های ورزشی، تقویت المپیاد درون مدرسه ای ، گسترش طرح مدرسه قهرمان در مدارس، پیگیری برای ساخت ساختمان برای ایجاد هیئت ورزشی از جمله برنامه های خود برشمرد.

«غلامرضا گل بینی مفرد»، دیگر کاندیدا این هیئت به نفع «رضا طبرسا» کناره گیری کرد.

IMG 8177

«علیرضا طبرسا»، نامزد دیگراین هیئت نیز با بیان اینکه با افتخار یک اصول گرا هستم از تایید خود از سوی حراست آموزش و پرورش تشکر کرد.

وی افزود: این انتخابات وجهه قانونی ندارد چرا که در جراید به صورت آگهی اطلاع رسانی نشده و حتی به مدیران مدارس نیز بخشنامه نشده است.

این کارشناس سابق معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش گلستان از سوابق کاری خود در مدارس و اداره آموزش و پرورش، داوری بسیاری از مسابقات و رئیس جدید انجمن علمی ورزشی نام برد.

وی با بیان اینکه " این انتخابات نیست، انتصابات ودارای سوگیری جناحی است، اذعان کرد: دقیقا دوماه از انتخاب بنده بعنوان رئیس انجمن علمی ورزشی استان می گذرد اما ابلاغی برای بنده زده نشده و حتی برای برگزاری مسابقات مشورتی از بنده گرفته نشده است.مدیرکل آموزش و پرورش ضمن تاکید برخارج نشدن ازموضوع تاکید کرد: معلمان باید همواره دانش آموزان را عالمانه هدایت کنند لذا نگرش های سیاسی در آموزش و پرورش جایگاهی ندارد.

وی درادامه از این دبیرتربیت بدنی خواست از انصراف کاندیداتوری خود صرف نظر کند اما وی از نپذیرفت و محمد بهشتی نیز به شفاف سازی شبهات پرداخت.

IMG 8177

 در ادامه هریک از اعضا آرا خود را به صندوق انداختند و با 18 رای ماخوذه «رضا طبرسا» با کسب 17 رای به عنوان اولین رئیس هیئت ورزش دانش آموزی استان گلستان انتخاب شد و می بایست طی 10 روز گزینه های همکاری خود در این هیئت را به آموزش و پرورش گلستان معرفی کند.

IMG 8175

IMG 8175

IMG 8175

IMG 8175

IMG 8175

IMG 8175

IMG 8175

IMG 8175

IMG 8175

IMG 8175

IMG 8175

IMG 8175

IMG 8175

IMG 8175

IMG 8175

IMG 8175

IMG 8175

IMG 8175

IMG 8175

IMG 8175

IMG 8175

IMG 8175

IMG 8175

IMG 8175

انتهای پیام/ 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

علی

عجب جمله خنده داری نگاه سیاسی در اموزش وپرورش جایگاهی ندارد .اکثر انتصابات دراستان وتغییرات مدیران مدارس سیاسی محض است

0
0
پاسخ
1395-02-28 15:16

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.