1402-07-08 19:29
837
0
86697
گلستان ما گزارش می‌دهد؛

شفافیت مالی؛ گمشده در هزینه‌های تیم بسکتبال گرگان

انتشار قراردادهای تیم بسکتبال شهرداری گرگان که بالاتر از سقف بودجه شورای اسلامی شهر گرگان برای این تیم بود با واکنش فرماندار گرگان همراه شد.

 گلستان ما - داود خاندوزی؛ گرچه تیم بسکتبال شهرداری گرگان در سال‌های اخیر توانسته با کسب کاپ قهرمانی در لیگ بسکتبال برخی از انتقادات را در زمین‌بازی پاسخ بدهد، ولی افزایش دو و چندبرابری قرارداد بازیکنان در فضای مجازی شائبه‌های زیادی را به وجود آورده که این اعداد از سویی شهردار گرگان تکذیب شد؛ اما انتشار قرارداد بازیکنان در فضای مجازی باعث موج انتقاد برخی از فعالان سیاسی شد و پای فرماندار را به صحن شورای شهر گرگان باز کرد.

البته پرداخت قرارداد بازیکنان باید با دستورالعمل فدراسیون منطبق باشد و هرگونه توافق و یا قرارداد که خارج از این دستورالعمل تنظیم گردد از نظر فدراسیون بسکتبال باطل اعلام شده است البته فدراسیون بسکتبال مثل فوتبال سقفی برای انعقاد قرارداد با بازیکنان اعلام نکرده که شاید اگر این اتفاق مثل فوتبال اتفاق می‌افتاد شرایط بهتری در لیگ حاکم می‌شد.

 برخی از فعالان فضای مجازی از تیم داری شهرداری در لیگ نیز گلایه‌هایی دارند و معتقد هستند که بر اساس قوانین وظیفه‌ای بر شهرداری‌ها برای تیم داری حرفه‌ای نیست و لازم است که از انجام هرگونه فعالیت در این زمینه خودداری و در صورت وجود نسبت به واگذاری آن اقدام شود که شهردار گرگان دراین‌خصوص واکنش نشان داد.

پیش‌ازاین سید محمدرضا النگی در پاسخ به این حواشی در مصاحبه‌ای با پایگاه خبری تحلیلی گلستان ما گفت: امسال در شورای اسلامی شهر چند جلسه برگزار کردیم و یک بودجه‌ای را برای تیم بسکتبال در نظر گرفتیم و بر اساس آن با کادر فنی و شورای سیاست‌گذاری بحث کردیم.

شهردار گرگان ادامه داد: بسکتبال جزو مطالبه شهروندان گرگانی است و شهرداری گرگان سه سال پی‌درپی قهرمانی را در لیگ به دست آورده و خواسته هواداران تیم در اوج در بازی‌هایی آسیایی است.

النگی افزود: بازی‌هایی آسیایی نیز زودهنگام شروع شده و در مهرماه این مسابقات برگزار می‌شود و تیم بسکتبال شهرداری گرگان تنها نماینده در لیگ آسیا است و با تیم های دیگر قابل‌قیاس نیستیم.

وی خاطرنشان کرد: ازاین‌جهت تیم را به‌گونه‌ای بستیم که سکوی آسیایی برای گرگان و گلستان و ایران به ارمغان بیاوریم، هم بازیکنان و هم کادر قوی برای تیم در نظر می‌گرفتیم و حمایت لازم از این تیم صورت بگیرد.

این مقام مسئول ابراز داشت: با اقدامات اعضای هیئت اجرایی و کادر فنی این آمادگی وجود دارد و می‌توانیم با حول قوه الهی با همتی که بازیکنان ما دارند و درایتی که سرمربی داریم سکویی را در بازی‌هایی آسیایی به دست بیاوریم.

النگی متذکر شد: دو بازیکن خارجی برای تیم در نظر گرفتیم و 50 درصد بازیکنان بومی در نظر گرفته شده و این مسئله به کادر فنی تأکید شده و الباقی نیز از با درایت سید مصطفی به‌گونه‌ای تیم را بستیم تا بتواند برای سکوی آسیایی جایگاه به دست بیاورد.

وی یادآور شد: فعالان اعداد در فضای مجازی منتشر شده که درست نیست و جمعاً یک بودجه را در اختیار تیم قرار می‌گیرد که با درایت کمیته اقتصادی تا پایان هفته دیداری را با یک هلدینگ خواهیم داشت که به‌عنوان حامی مالی در کنار تیم بسکتبال گرگان قرار می‌گیرد و بخشی از هزینه‌ها را کمک می‌کند.

این مقام مسئول ابراز داشت: تصور ما این است که نسبت به هزینه سال گذشته انجام شده مدیریت هزینه‌ای خواهیم کرد و اعتباری بیش از هزینه شهرداری نخواهیم داشت و امسال هزینه‌های جاری مثل هتلینگ سه برابر افزایش‌یافته است.

النگی خاطرنشان کرد: ما با اعضای کادر فنی موضوع را بستیم تا بتوانیم با کمترین هزینه باتوجه‌به تورم و موضوعاتی مثل دلار که قرارداد با بازیکنان خارجی داریم و یا اقامت در هتل‌های خارجی قابل‌پیش‌بینی نیست و با شرایط وضع موجود سعی ما این است با تقریباً بودجه برابر سال قبل تیم را بستیم و امید داریم بتوانیم سکوی آسیایی را به دست بیاوریم.

 اما در صحن شورای شهر برخی از اعضای شورا که عضو هیئت نظارتی بر تیم بسکتبال شهرداری گرگان بودند از اعداد و ارقام قرارداد بازیکنان ابراز بی‌خبری کردند به‌طوری‌که صفر پایین محلی عضو شورای شهر گفت از این سمت استعفا می‌دهم و اعضای هیئت نظارت بر بسکتبال در جریان قراردادها نبودند.

 فرماندار گرگان نیز در این جلسه عنوان کرد: تک‌تک قراردادهای تیم بسکتبال را بررسی کردم و از شورای شهر و شهرداری پاسخ می‌خواهم، پسر یکی از مسئولین شهرداری گرگان بدون اینکه در سطح این تیم باشد عضو تیم است و با تیم تمرین می‌کند.
 اسماعیل نادری بیان کرد: تمام قراردادها را در دستم دارم و برایم جای تعجب است که بدون مصوبه شورا چگونه چنین قراردادهایی امضا شده است.

 همچنین محمدرضا عجم نیز می‌گوید: این‌گونه که در فضای مجازی مطرح می‌شود که شورای اسلامی شهر نسبت به هزینه‌های تیم بسکتبال سکوت کرده درست نیست و ما در 11 شهریور خواستار این بودیم که هزینه‌های تیم شفاف شود.

 همچنین مهران کاظم‌نژاد دیگر از اعضای شورای شهر گرگان در صحن شورای شهر گرگان گفت: هزینه تیم بسکتبال بیش از 80 میلیارد تومان خواهد بود و شورای شهر موافق هزینه بیش از 30 تا 40 میلیاردتومانی برای این تیم نیست.

 حجت مقسم دیگر عضو شورای شهر گرگان نیز در این جلسه بیان کرد: معرفی حامی مالی تیم بسکتبال شهرداری گرگان توسط وزیر اقتصاد صورت‌گرفته و یکی دیگر از حامیان تیم بسکتبال بانک شهر است که از محل سپرده شهرداری گرگان بنا شد ماهانه 500 تا یک میلیارد تومان به تیم کمک کند.

 وی افزود: مربی تعهد کرده هفت بازیکن بومی، هفت بازیکن غیربومی و دو بازیکن خارجی در تیم بسکتبال شهرداری گرگان به‌کارگیری کند.

 این عضو شورا با بیان اینکه مخالف هزینه مازاد برای بسکتبال هستم، تأکید کرد: نمی‌توانیم برای تیمی که می‌خواهد برای آسیا مقام بیاورد آن تیم را ملی ببندیم.

 

 

 

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.