1397-09-21 14:03
1661
0
59484
مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد گلستان:

موضوع حجاب در جامعه دچار بحران نشده است

مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد گلستان گفت: در حجاب و عفاف برخلاف تصور برخی، بحران نداریم؛ بلکه یا مشکل‌ داریم و یا می‌خواهیم دچار بحران نشویم.

به گزارش گلستان ما به نقل از مینو خبر ، ابراهیم باغشنی در دومین جلسه عفاف و آراستگی که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مینودشت برگزار شد با تبیین دستورالعمل آراستگی و شئون فرهنگی و رفتاری در دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: در تمام دنیا دانشگاه‌ها دارای یک پوشش خاصی هستند تا کسی وارد آن می‌شود بفهمد که اینجا دانشگاه و محل دانش است.

وی ادامه داد: اگر کسی پوشش مناسب نداشت، مرحله نخست تذکر محترمانه بوده و افرادی باید در دانشگاه شناسایی و تذکر بدهند و یکی از برنامه‌های نهاد در جلسه‌های شورای فرهنگی واحدها، انتخاب افراد معتقد برای کارگروه آراستگی در دانشگاه و آموزش آنهاست.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان گلستان گفت: اگر فردی تذکر را قبول نداشت، مرحله دوم ارجاع به مشاوری است که هم به کار آراستگی اعتقاد داشته و هم متخصص در این زمینه باشد و هنگام مشاوره با او همدردی کند؛ اگر تذکر و مشاوره خوب عمل شود به مرحله سوم نخواهیم رسید.

باغشنی، مرحله سوم طرح آراستگی و شئون فرهنگی را صحبت با خانواده دانشجو عنوان کرد و افزود: اگر خانواده نیز به این مسئله پایبند نبود، مرحله آخر ارجاع به کمیته انضباطی است.

وی با بیان اینکه در بحث حجاب و عفاف برخلاف تصوری که همه دارند، بحران نداشته، بلکه یا مشکل‌ داریم و یا می‌خواهیم دچار بحران نشویم، افزود: با این هجمه‌ای که علیه حجاب صورت گرفت؛ ولی در جامعه ما پوشش وجود دارد و علتش این است که انسان‌ها فطرتاً اهل پوشش و عفاف و حجاب هستند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی گلستان اظهار کرد: در دنیا یک واقعیت و یک ارزش وجود دارد و انسان‌ها اموری را که از واقعیت نشأت می‌گیرد را بیشتر قبول دارند؛ چنان‌که برخورد قرآن با حجاب واقع‌بینانه بوده و می‌گوید خود را بپوشانید تا شما را به حجاب بشناسند و آزار ندهند.

باغشنی افزود: اگر درست فکر کنیم دختران و پسران از اشاعه اباحه‌گری فرهنگی و پوشش توسط دشمنان ضرر می‌کنند؛ بنابراین چون حقوق می‌گیریم و تعهد داریم اموری را که برای سیستم دانشگاه، سعادت جامعه و خوشبختی دانشجو بهتر است را انجام دهیم.

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.