1397-05-02 13:56
1104
0
55511
قرقبان مینودشتی همچنان در کما؛

برادر قرقبان مینودشتی: وقتی برادرم را به بیمارستان رساندند برق بیمارستان قطع بود/ اگر نکات ایمنی رعایت میشد این اتفاق نمی افتاد

قرقبان مینودشتی اینک بیش از 10 روز است که به دلیل اصابت سنگ به سرش آن هم در حین خاموش کردن آتش سوزی منطقه حسینا جنگل چهل چای مینودشت، در بیمارستان شهید مطهری گنبد کاووس در کماست. برادرش می گوید وقتی رضا را به بیمارستان رساندیم برق قطع بود. وی همچنین میگوید که اگر نکات ایمنی در جنگل رعایت می شد این اتفاق برای برادرش نمی افتاد.

به گزارش گلستان ما به نقل از ایسنا، خانمی پشت اتاق آی سیو مدام راه میرفت و قرآن می خواند. آقای بهرامی به او اشاره کرد و گفت او همسر برادرم است، همسر رضا...

رضا بهرامی، کارمند اداره منابع طبیعی مینودشت است که حالا بیش از ده روز از زمانی که به کما رفته می گذرد. او در بعد ازظهر روز پنجشنبه 21 تیر در حین خاموش کردن آتشی که به دل جنگل های مینودشت افتاده بود، بر اثر اصابت سنگ به سمت راست سرش در همان لحظات اول بیهوش شده و با کمک همکارانش به بیمارستان شهید مطهری گنبد منتقل می شود.

«ناصر بهرامی» برادر رضا، در گفت و گو با ایسنا-منطقه گلستان از این اتفاق گفت: رضا و شش، هفت نفر از همکارانش در خط اول اطفاءآتش بودند. بعد از گذشت ساعت ها کار مداوم خاموش کردن آتش در گرسنگی و تشنگی شدید که آبی هم در دسترشان نبود، برای ادامه اطفاء حریق تصمیم می گیرند دقایقی را استراحت کنند که در این حین سنگی که در اثر آتش منفجر و از روی کوه پرتاب شده بود، به سر برادرم برخورد می کند.   

او ادامه ماجرا را اینگونه شرح می دهد: بعد از وقوع حادثه رضا توسط همکارانش با پای پیاده در زمانی حدود نیم ساعت از راهی صعب العبور به جاده رسانده و به آمبولانس منتقل می شود. سپس با عبور از پیچ و خم های مسیر جنگل تا مینودشت و بعد از طی مسافتی برای رسیدن به گنبد، برادرش را به بیمارستان می رسانند که در این لحظه برق بیمارستان قطع بود. برای گرفتن سی تی اسکن یک ساعت معطل شدند. من در اورژانس مینودشت به نزد برادرم رسیدم که دیدم تنفس می دهند و خونش را مهار می کنند که آنجا گفتند رضا را سریع به بیمارستان مطهری منتقلش کنید. ما حدودا ساعت 5 و20 دقیقه به بیمارستان رسیدیم. برق بیمارستان قطع بود و 10 دقیقه از آن می گذشت و طبق زمانبدی اداره برق، بیش از یک ساعت و نیم دیگر نیز باید برق قطع می ماند. ما برای جلوگیری از این مسئله پیگیری هایی انجام دادیم که برق زودتر وصل شود. بعد از گذشت نیم ساعت متوجه شدیم برق شهر از استان(مرکز استان) قطع است و با رایزنی هایی که در این خصوص از طریق فرمانداری، استانداری، اداره کل منابع طبیعی و اداره برق صورت گرفت بعد از گذشت نیم ساعت دیگر تازه برق وصل شد!

وی در ادامه ضمن تشکر از پزشکان و پرسنل بیمارستان شهید مطهری گنبد، از تشخیص پزشک اول رضا و پزشک جایگزین او گفت و شرح داد: بعد از سی تی اسکن شرایط اولیه برای ما خیلی سخت بود. گفتند جمجمه شکستگی دارد ولی نیاز به عمل جراحی نیست و حتی یکی از جراحان خوب شهر هم که از او مشورت گرفته بودند نیز همین تشخیص را داده بود. ساعت نه شب جراح آمد و گفت فعلا نیاز به عمل نیست و اسکن دیگری نوشت که آنهم انجام شد و با وجود اینکه پزشک نتیجه را همان شب ساعت 23 دیده و به دلیل آنکه فردایش نیز روز جمعه بود تا روز شنبه به ما چیزی نگفتند. ساعت 10 صبح شنبه دکتر گفت خونریزی بیمار بیشتر شده و باید عمل جراحی شود اما بعد نظرش عوض شد و گفت نیازی به عمل جراحی نیست و مشکل بردارم با ضریب هوشیاری شش با دارو حل می شود.

بهرامی ادامه داد: موضوع به همین شکل ادامه داشت که یک روز دکتر گفت سر بیمار ورم کرده ولی باز نگران نباشید با دارو برطرف می کنم. روز بعد دارو تجویز شده بود و ضریب هوشیاری برادرم به هشت نیز رسیده بود که در این زمان آن پزشک به مسافرت رفت. پزشک دیگری که در همین بیمارستان بود بعد از چکاب های صورت گرفته، روز جمعه 31 تیر گفت که رضا باید عمل اورژانسی شود که اینجا همه ورق ها برگشت؛ پزشک جایگزین گفت سر رضا ورم دارد، پلک چشم هایش وضعیت خاصی دارد و او باید عمل شود. همان روز(جمعه) تا ساعت شش و نیم،  دو عمل انجام شد.

وی افزود: سپس پزشک معالج در حضور دکتر فاضل رئیس شبکه بهداشت استان گلستان با یکی از معاونینش و همینطور رئیس شبکه بهداشت مینودشت که من هم در آن جلسه حضور داشتم، با اطلاعاتی که از وضعیت رضا ارائه داد  کلا نا امید شدم. جراح گفت که حال بیمار خیلی بد بوده و تنها امید ما این است که بیمار صبح فردا تب نکند. ما بعد از این مسئله دست به دعا شدیم که اتفاق بدی نیفتد. خوشبختانه زمان سپری شد و رضا تب نداشت. الان هم هوشیاری او هفت الی هشت است.

ناصر بهرامی در ادامه گفتگو در پاسخ به این سوال که آیا تشخیص های ابتدایی پزشکان را قصور میداند یا خیر، گفت که قصوری نبوده؛ پزشک اول از بهترین جراحان مغز و اعصاب شهر و استان است و فکر نمی کند پزشک دیگری هم اگر همان ابتدا بود، تجویز دیگری داشت.

بهرامی سپس در رابطه با شرایط اطفا حریقی که در جنگل مینودشت صورت گرفت لب به گلایه گشود و در انتقاد به رعایت نشدن نکات ایمنی در اینگونه مواقع، گفت: مسائل ایمنی باید رعایت شود. اگر در حادثه برادرم اینها کلاه ایمنی داشتند این اتفاقات نمی افتاد. باید به آنها کلاه می دادند و مسائل ایمنی را رعایت می کردند.

وی در عکس العملی نسبت به اظهار نظرهایی در این خصوص که هوا گرم است و کسی در این گونه آتش سوزی ها کلاه بر سر نمی گذارد یا کلاه ایمنی در اینگونه اتفاقات بی فایده است، تصریح کرد: اشکالی ندارد اما این کلاه ها را به افراد بدهند و اگر نگذاشتند مسئولیت جانشان با خودشان! برادر ما فرد بسیار مقیدی بود. کلاه نداشت سوار موتور نمی شد. اگر نکات ایمنی رعایت می شد این اتفاق نمی افتاد. ما گلایه داریم. حتی کلاه لاستیکی هم بود شدت ضربه کمتر بود، به هر حال جمجه شکسته و پرده مغز پاره شده است.

بهرامی در پایان طی خواسته ای از مردم می خواهد برای بهبود حال  برادرش دعا کنند همچنین او از مسئولین می خواهد حداقل از این به بعد مسائل ایمنی رعایت شود.

وی از مسئولان علوم پزشکی استان گلستان هم تقاضا کرد که پیگیر مراحل درمان برادرش باشند و برای مراحل درمان برادرش از سطح استان و خارج استان کمک بگیرند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.