1399-08-10 07:35
744
0
71299
رییس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور؛

اشعار مختومقلی فراغی از عوامل مهم در تقریب و مودّت بین مذاهب اسلامی است

رییس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور گفت: اشعار مختومقلی فراغی حاوی مضامین بسیاری از عشق و محبت به پیامبر و اولاد پیامبر اسلام دارد از این رو یکی از عوامل مهم در تقریب و مودت بین مذاهب اسلامی است.

به گزارش گلستان ما، حجت الاسلام نورعلی دیلم عصر امروز جمعه در همایش وحدت مسلمین و محبت اهل بیت (ع) در اندیشه شاعر و عارف شهیر ترکمن مختومقلی فراغی با تبریک ولادت باسعادت حضرت محمد مصطفی (ص)، امام صادق (ع) و ایام پربرکت هفته وحدت گفت: عشق به پیامبر(ص) و اولاد پیامبر (ع) و توجه به مضامین اتحاد و همدلی در جامعه که در اشعار مختومقلی فراغی موج می زند از عوامل مهم در تقریب و مودّت بین مذاهب اسلامی است.

حجت الاسلام نورعلی دیلم ادامه داد: اشعار مختومقلی فراغی بهترین سند و مدرک برای اثبات عقیده درست اهل سنت گلستان نسبت به پیامبر و اولاد پیامبر اسلام و نیز همزیستی مسالمت آمیز ترکمن ها با دیگر اقوام ساکن در این دیار است.

وی خاطر نشان کرد: دفتر اقشار اهل سنت در نمایندگی مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور شامگاه شنبه راه اندازی خواهد شد تا از ظرفیت هنرمندان، شاعران و نویسندگان آنها برای تحکیم وحدت و تقریب بیشتر اقوام و مذاهب در استان گلستان استفاده شود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.