1402-06-05 12:53
396
0
86254
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی:

اربعین بزرگترین همایش وحدت و اقتدار است

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: اربعین در حقیقت بزرگترین همایش وحدت و شکوه و اقتدار عزیزان عرصه جهاد و شهادت است.

غلامرضا منتظری در گفتگو با گلستان ما گفت: نهضت امام حسین (ع) به عنوان بزرگترین نهضت تحول آفرین در جهان محسوب می‌شود و عاشورا نهضتی است که منجر به بیداری مردم می‌شود و مصداق آن شکل‌گیری انقلاب اسلامی ایران و شکلگیری مقاومت از زوایای جهان اسلام است.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اربعین در حقیقت بزرگترین همایش وحدت و شکوه و اقتدار عزیزان عرصه جهاد و شهادت و بزرگترین همایش با شکوه اعتلای و عظمت اسلام محسوب است که شگفتی جهان را به همراه داشته است.
منتظری یادآور شد: اربعین حماسه با شکوه‌ای است که جلوی از پیام‌رسانی نهضت امام حسین (ع) و اعتلای راه امام سجاد (ع) و حضرت زیبت کبری (س) در دنیا است.
وی متذکر شد: اربعین امام حسین (ع) امروز به یک رخداد بزرگ جهانی تبدیل شده است و در این حرکت بزرگ نه تنها مسلمانان بلکه تمام دوست‌داران عدالت و تمام کسانی که به امام حسین(ع) عشق میورزند و اهل کتاب در این همایش حضور پیدا می‌کنند.
این مقام مسئول متذکر شد: اربعین امام حسین (ع) آغاز شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی است و اربعین امام حسین(ع) زمینه ساز شکل‌گیری حکومت مهدوی است و در محکومت مهدودی یک دلی و صمیمیت و محبت موج میزدند که جلو‌هایی آن را در اربعین شاهد هستیم.
منتظری تأکید کرد: این رخداد بزرگ جهانی به دانشگاه تبدیل شده و در این دانشگاه گروه مختلف سنی از کودک و نوجوان، جوان و مسن و زن و مرد حضور پیدا می‌کنند و راه طریق می‌کنند و خودسازی رقم می‌خورد و در اربعین دل‌ها به هم پیوند می‌خورد و با شور و علاقه با امام حسین (ع) آرمان‌های این امام همام روز به روز گسترش پیدا می‌کند و این از برکات انقلاب اسلامی و امام و رهبر انقلاب اسلامی است.
وی متذکر شد: خداوند اراده‌اش را بر این گذاشته نورش را کامل کند با وجود آنکه کفار نمی‌خواهند و لذا شاهد این هستیم که علاوه بر اربعین جای جای ایران اسلامی حماسه کوچکتر و با شکوه خلق می‌شود که به عظمت این روز می‌افزاید.
انتهای خبر/

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.