1394-04-03 07:44
4265
2
16579
طنزبه قلم وحيد حاج سعيدي:

پولیتزر برای فعالان عرصه رسانه ! / یک شبه به یک فعال رسانه طراز اول تبدیل شوید

این روز ها فعالیت در عرصه رسانه، به داشتن استعداد و خلاقیت، مطالعه کتب مربوط به رسانه، تحصیل در رشته خبرنگاری، تحقیق، گذراندن دوره های مختلف خبرنگاری، دست به قلم شدن و ... نیاز ندارد و کافی است در واتس آپ، تلگرام، وایبر و ... یک گروه تشکیل دهید و اخبار و مطالب گوناگونی را که به دستتان می رسد بدون کم و کاست برایشان فوروارد کنید.

به گزارش گلستان ما ؛ امروزه بیشتر افراد در کنار حرفه خود عنوان «فعال عرصه رسانه» را نیز قید می کنند. مثلاً «وکیل و فعال عرصه رسانه»، «کله پز و فعال عرصه رسانه»، «فوتبالیست و فعال عرصه رسانه»، «بنگاهی و فعال عرصه رسانه» و .... به نظر می رسد اگر روزی قرار باشد یک «پولیتزر» یا یک «جایزه معتبر جهانی مطبوعاتی» از لحاظ تعداد فعالان عرصه رسانه به کشوری اعطا شود، قطع به یقین کشور  ما در رتبه اول این رقابت قرار خواهند گرفت و بقیه کشور ها حتی از مرحله گروهی هم بالا نخواهند آمد.

یعنی خجالت می کشند که بالا بیایند و با ما رقابت کنند. خدا را شکر با افزایش ضریب نفوذ گوشی های هوشمند در جامعه، هر روز شاهد حضور پررنگ تر و پویا تر افراد بیشتری در عرصه رسانه هستیم.

البته در سال های اخیر روند دستیابی به بسیاری امور تغییر نموده است و سرعت چشمگیری به خود گرفته است. به عنوان مثال اگر در گذشته برای نوشتن یک پایان نامه، به تحقیق در کتابخانه، مطالعه کتب، مقالات و نوشته های بزرگان، سفر و مصاحبه با افراد صاحب نظر و تکمیل پرسشنامه و این قبیل امورات پیش پا افتاده بود، در حال حاضر به سبب اهمیت وقت در جامعه، کلیه این امور با مراجعه به نزدیک ترین کافی نت و پرداخت یک مبلغ جرئی صورت می گیرد و در وقت و هزینه دانشجویان صرفه جویی می شود!

چیزی هم که زیاد است کافی نت. خدا را شکر امروز در هر کوچه یک سوپر مارکت، یک بنگاه معاملات ملکی، یک کافی نت، یک بانک و چند موسسه مالی مجاز و غیر مجاز وجود دارند که به خدمت رسانی به خلق الله مشغولند!

در تجارت و اقتصاد هم اوضاع کاملاً پشت و رو شده است و اگر روزی برای تبدیل شدن به یک تاجر یا وارد کننده سی سال خاک خوردن در حجره نیاز بود، الان شما با یک امضای طلایی یک شبه به یک تاجر موفق تبدیل می شوید و می توانید به صورت «چمدانی» پول از کشور خارج کنید و به صورت «کول بری» مایحتاج و لایحتاج ( آنچه که مردم نیاز ندارند) مردم را از کشور چشم بادامی ها وارد کنید و بار خودتان را ببندید.

در مورد فعالیت در فضای رسانه ای نیز داستان به همین منوال است. در واقع این روز ها فعالیت در عرصه رسانه، به داشتن استعداد و خلاقیت، مطالعه کتب مربوط به رسانه، تحصیل در رشته خبرنگاری، تحقیق، گذراندن دوره های مختلف خبرنگاری، دست به قلم شدن و ... نیاز ندارد و کافی است شماره تلفن چند نفر از دوستان و آشنایان را ردیف کنید و در واتس آپ، تلگرام، وایبر و ... یک گروه تشکیل دهید و اخبار و مطالب گوناگونی را که به دستتان می رسد بدون کم و کاست برایشان فوروارد کنید.

( البته اصول حرفه ای به شما اجازه دخل و تصرف در نوشته های دیگران را نمی دهد و گرنه شما که خودتان استاد هستید و نوشتن چند سطر مطلب برایتان کاری ندارد!) این طوری شما یک شبه به یک فعال رسانه طراز اول تبدیل می شوید که حتی ممکن است در نشست های خبری از شما دعوت به عمل بیاید و در روز خبرنگار کارت هدیه چند هزار تومانی هم به شما تعلق بگیرد و سری بین سرها در بیاورید!

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

محمد رضا سبحانی

سلامواقعا زشتهخبر رو اگه با ذکر منبع بزنید چیزی از اعتبارتون کم نمیکنهبلکه نشان دهنده اصالت پایگاهتونه

0
0
پاسخ
1394-04-04 11:47
گلستان بلاگ

سلامخداقوتمطلب شما در سایت گلستان بلاگ منتشر شدhttp://golestanblog.ir/%D9%BE%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%AA%D8%B2%D8%B1-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D9%81%D8%B9%D8%A7%D9%84%D8%A7%D9%86-%D8%B9%D8%B1%D8%B5%D9%87-%D8%B1%D8%B3%D8%A7%D9%86%D9%87/موفق باشیدیا علی

0
0
پاسخ
1394-04-08 13:13

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.