1394-05-04 08:47
2696
0
18067
طنز به قلم وحيد حاج سعيدي:

ازدواج کم چرب!

ظاهراً چندی قبل یکی از نمایندگان فلک را سقف شکافته و طرحی نو در خصوص ازدواج جوانان مطرح نموده اند که جوانان ازدواج کنند ولی در خانه پدری بمانند!

به گزارش گلستان ما ؛ راستش را بخواهید هر وقت صحبت از ازدواج پیش می آید ما یاد جمله جناب آقای «ارسطو عامل» در سریال پایتخت می افتیم که گفت: «من به شدت آدم ازدواجی هستم!» ما هم به نوبه خودمان دلمان می خواهد زمینه ازدواج همه جوانان فراهم شود و به خانه بخت بروند اما با رعایت اصول و هنجار های جامعه.  

ظاهراً چندی قبل یکی از نمایندگان فلک را سقف شکافته و طرحی نو در خصوص ازدواج جوانان مطرح نموده اند که جوانان ازدواج کنند ولی در خانه پدری بمانند! شایان ذکر است که اولاً این طرح چندان هم جدید نیست و در دوره آقای بذر پاش در سازمان ملی جوانان با عنوان « ازدواج نیمه مستقل » مطرح شده بود. « ازدواج نیمه مستقل » به ازدواجی اطلاق می گردد که زوجین تا زمان یافتن شغل مناسب تحت تکفل والدین باشند!

اما در آن سال این سازمان مشخص نکرده بود که اگر خدای ناکرده زوجین شغل مناسبی پیدا نکردند چه گِلی به سرشان بگیرند و یا اگر روم به دیوار شغل نامناسب پیدا کردند می توانند ازدواج مستقل کنند یا خیر؟ بعد هم سازان ملی جوانان جمع شد و این طرح هم ایضاً...

در ثانی با توجه به اینکه در جامعه کنونی بسیاری از خانواده ها هشت خودشان گرو نُه که چه عرض کنم گره یازده و دوازده است، پذیرفتن مسئولیت جدید غوز بالا غوز است. خانواده هایی هم که از نظر مالی مشکل ندارند و جزو مرفهین بی درد و خونریزی محسوب می شوند ، نیازی به این ازدواج های نصفه نیمه ، اینترنتی ، مجازي و علمی – کاربردی ندارند و از همان اول مثل بچه آدم سر خانه خودشان می روند و کماکان از جیب بابا می خورند!

با این وجود ضمن تقدیر و تشکر از فعالان حوزه ازدواج ( البته منظور از فعال حوزه ازدواج عمه تُكَذ - عمه سیف الله - نیست که به شدت آدم ازدواجی است و تا بحال 5 مورد ازدواج نافرجام داشت است!) به استحضار می رساند مشکل جوانان با این ازدواج های من در آوردی و کم چرب حل نمی شود چرا که اساساً در ازدواج داشتن شغل مناسب ، خودروی شخصی ، مسکن و تمکن مالی ملاک نیست و به قولی « تنها عشق کافی است.»

همین پسر عمو سیفی خودمون ، سال گذشته با دست خالی بدون داشتن شغل ، ماشین ، منزل شخصی و كار ، زندگی مشترکش را آغاز کرد و عموسیفی هم بالاخانه اش را اجاره داد البته به پسرش. الان هم الحمد ا... 6 ماه است که به خیر و خوشی و بدون هيچ گونه دعوا و مرافعه از هم جدا شده اند!

بنابراین از فعالان حوزه ازدواج در خواست می گردد، ضمن در نظر گرفتن همه اصول و قوائد اجتماعی و فرهنگی اين بازي،  از ابداع شیوه های مازوخیستی و ساختار شکن در جامعه و درجه بندی ازدواج خودداری کنند و كما في السابق به همان برگزاري سمینار و همايش هاي مختلف در حوزه ازدواج، راه اندازی کمپین من دوست دارم ازدواج کنم، تولید و توزیع پکیچ کامل موسیقی ازدواج ( ویژه شب حنابندان، عروسی و پاتختی و ...) اجرای سمفونی ملی ازدواج، تهیه نرم افزار جامع چندرسانه ای با عنوان « زوج رویایی»، صدور گواهينامه تخصصي ازدواج و اینکه دخترها به کسانی بله بگویند كه دوره سه ماهه مهارت هاي ازدواج را گذرانده باشند و طرح هایی از این دست بسنده كنند!

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.