1401-07-06 09:47
281
0
81694
سرخط مهمترین اخبار 6 مهر؛

گلستان در روزی که گذشت

عناوین مهمترین اخبار استان گلستان طی 24 ساعت گذشته که در خروجی خبرگزاری‌ها منتشر شد را در گلستان ما بخوانید.

به گزارش گلستان ما، سرخط مهمترین اخبار استان گلستان طی 24 ساعت گذشته به شرح زیر در خروجی خبرگزاری‌های مختلف قرار گرفت که می‌توانید آن را در گلستان ما بخوانید.

گلستان در سوگ شهادت امام رضا (ع)

فارس نوشت:  مراسم سوگواری شهادت شمس الشموس علی بن موسی الرضا (ع) در شهر‌های گلستان برگزار شد.

مردم شهر‌ها و روستا‌های استان گلستان امروز با برگزاری آیین‌های عزاداری در اماکن مذهبی در سوگ شهادت امام رضا (ع) عزاداری کردند.

در شهر گرگان این مراسم با دسته روی تعدادی از هیئت‌های مذهبی همراه بود.

شب گذشته هم بسیاری از هیئت‌های مذهبی در سراسر استان گلستان در مساجد و حسینیه‌ها دور هم جمع شدند و به عزارداری شهادت امام هشتم شیعیان پرداختند.

برخی از دوستداران اهل بیت هم با پخت و پخش غذای نذری ارادت خود را به این امام بزرگوار نشان دادند.

امسال ۲۲ کاروان از استان گلستان از چند هفته قبل با پای پیاده عازم مشهد مقدس شدند تا همراه با ۴۰ هیئت عزادار دیگری که از گلستان عازم مشهد مقدس شده اند امروز در حرم این امام بزرگوار حضور داشته باشند و از نزدیک ارادت خود را به امام هشتم نشان دهند.

همچنین یک کاروان اهل سنت از گلستان هم که عشق و ارادت خالصانه‌ای به اهل بیت پیامبر گرامی اسلام (ص) و به ویژه امام رضا (ع) دارند خود را به مشهد مقدس رساندند تا در کنار دیگر عزاداران این امام رئوف به عزاداری بپردازند.

برای خدمات رسانی به زوار امام رضا (ع) در مسیر مشهد مقدس، گلستانی‌ها ۲۲ موکب در شهر‌های شرق استان برپا کردند.

رشد ۸ درصدی در گرو پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهور

ایسنا نوشت: معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس با اشاره به ضرورت پیگیری های ملی مدیران محلی برای تحقق مصوبات سفر رئیس جمهور به گلستان، گفت: رشد ۸ درصدی در استان و شهرستان و در گرو تلاش ما برای تحقق این مصوبات است.

مهدی دهرویه امروز در گفت و گو با ایسنا ضمن عرض تسلیت ایام شهادت حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام و روزهای پایانی صفر، اظهار کرد: ملت شریف ایران با امید به خدا و بصیرت بسیار در روزهای اخیر بار دیگر بساط هرگونه توطئه دشمن را برچیدند.

وی با بیان اینکه پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهور به استان‌گلستان یکی از اولویت ها و کارویژه های ماست، افزود: تا کنون جذب حدود ۳۲ درصد تسهیلات بانکی پیش‌بینی شده در راستای رشد هشت درصدی اقتصادی در این شهرستان محقق شده است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس با تاکید بر اینکه بسته بودن سامانه الکترونیکی ثبت اطلاعات پرونده‌های معرفی شده به بانک‌ها برای دریافت تسهیلات، مهمترین دلیل پایین بودن جایگاه این شهرستان در جذب تسهیلات تحقق رشد هشت درصدی اقتصادی است، خاطرنشان کرد: تا شنبه هفته آینده قرار است تمامی پرونده های موجود در سامانه توسط ادارات و نهادها ثبت شوند.

دهرویه گنبدکاووس را دارای ظرفیت بالایی در بخش صنعت، کشاورزی و گردشگری دانست و ادامه داد: باید با تلاش مدیران و اطلاع رسانی لازم به فعالان اقتصادی، زمینه جذب کامل و حتی تا ۳۰ درصد بیشتر از تسهیلات پیش بینی شده را فراهم کرد.

وی با انتقاد از برخی کوتاهی ها در پیگیری جذب اعتبارات سفر توسط مدیران محلی، گفت: ما همه باید از این فرصت پیش آمده و لطف هیئت دولت به استان و شهرستان به بهترین نحو بهره برده و پیگیری جذب اعتبارات ابلاغی پروژه‌های موضوع سفر را به صورت جدی‌تری با ارتباط جدی با وزارتخانه و مدیران ملی و استانی پیگیری کنیم.

۱۲۷ کارگزاری کشاورزی در گلستان آماده توزیع کود شیمیایی برای زراعت پاییزه است

ایرنا نوشت:  سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان گفت: ۱۲۷ کارگزاری کشاورزی در این استان آماده توزیع کودهای شیمیایی موردنیاز زراعان پاییزه در سال زراعی جاری شده و از چند روز آینده به طور رسمی خدمات ارائه می‌دهند.

سیدصمد ضیائی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای زراعت پاییزه محصولات کلزا، گندم و جو در سطح ۵۱۰ هزار هکتار در این استان شمالی تامین ۱۲۲ هزار تُن انواع کود شیمیایی یارانه‌ای شامل فسفاته، پتاسه و ازته برآورد می‌شود که اکنون بیش از ۲۵ هزار تُن آن در انبارها موجود است.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی شده روزانه بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ تُن کود موردنیاز زراعت پاییزه سال زراعی جاری وارد استان شود و بهره‌برداران از بابت تامین کود زراعی نگرانی نداشته باشند.

به گفته وی مطابق تقسیم‌بندی معاونت بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی استان به ازای زراعت هر هکتار محصولات پاییزه بسته به نوع خاک و منطقه، تامین ۲۵۰ کیلوگرم کود ازته و بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ کیلوگرم برای هر یک از کودهای فسفاته و پتاسه برآورد شده است.

همچنین براساس گزارش جهادکشاورزی گلستان، زراعت پاییزه با مساعد بودن شرایط جوی در این استان با دانه‌روغنی در مهرماه آغاز و سپس با ادامه جو و گندم، اوایل دی ماه پایان می‌یابد.

عمده زراعت پاییزه در استان گلستان به گندم و در سطح ۳۷۰ هزار هکتار اختصاص دارد.

استان گلستان در تولید کلزا رتبه نخست، گندم رتبه دوم و جو رتبه پنجم کشور را دارد.

گلستان با بیش از ۲۰ هزار کیلومتر مربع وسعت و جای دادن هفت اقلیم از ۱۳ اقلیم دنیا در همسایگی سه استان مازندران، خراسان شمالی و سمنان و کشور ترکمنستان قرار دارد و در تولید محصولات کشاورزی از جایگاه ممتازی در کشور برخوردار است به طوری که بخش کشاورزی این استان با ۲۲۰ هزار خانوار بهره‌بردار معادل ۳۸ درصد اشتغال خالص را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/

 

 

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.