1401-07-04 08:05
283
0
81675
سرخط مهمترین اخبار 3 مهر؛

گلستان در روزی که گذشت

عناوین مهمترین اخبار استان گلستان طی 24 ساعت گذشته که در خروجی خبرگزاری‌ها منتشر شد را در گلستان ما بخوانید.

به گزارش گلستان ما، سرخط مهمترین اخبار استان گلستان طی 24 ساعت گذشته به شرح زیر در خروجی خبرگزاری‌های مختلف قرار گرفت که می‌توانید آن را در گلستان ما بخوانید.

اجتماع بزرگ اُمت رسول الله (ص) در گلستان برگزار شد

باشگاه خبرنگاران نوشت:  اجتماع بزرگ اُمت رسول الله (ص) در محکومیت اقدامات هنجارشکنانه اخیر آشوبگران با حضور مردم ولایتمدار در شهرهای گلستان برگزار شد.

اجتماع بزرگ امت رسول الله (ص) در محکومیت اقدامات هنجارشکنانه اخیر آشوبگران، همزمان با سالروز رحلت حضرت رسول اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) در شهر‌های گلستان برگزار شد.

این اجتماع در شهر‌هایی همچون گرگان، بندرترکمن، آق قلا، بندرگز، مراوه تپه، آزادشهر، کلاله پیش از ظهر امروز و در دو شهرستان علی آباد کتول و گنبدکاووس همزمان با سراسر کشور عصر امروز برگزار شد.

عزاداران شرکت کننده در این مراسم با توجه به حوادث اخیر کشور، حرکات اغتشاشگران را با سر دادن شعار‌هایی محکوم کرده و با آرمان‌های امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی تجدید بیعت کردند.

کتاب "شهرداری گرگان در دفاع مقدس به روایت اسناد" رونمایی شد

ایسنا نوشت: ساعاتی پیش کتاب "شهرداری گرگان در دفاع مقدس به روایت اسناد" با حضور شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر و جمعی از رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس رونمایی شد.

رئیس شورای اسلامی شهر گرگان در آیین رو نمایی از این کتاب مستند که همزمان با نود و دومین جلسه شورای اسلامی شهر گرگان شامگاه شنبه ۲ مهرماه در سالن اجلاس ساختمان شورای شهر برگزار شد، اظهار کرد: دفاع مقدس یادآور رشادت ها و ایثارگری های بی بدیل رزمندگان اسلام است و هر آنچه که در این زمینه تحقیق شود باز هم فضا برای بررسی ابعاد آن وجود دارد.

ناصر گرزین با بیان اینکه تلاش های بسیاری برای تدوین این کتاب شده است، ادامه داد: این اثر نفیس توسط "غلامرضا خارکوهی" تدوین و برای تکمیل آن بالغ بر ۵ هزار نسخه و سند معتبر جمع آوری و مطالعه شده است.

وی با تأکید بر اینکه کتاب مذکور در نوبت چاپ اول به شمارگان ۵۰۰ نسخه با حمایت شهرداری گرگان توسط انتشارات نورالشهدا منتشر شده است، تصریح کرد: کتاب "شهرداری گرگان در دفاع مقدس به روایت اسناد" در ۲۸۱ صفحه با موضوع نقش شهرداری گرگان در دوران هشت سال دفاع مقدس و نحوه کمک های این شهرداری به رزمندگان حاضر در جنگ جمهوری اسلامی ایران با رژیم بعثی عراق تدوین شده است.

عزاداران گلستانی‌ اغتشاشات و آشوب‌های اخیر کشور را محکوم کردند

ایرنا نوشت: مردم مومن و عزادار شهرها و روستاهای گلستان همزمان با ۲۸ ماه صفر مراسم عزاداری رحلت نبی مکرم اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) در مساجد، تکایا و خیابان‌های این استان به عزاداری پرداخته و در آن، با سردادن شعارهایی، اغتشاشات و آشوب‌های اخیر کشور را محکوم کردند.

به گزارش خبرنگاران ایرنا عزاداران خاندان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در مکان‌های تجمعی ابتدا زیارت عاشورا را قرائت کرده و سپس به صورت دستجات سینه‌زنی و زنجیرزنی به حرکت درآمده و به عزاداری پرداختند.

در طول مسیر مداحان اهل بیت به نوحه‌خوانی پرداخته و عزاداران نیز به سر و سینه زدند.

عزاداران شرکت کننده در این مراسم با توجه به حوادث اخیر کشور، حرکات اغتشاشگران را با سر دادن شعارهایی محکوم کرده و با آرمان‌های امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی تجدید بیعت کردند.

در گرگان مرکز استان گلستان عزاداران با تجمع در امامزاده عبدالله بعد از دسته‌روی، زیارت اربعین را قرائت کردند.

الله‌اکبر خامنه‌ای رهبر، مرگ بر ضد ولایت فقیه، مرگ بر منافق فتنه‌گر، نیروی انتظامی تشکر تشکر، لبیک یا رسول الله، لبیک یا حسین، لبیک یا حسن، لبیک یا رضا از شعارهای عزاداران در این مراسم بود.

در پایان این مراسم قطعنامه سراسری امت رسول الله در محکومیت اهانت به قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) قرائت شد و شرکت کنندگان در پایان هر بند با شعارهای الله اکبر خامنه‌ای رهبر، بندهای قطعنامه را تایید کردند.

بازگشت آرامش پس از ۶ روز ناآرامی/ شنبه شب در استان‌ها خبری از اغتشاش نبود

تسنیم نوشت: طبق گزارش خبرنگاران تسنیم از سراسر کشور، شنبه‌شب ‌به‌رغم فراخوان‌ متعدد شبکه‌های ضد‌انقلاب، تقریبا همه استانهای کشور شب آرام و بدون اغتشاش و آشوب را سپری کردند.

در دو روز اخیر مناطق مختلف استان گلستان شرایطی آرامی داشته و درگیری و اغتشاش خاصی مشاهده یا گزارش نشده است.در روزهای گذشته با تلاش نیروهای نظامی و انتظامی تقریبا اکثر لیدرهای اغتشاشگران در گرگان و گنبدکاووس دستگیر شده اند و شب گذشته و امروز تجمع خاصی گزارش نشده است.

حدود 120 نفر از اغتشاشگران دستگیر شده اند. سه مامور نیروی انتظامی نیز در استان زخمی شده اند.

انتهای پیام/

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.