1400-01-15 11:55
1283
1
73972
نماینده علی آباد کتول؛

گلستان از فرصت های توسعه ای کشور محروم است

نماینده مردم علی آباد کتول، گفت: آیین نامه‌های سردرگم کننده، واگذاری‌های رانت‌زا، انتصاب‌های فامیلی بدون توجه به شایسته سالاری و رویه‌های فسادزا باید جای خود را به عزم جدی برای شفافیت، تسهیل‌گری و پاسخ‌گویی بدهد.

به گزارش گلستان ما، رحمت الله نوروزی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، با بیان اینکه سده پانزدهم هجری باید با شکوفایی خیره کننده ایران محقق شود، گفت: این مهم صرفا با توجه تمام و کمال به رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب محقق می شود که شعار سال جدید نیز با عنوان «تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها» به روشنی و بدون تعارف به ما گوشزد می کند که تا به امروز به اندازه کافی راه مسیر تولید را هموار نکرده و تا توانسته ایم مسیر آن را خطرناک کرده ایم.

نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه مجلس به عنوان نقطه امید ملت برای پیگیری مطالبات و سربازی رهبری باید در سال جدید برنامه جامعی را در این زمینه عرضه کند،خاطرنشان کرد: دستگاه های مختلف باید شفاف پاسخ دهند که برای تسهیل فرایند تولید و رهایی تولیدکننده از هزار پیچ بروکراسی اداری چه کرده اند؛ آیین نامه های پیچ در پیچ و سردرگم کننده، واگذاری های رانت‌زا، انتصاب های فامیلی بدون توجه به شایسته سالاری و رویه های فسادزا باید جای خود را به عزم جدی برای شفافیت، تسهیل گری و پاسخ گویی بدهد.

وی در ادامه با اشاره به برخی مسائل حوزه انتخابیه خود، افزود: استان گلستان تا به امروز از فرصت های توسعه ای کشور محروم بوده که زیبنده مردم استان با توجه به خدمات ارزشمند جمهوری اسلامی نبوده و استعدادهای بسیار بالای گلستان در حوزه انسانی، کشاورزی، دامپروری، صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی، مرزهای بین المللی آبی، خاکی، هوایی و ریلی نادیده گرفته شده است.

نوروزی در ادامه با اشاره به مشکلات اشتغال، اقتصادی و رونق تولید گفت: راه آهن گرگان-اینچه برون-ترکمنستان-قزاقستان، فاز دوم نیروگاه شهرستان علی آباد کتول، طرح گردشگری سد زرین‌گل قره سو، پروژه تصفیه خانه فاضلاب شهر علی آباد کتول از جمله پروژه هایی است که باید مورد توجه مسئولان ملی و استانی قرار گیرد.

این عضو مجمع نمایندگان استان گلستان در ادامه در تذکری خطاب به رئیس جمهور اظهار داشت: شعار سال با هوشمندی رهبر معظم انقلاب نامگذاری شد اما رئیس جمهور در صحن علنی برای دفاع از وزرا در سال 92 گفت که هم قانوندان، هم اقتصاد دان بوده و هم موانع و مشکلات و برنامه را می داند لذا گندم 4 هزار تومانی توجیهی ندارد.

وی افزود: انتظار داریم امسال مشکلات حل شود چرا که در خوزستان و گلستان مردم با مشکل تولید گندم مواجه هستند و 8 میلیون تن گندم به کشور وارد می شود و در حالی که امروز با افزایش قیمت کود، سم، نهاده ها، نیروی انسانی، آب مواجه هستیم و گندم در کشور همسایه، عراق 10 هزار تومان خریداری می شود توجیهی برای این وضع خرید گندم در شرایط فعلی کشور وجود ندارد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در مجلس شورای اسلامی در پایان خطاب به رئیس جمهور خاطرنشان کرد: شورای قیمت گذاری، قیمت کلزا و گندم را اعلام کرده و شما مخالفت کردید؛ وزیر جهاد، اعضای شورای اقتصاد و اعضای کمیسیون کشاورزی باید از قیمت 11 هزار تومانی کلزا، سویا باید حمایت کنند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.