1398-11-09 22:49
1049
0
67331
دکترا سیاستگذاری عمومی :

نقص در افراد است نه شورای نگهبان /وظیفه شورای نگهبان کشف صلاحیت است نه کشف جرم / برخی رد صلاحیت شده ها به افکار عمومی دروغ می گویند

دکتری سیاستگذاری عمومی با اشاره به اینکه کار شورای نگهبان قانونی است گفت: برخی افراد خودشان نقص دارند و باید با یک بازنگری خودشان را اصلاح کنند و برای قانع کردن جامعه به دروغ متوسل نشوند.

 
به گزارش گلستان ما ؛ سید محمد سید رضایی دکترای سیاستگذاری عمومی و کارشناس مسائل سیاسی عصر امروز چهارشنبه ۸ بهمن ماه در گفت و گو با این پایگاه خبری در خصوص هجمه های گروه های سیاسی خاص به شورای نگهبان اظهار کرد : من نقصی در عملکرد شورای نگهبان نمی بینم .
 
سید رضایی افزود : افرادی عملکرد شورای نگهبان را نقص می بینند که شرایط متزلزلی داشته و در شرایط خوبی نیستند و وقتی ثبت نام می کنند و شورای نگهبان صلاحیت آنها را احراز نمی کند و رد می شوند از دیدگاه آنها نقص است اما از دیدگاه بنده این قوت است .
 
وی تصریح کرد : در تمام کشورها اگر دقت کنید افرادی که برای ریاست جمهوری و مجلس ثبت نام می کنند مرکزی وجود دارد که صلاحیت ها را بررسی می کند و این کاملا قانونی و علمی است که همه نتوانند وارد عرصه انتخابات شوند.
 
این کارشناس مسائل سیاسی اضافه کرد : جمهوری اسلامی نیز برای کاندیداها شرایطی را در نظر گرفته از جمله التزام عملی به قانون اساسی ، ولایت فقیه و شهدا ، همچنین فقهای شورای نگهبان افرادی هستند که محاسن خود را در فقاهت سفید کرده و افراد عادی نیستند که آخرت شان را با دنیا معاوضه کنند، آنها می نشینند و قربه الی الله با اسناد و مدارک موجود به این نتیجه می رسند که فرد صلاحیت حضور در انتخابات را دارد یا نه ؟
 
سید رضایی با بیان اینکه هر فردی باید نقص را در خودش ببیند،  یادآور شد : قانون اساسی وظیفه شورای نگهبان را مشخص کرده و وظیفه این شورا فقط احراز صلاحیت نمایندگان مجلس ، ریاست جمهوری ، خبرگان نیست بلکه شورای نگهبان درحین نمایندگی نیز رفتار و گفتمان آنها را رصد می کند .
 
وی اشاره کرد : هیچ فردی نباید رویه شورای نگهبان را عیب تلقی کند و بهترین راهکار اصلاح خودشان است ، شورای نگهبان ملزوماتی دارد و این را قانون در اختیار این نهاد گذاشته و طبق قانون عمل می کند ، یکی از این وظایف احراز صلاحیت نمایندگان است ، برخی ها اشتباه می کنند و فکر می کنند شورای نگهبان وظیفه اش کشف جرم است در حالیکه کشف جرم از لحاظ شرعی حرام است ، وظیفه شورای نگهبان کشف صلاحیت است.
 
دکتری سیاستگذاری عمومی خاطرنشان ساخت : شورای نگهبان وقتی کاندیدایی را رد می کند او را به شورا دعوت کرده و مدارک و مستندات را به او نشان می دهد و‌می گوید شما فلان مشکل را دارید و نقص را نشانش می دهد و مشخص می شود نقص در افراد است.
 
سید رضایی گفت : خیلی از افراد وقتی به شورای نگهبان می روند و مستندات رد صلاحیت خود را می بینند قانع می شوند اما وقتی به درون جامعه می روند برای قانع کردن افکار عمومی به دروغ متوسل می شوند.
 
انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.