1399-02-04 19:41
1992
0
68325
فرمانده قرارگاه شمال شرق نیروی زمینی ارتش در گفتگو با گلستان ما:

فروپاشی هیمنه آمریکا از حادثه طبس آغاز شد/ پرتاب ماهواره نظامی، اولین گام ایران در صنعت فضایی بود+ تصاویر و فیلم

امیر سرتیپ دوم رضا آذریان گفت: فروپاشی هیمنه آمریکا با قدرت الهی و حادثه طبس آغاز شد و قدرت پوشالی آمریکا با پیشرفت روزافزون نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در حوزه های مختلف نظامی بخصوص حوزه فضا و پرتاب موفقیت امیز ماهواره های نظامی، نمایان تر می شود.

به گزارش گلستان ما، عملیات طبس با نام عملیاتی عملیات پنجه عقاب (به انگلیسی: Operation Eagle Claw) در ارتش آمریکا، عملیاتی نظامی در ۵ اردیبهشت ۱۳۵۹ بود که توسط نیروی دلتا و با دستورجیمی کارتر رئیس‌جمهور وقت ایالات متحده آمریکا برای آزادسازی آمریکایی‌های گروگان گرفته‌شده توسط دانشجویان پیرو خط امام در تهران انجام شد. این عملیات نخستین تجربهٔ عملیاتی نیروی دلتا بود.

در این راستا و برای روشن تر شدن ابعاد مختلف حادثه طبس، با امیر  آذریان فرمانده قرارگاه شمال شرق نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفتگویی داشتیم . وی در این خصوص اظهار داشت: پس از پیروی انقلاب اسلامی، کلیه منافع استکبار جهانی، آمریکای جهان خوار در منطقه از بین رفت و اقدام نظامی آمریکا در پنجم اردیبهشت سال 1359 با دو انگیزه انجام شد.

وی در تکمیل سخنان خود افزود: رژیم پهلوی که به عنوان ژاندارم و قدرت نظامی منطقه، تمامی اهداف آمریکا را در منطقه محقق می کرد؛ توسط انقلابیون و با رهبری و راهنمایی امام راحل(ره) سرنگون شد و این یکی از عوامل به خشم آمدن آمریکا بود.

امیر سرتیپ دوم رضا آذریان دومین عامل اقدام نظامی آمریکا را تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام(ره) دانست و تشریح کرد: آمریکایی ها فارغ از مباحث دیپلماسی و با قدرت نظامی خود درصدد خارج کردن نیروهای خود از ایران برآمدند و در این راستا از طریق مرزهای دریایی و به دنبال آن صحرای طبس قصد ورود به تهران را داشتند.

هیمنه آمریکا با قدرت الهی فروپاشید

وی گفت: از آنجایی که برای انقلاب اسلامی ایران خون های زیادی داده شد و باید این انقلاب به ثمر می نشست؛ قدرت الهی به کمک این انقلاب آمد و به تعبیر امام راحل(ره) شن های روان باعث درهم کوبیده شدن بالگردها و دیگر تجهیزات هوایی آمریکا و شکست سنگین نظامی و سیاسی آمریکا در صحرای طبس شد و فروپاشی هیمنه آمریکا از حادثه طبس آغاز گردید.

امیر آذریان تاکید کرد: با توجه به اینکه نیروهای آمریکایی سالها در ایران اقدامات مستشاری انجام داده بودند؛ مسلما از موقعیت سامانه های پدافندی، سامانه های راداری و دالان های ورود اطلاع دقیق داشتند و با توجه به اینکه از آمادگی نیروی هوایی ایران خبر داشتند؛ از منطقه ای وارد ایران شدند که تقریبا نقطه ضعیف و کور راداری بود.

نیروی هوایی ایران پاسخ کوبنده می داد

فرمانده قرارگاه شمال شرق نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: نیروی هوای ایران در جنگ تحمیلی و درشرایط سخت، قدرت و توانایی خود را به جهانیان ثایت کرد و اگرنیروهای آمریکایی از مسیری که نیروی هوای جمهوری اسلامی ایران آن را پوشش می داد وارد آسمان ایران می شدند؛ قطعا با برخورد شدید و کوبنده این نیرو مواجه می شدند.

نیروهای مسلح ایران در بالاترین سطح آمادگی هستند

وی تصریح کرد: امروز، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در ارتش و سپاه و با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر آمادگی نیروها مسلح، در بالاترین سطح آمادگی قرار دارند و تاکید می کنیم که حفظ آمادگی و بالابردن توان رزمی نیروهای مسلح از جمله واجبات است و در حال حاضر ارتش جمهوری اسلامی ایران در همه ابعاد تمام تحرکات دشمنان را حتی در آنطرف تر از مرزها رصد می کند و براساس ترفندهای دشمن، اقدامات را انجام و آمادگی خود را بالا می برد.

امیرآذریان افزود: گواه ادعای آمادگی نیروهای مسلح ما، شناسایی پهپادهای متجاوز آمریکا توسط سامانه پدافندی ارتش جمهوری اسلامی ایران و ساقط کردن این دو پهپاد، در سال گذشته است.

پرتاب ماهواره نظامی، اولین گام ایران در حوزه فضا بود

وی در ادامه گفت: توانایی جوانان و متخصصان نظامی ایران با توجه به اینکه در گذشته نیز اثبات کرده اند؛ برای هیچ کس پنهان نیست و در کنار ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز با توجه به ماموریت های محوله از سوی فرمانده کل قوا، در بالاترین سطح آمادگی به سر می برد و پرتاب موفقیت آمیز ماهواره نظامی ایران به فضا، نشان از آمادگی نیروهای مسلح ایران در تمام حوزه ها و ابعاد است.

فرمانده قرارگاه شمال شرق نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران پرتاب ماهواره نظامی را اولین گام جمهوری اسلامی ایران در حوزه فضایی دانست و گفت: مسلما تحقیقات و اقدامات نیروی مسلح ایران چه در ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران در حوزه فضا به پرتاب این ماهواره ختم نمی شود و همه باید بدانند این اولین گام ما بود.

کوچکترین اشتباه دشمنان را کوبنده پاسخ می دهیم

وی با بیان اینکه دشمن از آمادگی نیروهای مسلح ایران آگاهی دارد؛ گفت: در وهله اول تاکید بر این است که دشمن جرات تعرض به خاک و آسمان جمهوری اسلامی را ندارد و اگر هم کوچکترین تعرضی داشته باشد؛ با پاسخ کوبنده و جبران ناپذیر از سوی نیروهای مسلح ایران روبرو خواهند شد و در اینجا به مردم ایران این اطمینان را می دهیم که نیروهای مسلح ایران از مرزهای زمینی و هوایی کشور با هوشیاری کامل پاسداری می کنند و اجازه تعرض به خاک کشور را به کسی نخواهند داد.

انتهای پیام/

 

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.