1402-12-09 21:06
399
0
88949
حجت‌الاسلام پناهیان:

عدم مشارکت سیاسی مردم، امام علی (ع) را زمین گیر کرد

حجت‌الاسلام پناهیان با تأکید بر حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی گفت: عدم مشارکت سیاسی مردم باعث شد امام علی (ع) زمین‌گیر شود.

 به گزارش «گلستان ما»، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان عصر امروز در اجتماع بزرگ اصحاب حق که در حسینیه عاشقان ثارالله شهرستان گرگان، برگزار شد، اظهار کرد: حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی باعث تحکیم انقلاب اسلامی می‌شود.

 وی با اشاره به اینکه در دین‌داری و معرفی دین باید یک‌سری موارد را تغییر دهیم، تصریح کرد: خوشبختانه امسال شاهد آن بودیم که مراسم‌های اعتکاف، اربعین و محرم بسیار پررنگ‌تر از سال‌های گذشته پیش رفته است البته چهل سال برای جبران هزار سال کافی نیست برای کندن رسوب آثار هزارساله کافی نیست.

 حجت‌الاسلام پناهیان خاطرنشان کرد: اگر در این چهل سال خیلی هنر کرده باشیم شاید توانسته‌ایم ۴۰۰ سال پیشرفت کنیم اما نتوانستیم ۱۴۰۰ سال پیش رویم باید بگردیم دنبال آثار شوم هزارساله بنی‌عباس که یکی از این اقلام آل سعود است.

 این استاد برجسته کشوری گفت: باید رسوب‌های طواغیت یک‌هزارساله جهان اسلام را گشت و آن را مرتفع کرد زمانی که خیلی حرکت‌ها تازه شروع شد و نماز جماعت دانشگاه‌ها تازه جان گرفت خدا را شکر خیلی چیزها را تغییر دادیم؛ اما نباید به آن بسنده کرد.

 وی بر تقویت مساجد در کشور تأکید کرد و افزود: ما زندگی جمعی نداریم، مسجد داریم؛ اما محل اجتماع نداریم چهل سال از انقلاب گذشته و مسئولان کشور می‌گویند مردم برای مشکلاتشان کجا تجمع کنند معلوم است روزی سه مرتبه در مساجد محل تجمع است محل صلاح است قطعاً مکانی مناسب‌تر از مسجد نیست.

 پناهیان خاطرنشان کرد: قطره‌های آب را کنار هم می‌گذاریم به هم می‌چسبد و جدا نمی‌شود مؤمن هم همین‌گونه است وقتی باهم آمیخته می‌شوند دیگر نمی‌توان آنها را از هم جدا کرد.

 وی خاطرنشان کرد: اگر امام علی (ع) زمین‌گیر شد به دلیل عدم مشارکت سیاسی مردم آن زمان بود احمقانه است فکر کنیم چهار ظالم امام علی ع را زمین‌گیر کردند این ظالمان زمان امام‌زمان عج هم هستند پس چرا الان کاری از آنها برنمی‌آید.

 وی افزود: مردم در آن زمان احساس مسئولیت اجتماعی نداشتند؛ اما اکنون دارند امام علی ع در آن زمان می‌خواست مردم خودجوش به او کمک کنند و اما مردم بی‌تفاوت بودند.

 این استاد برجسته کشوری گفت: از فردی زندگی‌کردن دست بکشیم شیعه شدن به شعاردادن نیست باید عمل‌گرا باشیم باید چه‌کار کنیم تعلیمات دینی ما در مدارس از دوران قاجار، صفویه و بنی‌امیه تغییر کند باید تغییر احساس شود.

 خبرنگار: سمیرا رجبی

 انتهای خبر/

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.