1402-09-07 10:48
1786
0
87642
یادداشت؛

شهدای زن اهل‌سنت الگوی وطن‌پرستی

نقش‌آفرینی زنان اهل‌سنت در جنگ تحمیلی، الهام‌بخش زنان مسلمان در سراسر جهان است. آنها نشان دادند که زنان نیز می‌توانند در عرصه‌های مختلف نقش‌های مهم و تأثیرگذاری ایفا کنند و آنها الگویی از وطن‌پرستی هستند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی پایگاه خبری و تحلیلی «گلستان ما»، زنان اهل‌سنت در جنگ تحمیلی نقشی فعال و تأثیرگذار داشتند. آنها در عرصه‌های مختلف از جمله پشتیبانی از جبهه‌ها، امدادرسانی به مجروحان و شهدا، کمک به خانواده‌های شهدا و ایثارگران، و فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی، حضوری پررنگ داشتند.

پشتیبانی از جبهه‌ها

یکی از مهم‌ترین نقش‌های زنان اهل‌سنت در جنگ تحمیلی، پشتیبانی از جبهه‌ها بود. آنها با جمع‌ویری کمک‌های مالی، اهدای خون، و تهیه و ارسال اقلام مورد نیاز رزمندگان، نقش مهمی در تأمین مایحتاج جبهه‌ها داشتند.

امدادرسانی به مجروحان و شهدا

زنان اهل‌سنت همچنین در امدادرسانی به مجروحان و شهدا نیز نقشی فعال داشتند. آنها در بیمارستان‌ها، پایگاه‌های امدادی، و پشت جبهه‌ها، با پرستاری از مجروحان و شهدا، و تهیه و ارسال کمک‌های ویلیه، به یاری رزمندگان شتافتند.

کمک به خانواده‌های شهدا و ایثارگران

زنان اهل‌سنت همچنین در کمک به خانواده‌های شهدا و ایثارگران نیز نقشی مؤثر داشتند. آنها با حمایت‌های مالی و معنوی، و انجام کارهایی مانند نگهداری از فرزندان شهدا و ایثارگران، به این خانواده‌ها کمک می‌کردند تا بتوانند سختی‌های جنگ را تحمل کنند.

فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی

زنان اهل‌سنت همچنین در فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی نیز حضوری فعال داشتند. آنها با برگزاری مراسم‌های مذهبی و ملی، و تشکیل گروه‌های فرهنگی و هنری، به ترویج فرهنگ مقویمت و ایثار می‌پرداختند.

در مجموع، نقش آفرینی زنان اهل‌سنت در جنگ تحمیلی، نشان از روحیه حماسی و ایثارگری آنها دارد. این زنان با حضور خود در عرصه‌های مختلف، به پیروزی ایران در این جنگ کمک شایانی کردند.

در اینجا به چند نمونه از نقش آفرینی زنان اهل‌سنت در جنگ تحمیلی اشاره می‌کنیم:

  • شهیده نسرین امینی، یکی از فرماندهان گردان‌های رزمی زنان اهل‌سنت بود. وی در عملیات‌های مختلف شرکت کرد و در نهایت در عملیات کربلای ۴ به شهادت رسید.
  • شهیده طوبی جعفری، یکی از امدادگران زنان اهل‌سنت بود. وی در بیمارستان‌های صحرایی و پشت جبهه، به مدویای مجروحان و شهدا می‌پرداخت. در نهایت در عملیات کربلای ۵ به شهادت رسید.
  • خانم طوبی شکری، یکی از فعالان فرهنگی و تبلیغی اهل‌سنت بود. وی با سخنرانی، برگزاری کلاس‌های آموزشی، و تولید آثار فرهنگی، در آگاه‌سازی مردم و تقویت روحیه آنها در دوران جنگ نقش بسزایی داشت.
  • خانم فاطمه میرزازاده، یکی از فعالان در حوزه پشتیبانی از خانواده‌های شهدا و جانبازان بود. وی با ارائه خدمات مختلف از جمله کمک‌های مالی، معنوی، و مادی، در کاهش مشکلات خانواده‌های شهدا و جانبازان نقش بسزایی داشت.

نقش آفرینی زنان اهل‌سنت در جنگ تحمیلی، الهام‌بخش زنان مسلمان در سراسر جهان است. آنها نشان دادند که زنان نیز می‌توانند در عرصه‌های مختلف نقش‌های مهم و تأثیرگذاری ایفا کنند و آنها الگویی از وطن‌پرستی هستند.

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.