1401-01-09 00:11
2411
4
79301

سایه خطر رد صلاحیت در دوره بعدی مجلس بر سر نماینده آزادشهر/ آقای کوهساری شما پاسخگوی مردم باشید نه خانواده مدیرکل فنی و حرفه‌ای+فیلم

کوهساری در نشست خبری در پاسخ به انتصاب فرماندار آزادشهر گفت: مگر از من نظر خواستند که فرماندار گذاشتند خودشان این انتصاب را انجام دادند و باید پاسخگوی عملکرد فرماندار هم باشند.

به گزارش گلستان ما؛  رهبر معظم انقلاب صریحاً و خصوصاً به نمایندگان این مجلس تذکر و هشدار دادند که از دخالت در امورات اجرایی و انتصابات پرهیز کنند و فرمودند: "یکی از آسیب‌ها ورود نمایندگان در مسائل اجرایی است؛ فرض بفرمائید وارد شدن در اینکه مدیرکلّ فلان تشکیلات در شهر ما یا در استان ما مثلاً فرض کنید که چه کسی باشد، چه کسی نباشد؛ استاندار، فرماندار و از این قبیل. حالا یک وقت در مواردی یک حالت اضطراری ممکن است رخ بدهد که آن موارد استثنایی را من کاری ندارم امّا به طور معمول نمایندگان محترم از این مسائل اجرایی باید کناره بگیرند، وارد شدن در این مسائل و با مسئول اجرایی در این زمینه گفتگو کردن و توافق کردن و امثال اینها خطراتی دارد؛ از این بایستی اجتناب بشود."

این منویات مقام معظم رهبری بیانگر آن بود که دخالت نمایندگان در انتصابات وجهه نظارتی مجلس را مختل می‌کند اما این تذکر رهبر انقلاب اسلامی از سویی برخی از نمایندگان نادیده گرفته شد تا جایی که شورای نگهبان هشدار داد که چنین رفتارهایی منجر به رد صلاحیت نمایندگان در دوره بعدی خواهد شد.
 بسیاری از مردم اعتقاد دارند که این دخالت ها جنبه دفاع از حق مردم را ندارد و بیشتر نمایندگان به دنبال منافع شخصی خود هستند.

ولی این مسئله بهانه ای است تا به نماینده ای انتقاد شود بگویید که ما وکیل مدافع حق مردم هستیم اما نمایندگان مجلس با دخالت در عزل و نصب ها چه حقی را از مردم صیانت می کنند؟

گرچه بسیاری از نمایندگان در موضوع دخالت در انتصابات حتی اگر خلاف واقع عمل کرده باشند، می گویند ما اقدامی نکردیم ولی اخیرا یکی از نمایندگان مجلس تلویحا گلایه ای را در نشست خبری مطرح کرده که انگار از اینکه در انتصاب فرماندار نتوانسته دخالتی داشته باشد ناراحت است.

غلامعلی کوهساری، نماینده مردم آزادشهر در مجلس شورای اسلامی در نشست خبری اظهار کرد: مگر از من نظر خواستند که فرماندار  گذاشتند خودشان این انتصاب را انجام دادند و باید پاسخگوی عملکرد فرماندار هم باشند.
وی در ادامه همچنین بیان کرد که مدیرکل فنی و حرفه ای گلستان برادر دو شهید است و آیا انقلابی تر از این فرد داریم و در حالی که در ارزیابی عملکرد در دو هفته گذشته در کشور حائز رتبه اول شده ولی آن را برداشتند و من باید جواب خانواده این شهید را چه بدهم؟!

این در حالی است که برخی از فعالان رسانه ای محلی می گویند این نماینده در  عزل مدیران چند دستگاه اجرایی در شهرستان نقش داشته و حتی به مسئله استخدام سفارشی در یکی از نهادها نیز ورود پیدا کرده است.

قطعا این اظهار نظرها از چشم شورای نگهبان پنهان نخواهد ماند و همچنین مردم نیز به صداقت چنین نمایندگانی شک خواهند کرد.

ار سویی دیگر با توجه به اینکه کمتر از یک سال است که دولت استقرار یافته حمایت تمام قد نمایندگان استاندار باعث صلابت در تصمیم گیری می شود که این مسیله باعث می شود که جلوی بسیاری از کارشنکنی ها که گلایه های مردمی را در پی خواهد داشت و مردم از نمایندگان رسیدگی به این مسایل را خواستار هستند گرفته شود.


انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

احسان

باسلام .چرا نماینده آزادشهر تو انتصابات دخالت داره.فنی وحرفه ای رتبه اول نیاورده

1
0
پاسخ
1401-01-14 11:47
احسان

این در حالی است که برخی از فعالان رسانه ای محلی می گویند این نماینده در عزل مدیران چند دستگاه اجرایی در شهرستان نقش داشته و حتی به مسئله استخدام سفارشی در یکی از نهادها نیز ورود پیدا کرده است.

1
0
پاسخ
1401-01-14 11:48

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.