1400-02-08 13:29
1488
1
74364
معاون سازمان ثبت اسناد خبرداد؛

تعیین تکلیف یک میلیون پرونده اجرائیات ثبت اسناد امسال

اقبال گفت: یک میلیون پرونده اجرائیات ثبت اسناد امسال تعیین تکلیف می شود.

 به گزارش گلستان ما؛ مهدی اقبال ظهر چهارشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیر کل ثبت اسناد و املاک گلستان اظهارکرد: در  اجرائیات ثبت در مجموع شصت سال گذشته یک میلیون و 600 هزار پرونده خاک می خورد .

وی ازود: در پرونده های اجرایی تا وقتی طرفین پرونده  مراجعه نکنند اقدامی نمی شود اما پارسال با دستور رئیس سازمان ثبت ،از این تعداد ۵۸۰ هزار را مختومه کردیم و مابقی تا پایان امسال مختومه می شود .

معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تصریح کرد: در گلستان هم  ۲۲ هزار پرونده اجرایی داریم که بخش عمده آن مربوط به بانکهاست و از آنها می خواهیم زودتر برای تعیین تکلیف اقدام کنند .

اقبال در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به معضل اسناد عادی گفت:  به راحتی می توان ادعا کرد ریشه مشکلات در ۷۰ درصد پرونده های حقوقی محاکم کشور اسناد عادیست .

وی ادامه داد: سال گذشته یش از ۱۸ میلیون سند ثبت شده است  که ۸ میلیون آن وکالتی است که زنگ خطر است.

اقبال بیان کرد:  وکالت حتی بلاعزل آن به محض فوت ک یکی از طرفین از اعتبار ساقط می شود و باید در دادگاه اثبات ماکیت طرح شود .

وی از تلاش برای عملیاتی کردن سامانه بنگاه های معاملات در برنامه هفتم توسعه خبر داد و گفت: بر اساس این سامانه  به محض انجام معامله افراد برای ثبت باید به دفاتر ثبت مراجعه کنند

رئیس کل دادگستری گلستان هم در این مراسم  با اشاره به نقش دادگستری و اجرائیات ثبت برای تحقق اقتصاد مقاومتی گفت:   وصول معوقات بانکی در اجرائیات ثبت از یکسو و  کمک به تسهیل برای توسعه واحدهای تولیدی دو کارکرد متناقض دارند .

هاشمیان از پیشنهاد آیین نامه اجرایی به قوه قضاییه برای رفع این تناقض خبر داد و گفت: در جلسه ویدئوکنفرانسی با رئیس قوه قضاییه آیین نامه ای با تلاش همکاران ما در شورای قضایی تهیه و پیشنهاد شد که امیدواریم با تایید و اجرای آن ،این تعارضات رفع و به تحقق اقتصاد مقاومتی در استان کمک کند .

رئیس کل دادگستری گلستان گفت:  استان به وحدت مشهور است و همین وحدت سبب مشارکت و تعامل بین  مسئولان هم شده است و از هیچ کمک و همراهی برای رفع مشکلات در مسیر خدمت رسانی دریغ نمی کنیم.

امروز  محمدتقی رضاییان به عنوان مدیر کل ثبت اسناد و املاک گلستان معرفی و از زحمات حمید کشاورز مدیر سابق قدردانی شد .

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

کشاورزان رنج دیده

سلام لطفا جاده سولی تپه گمیشان را پیگیری کنید

0
0
پاسخ
1400-02-08 15:54

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.