1402-08-18 07:40
630
0
87363
یادداشت:

امت اسلامی در عبور از پارادایم مدرن غربی به دکترین ظهور

امت اسلامی در عبور از پارادایم مدرن غربی به دکترین ظهور نزدیک شده است؛ ما در بطن جنگ خطاب به موعود تاریخ می‌گوییم! سلام بر مهدی!

به گزارش گلستان ما، حسین پایین‌محلی در یادداشتی نوشت: ارسطو یونانیان را انسان و غیر آنان را بربر می‌خواند. یونانیان باستان اساسا با عقلانیت کاسموسانتریک و عقل اسطورهای به نفی عملی وحی می‌پرداختند. با شکل گیری اندیشه مدرن در غرب مسیحی نظریه‌پردازان مدرن به غرب منهای مسیحیت پرداختند به عبارتی شعار دوره روشنگری بازگشت به یونان اسطوره‌ای یا عقل کاسموسانتریک بود.

کلید واژه‌هایی که در این حوزه تولید شد و به عنوان مبانی غرب مدرن مورد استفاده قرار گرفت نیز رنگ و بوی یونانی داشت اگر چه غرب مدرن ماده تمدن‌های دیگر را نیز گرفت و آنها را مستحیل خود کرد. واژه‌هایی چون اصالت انسان، اصالت عقل، نسبی‌گرایی، اصالت تجربه (که اشتباهات به علم‌گرایی ترجمه شده)، حقوق بشر، دموکراسی، سکولاریرم، پلورالیزم، جامعه مدنی، داروینیسم و.. و جالب اینجاست که همزمان با سیر تاریخی ظهور و رشد اندیشه اومانیسم در غرب مدرن اندیشه انتقادی نیز وجود داشته و به موازات اندیشه مدرن به نقد و طرح مسئله پرداخته است.

با ظهورعصر روشنگری و به اصطلاح انقلاب صنعتی اسطوره و دین جای خود را به فلسفه و نهایتا علم و تکنیک دادند که با تفکر یونانی بروز شده عقلانیت دکارتی به استعمار جهان پرداختند از اسیا تا افریقا و این تفکر در پارادایم اومانیسم چنانکه پیشتر در یادداشت‌های دیگر عنوان کردیم سه ساختار کلان ایجاد شد که در تنازع بقا داروینیستی شاهد جنگ جهانی اول و دوم و مرگ میلیون انسان و نهایتا فروپاشی حکومت تزاری و عثمانی در شرق و سقوط هیتلر نازی و موسیلینی بودیم اما با یک اجماع جهانی  و باحضور عجیب مارکسیست‌ها و لیبرال‌ها در غرب اسیا موسوم به خاورمیانه رژیم غاصب صهیونیستی شکل گرفت که از حمایت همه جانبه در این ۷۵سال برخوردار بود.

از شوروی تا امریکا! جنگ سرد اگرچه تنازع بین دو بلوک را نشان داد اما از اجماع آنها بر برخی موضوعات کسی نگفت، جمهوری اسلامی نظم جدیدی بود که نظم جهانی را برهم زد. شوروی در دهه نود سقوط کرد و آمریکا نیز دچار زوال شد. اما هژمونی غربی در سطوح مختلف اقتصادی، فرهنگی-رسانه‌ای، سیاسی، تکنیکی وعلمی، سیاسی و حقوقی در حال فرو ریختن است.

جمهوری اسلامی با طرح موضوعات مختلف باعث حرکت گسل‌هایی در جهان شد که به دومینوی غربی تسریع بخشید‌.عدم تعهد، بریکس، شانگ‌های، جی ۲۰. اما اینها بیشتر تک بعدی بودند. چین و روسیه در اجماع ضد غربی و استکباری ریلی قرار گرفتند که جمهوری اسلامی طراحی کرد.

رژیم صهیونیستی گرانیگاه عالم و تاریخ  تمدن جدید بود که در قلب جهان فلسطین به مدیریت عالم غربی می‌پرداخت و درست به همین دلیل است که آنها با چنگ و دندان به حراست و حفظ آن مشغول بودند.

جمهوری اسلامی پس از غرب و شرق که ناتو و رشو را راه انداختند ارتش امت اسلامی و محور مقاومت را با هدف دکترین آخرالزمانی ظهور به وجود اورد که شهید آوینی در مقاله ارتش متحد اسلامی این راهبرد را در دهه ۷۰ ارائه کرده بود. چین و روسیه نیز تلاش کردند با حضور فعالانه و اتحاد و با حفظ هویت فرهنگی تاریخی از نظم لیبرال دمکراسی که خود به قول برنی سندرز در زیر چکمه‌های سرمایه‌داری است نجات دهد.

مائو در حالی گفته بود آمریکا ببر کاغذی است و پوتین و مدودوف رئیس شورای امنیت روسیه از تقابل با هنجارهای غربی گفته بودند. سخن به درازا نمیکشانیم. امروز از جهات مختلف چنان که در یادداشت «طوفان الاقصی: پایان صبر استراتژیک آخرالزمانی جریان مقاومت» گفته شد غرب در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، امنیتی، نظامی، اطلاعاتی، با ترک‌های جدی روبرو شده که اگر این سیر در حوزه‌های رسانه‌ای و پیوست‌های دیگری که طبیعتا در تداوم تمدنی موثرند الصادق شود فروپاشی این تمدن فاوستی و طلوع عصر مهدوی را تسریع می‌بخشد.

امروز در نبرد بین رژیم کودک کش با بشر و جهان اسلام دیدیم که حماس که در جریان سوریه از ایران فاصله گرفته بود شروع‌کننده این دومینوی فروپاشی برای سلطه جهانی و رژیم غاصب بود و در بطن این جنگ نابرابر حرکت زیبای رسانه‌ای #سلام_ بر _مهدی شکل گرفت که پیشتر با سرود#سلام_فرمانده  جهانی شده بود.

این جنگ به اذعان کارشناسان تغییر نظم جهانی خواهد داد و ما در جنگ رسانه‌ای و ادراک شناختی خطاب به عالم از آن انسان کامل، منجی، صاحب الزمان، خواهیم گفت که پدرانه بشر را دوست دارد و جهان را از شر شیطان‌های انسی و جنی نجات خواهد داد و در تورات و انجیل و اوستا و روایات آخرالزمانی ادیان ابراهیمی از او یاد شده که از ثلاله محمدی (ص) است که حکومت‌های جور جهانی را سرنگون خواهد کرد و حامیان مظلومان است:

وَسَيَعْلَمُ الَّذِينَ ظَلَمُوا أَيَّ مُنْقَلَبٍ يَنْقَلِبُونَ (آیه ۲۲۷شعرا) و آنان که ظلم و ستم کردند به زودی خواهند دانست که به چه کیفر گاهی و دوزخ انتقامی بازگشت می‌کنند.

او تداوم راه پیامبری است که بتهای کفر را چون ابراهیم علیه السلام برانداخت و پرچم توحید رابرافراشت: حَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ وَالَّذِينَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاءُ بَيْنَهُمْ تَرَاهُمْ رُكَّعًا سُجَّدًا يَبْتَغُونَ فَضْلًا ِمنَ اللَّهِ وَرِضْوَانًا سِيمَاهُمْ فِي وُجُوهِهِمْ مِنْ أَثَرِ السُّجُودِ ذَلِكَ مَثَلُهُمْ فِي التَّوْرَاةِ وَمَثَلُهُمْ فِي الْإِنْجِيلِ كَزَرْعٍ أَخْرَجَ شَطْأَهُ فَآزَرَهُ فَاسْتَغْلَظَ فَاسْتَوَى عَلَى سُوقِهِ يُعْجِبُ الزُّرَّاعَ لِيَغِيظَ بِهِمُ الْكُفَّارَ وَعَدَ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ مِنْهُمْ مَغْفِرَةً وَأَجْرًا عَظِيمًا ﴿۲۹﴾ محمد [ص] پيامبر خداست و كسانى كه با اويند بر كافران سختگير [و] با همديگر مهربانند آنان را در ركوع و سجود مى‌بينى فضل و خشنودى خدا را خواستارند علامت [مشخصه] آنان بر اثر سجود در چهره ‏هايشان است اين صفت ايشان است در تورات و مثل آنها در انجيل چون كشته‏‌اى است كه جوانه خود برآورد و آن را مايه دهد تا ستبر شود و بر ساقه ‏هاى خود بايستد و دهقانان را به شگفت آورد تا از [انبوهى] آنان [خدا] كافران را به خشم دراندازد خدا به كسانى از آنان كه ايمان آورده و كارهاى شايسته كرده‏ اند آمرزش و پاداش بزرگى وعده داده‏ است (۲۹فتح)

کلام آخر!! ما در بطن  جنگ خطاب به آن موجود موعود و موعود تاریخ می‌گوییم! سلام بر مهدی!

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.