1402-04-07 17:59
464
0
85534
نویسنده کتاب انسان‌شناسی:

اسلام دین ترور نیست

نویسنده کتاب انسان‌شناسی گفت: اسلام با نشانه‌هایی مانند: و لقد کرمنا، برای انسان کرامت آورده و مخالف شدید تروریسم است.

به گزارش گلستان ما، تروریسم چه به شکل غیر سازمان‌یافته و چه به شکل دولتی آن، با حقوق انسانیت مخالف است و اسلام حتی در اجرای قوانین جزائی هم مهر و گذشت را در دستور دارد.

غرب در طی دوران حکومت‌داری‌اش همیشه به انسان به شکل نژادپرستانه نگاه کرده و چه به شکل دولتی و چه به شکل غیر دولتی حامی تروریسم بوده است.

در گفتگوی ما با حجت‌الاسلام مهدی آبدهی مقدم، نویسنده کتاب انسان‌شناسی از دیدگاه قرآن، پژوهشگر و مبلغ دینی در شرق گلستان در خصوص ترور و تروریسم و نگاه اسلام در این خصوص است.

حجت‌الاسلام آبدهی مقدم، با توجه به اهمیت موضوع حقوق بشر و دوگانگی غرب و اروپا در تعمیم حقوق بشر به شکل یک طرفه (محکومیت اتفاقات روی داده در سایر کشورها و توجیه اتفاقات در سرزمین‌های غربی و آمریکایی) نظر شما را در خصوص موارد زیر می‌خواستیم بدانیم.

۱-حقوق بشر به چه معناست و بهترین شکل رعایت حقوق انسانها در کجا تعریف شده است؟

حجت الاسلام آبدهی مقدم: آنچه که موجبات آسایش و آرامش و کمالات وجودی انسان رو در راه رسیدن به یک زندگی ایده آل مهیا کند حقوق بشر است و بهترین شکل آن در قرآن بیان شده است.

۲-جایگاه اسلام در تبیین حقوق انسانها چگونه است و اسلام حقوق زن و مرد را چگونه بیان کرده است؟

حجت الاسلام آبدهی مقدم: اسلام بهترین وسیله و ابزار و راهکارها رو در این باب تبیین می‌کند و مسیر اسلام، عین کرامت دادن به انسان اعم از زن و مرد است.

واقعیت این است که اسلام، جایگاه انسان را با جملهٔ «لقد کرمنا بنی آدم» تعریف کرده که بیانگر اهمیت ارزش و کرامت انسانی و بیانگر رعایت این حقوق است.

۳-تعریف غرب از حقوق بشر چگونه است و آیا آنچه در غرب اتفاق می‌افتد، بهترین شکل حقوق بشر است؟

حجت الاسلام آبدهی مقدم: حقوق بشر در غرب، همراستای تامین منافع خودشان است، یعنی حقوق بشر مساوی تامین منافع غرب است و مسلم است که فرهنگ غرب مبتنی بر عقاید ماکیاولی، هیچ وقت بهترین شکل حقوق بشر را ارائه نخواهد داد.

۴-چرا علی رغم اینکه جریان‌هایی مانند منافقین خلق، رژیم صهیونیستی، آمریکا و… به طور رسمی با اقدام واقعی اقدام به ترور شخصیت‌های کشورهای مختلفی مانند: کشور ما می‌کنند، باز هم سازمانهای مختلف حقوق بشری در این زمینه هیچ اقدامی علیه آنها نمی‌کنند و آنها را کشورهای حامی تروریسم معرفی نمی‌کنند و آنها را محکوم نمی‌کنند؟

حجت‌الاسلام آبدهی مقدم: به دو دلیل؛ اول اینکه بیشتر این سازمانها دست پروردهٔ خود این دولتها هستند و دوم اینکه این گروهکها و جریانات، تامین کنندهٔ منافع شیطانی این کشورها هستند.

۵-تیرماه و شهریورماه در کشور ما یادآور ترورهای گسترده شخصیتهای اثرگذار کشور است، در این زمینه نقش آمریکا و رژیم صهیونیستی در این ترورها را چگونه می‌دانید و دولتها در نظام جمهوری اسلامی در این خصوص با این کشورها که هنوز هم به طور رسمی دم از ترور شخصیتهای ما می‌زنند، چگونه باید رفتار کنند و عمل کنند؟

حجت الاسلام آبدهی مقدم: مسلما ایادی استکبار حامی این جنایات بوده و هستند و بارها و بارها حتی به طور علنی این عناد و دشمنی و حتی اعلام رسمی بر اقدام به ترور مردم، تندیشمندان و بزرگان کشورمان را اعلام کرده‌اند و هم اعلام حمایت کرده‌اند از گروههای ترور و نروریسم مانند: منافقین خلق و… و موضع ما و دولت‌های ما نسبت به انها باید هوشیارانه و مطالبه گر باشد و محکم و قاطع در مقابل آنها و دسایس آنها بایستیم.

انتهای پیام

  • منبع خبر : راه اترک

    نظرات

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

    پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

    © کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.