1400-08-05 11:50
817
0
76749
امنیت اتفاقی نیست؛

ابتکار مسئولان در مدیریت اختلال در سامانه هوشمند سوخت

مدیریت اختلال در سامانه هوشمند سوخت نشان داد که امنیت اتفاقی نیست.

به گزارش گلستان ما؛ پیش از ظهر دیروز به دنبال بروز اختلال در سامانه هوشمند سوخت در کشور  ۷۵پمپ بنزین در گلستان هم دچار نقص در سیستم توزیع سوخت شد و در حالی که رسانه های ضد انقلاب می رفتند از فضای به وجود آمده برای خود ماهی گیری کنند اما ابتکار عمل مسئولان در سطح کشور تنها در یک بازده زمانی چند ساعته باعث شد که بسیاری از این جایگاه های سوخت به مدار برگردند.

این ابتکار عمل باعث شد که برخی از فعالان مجازی به موضوع اختلال سوخت در کشور انگلیس که چند روز مردم این کشور را در بهت و حیرت فرو برده بود بپردازند و اقتدار ایران را در مهار این بحران به رخ جهانیان بکشند.

برخی دیگر از فعلان فضای مجازی معتقد بودند که این سرعت عمل به واسطه اطلاع رسانی شورای امنیت ملی و تلاش رسانه ای با کمترین مخاطره رو به رو شده است و اگر چنین مسئله ای در دولت تدبیر و امید اتفاق می افتاد مشخص نبود که دامنه این بحران به کچا می رسید.

مردم نیز در این شرایط همراهی کردند و به شایعات مبنی بر افزایش قیمت بنزین که از سوی رسانه های معاند مخابره می شد گوش نکردند و همراهی مردم نیز در این مسیر در کنترل بحران قابل تقدیر است.

گرچه این مسئله به نظر بسیار ساده و پیش و پا افتاده به نظر می رسید ولی مجاهدت های زیادی باعث کنترل وضع موجود شد و این مسئله نشان می دهد که تامین امنیت در کشور اتفاقی نیست.

به هر حال در حال حاضر بنا به گفته  مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی گلستان بالغ بر 42 جایگاه سوخت در مدار قرار دارد و اختلال در جایگاه عقیل مازندرانی کردکوی ، یک جایگاه در کلاله ، بابا نیازی بندر ترکمن و اودک دوجی آق قلا هم رفع شد و به چرخه توزیع بازگشتند.

بنا به گزارش شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی در گلستان در حال حاضر جایگاه های سوخت در شهرهای گرگان( ۱۷شهریور، استرآباد، سامان، مطهری، قائم، کوثر، شهید سلطانی، درازگیسو، جرجان، شهریار، روشن آباد)،آق قلا( پوری، قلعه جیق، خندان، شیرمحمدلی، اودک دوجی)، کردکوی: (تمیشه، مقدم،عرفان، عقیل مازندرانی)، بندرگز( عابدی)، گمیشان( گمیشان)، علی آبادکتول ( اوشیدا، میلاد، ثامن الحجج)، فاضل آباد،  گنبدکاووس( پالایش نفت تبریز ۲، نگین گلستان)، خان ببین،  آزادشهر(مدرن)،، رامیان مینودشت( قره جانلو، گندم)،  گالیکش( کسرائی، لوه)، نوکنده ( رضایی)دلند، تاتار، بندرترکمن ( بابانیازی) فعال است.

انتهای پیام/
 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.