1393-08-20 08:59
2132
0
5625
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان رامیان:

مبنای شورای فرهنگ عمومی، عمق بخشیدن به فرهنگ های ارزشی است

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان رامیان گفت: مبنای شورای فرهنگ عمومی عمق و نظم بخشیدن به فرهنگهای ارزشی و دینی است.

به گزارش گلستان ما به نقل از  گل رامیان، با توجه به نامگذاری امسال به سال«اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی» توسط مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر فرهنگ نزد رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان رامیان رفته و در خصوص اجرای بهتر فرهنگ و عملکرد شهرستان در این مقوله گفتگویی داشتیم.

علت اختصاص یک روز در در تقویم ملی بنام فرهنگ عمومی  چیست؟

حجت الاسلام حسین طاهری امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان رامیان اظهار داشت:انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی و برمبنای فرهنگ ناب اسلام و دینی است لذا یک روز در تقویم اسلامی به نام فرهنگ عمومی نامگذاری شده است.

وی بیان کرد: فرهنگ مجموعه ای از رفتارها و آدابی از اقوام و موجب پسند جامعه و دینی می باشد و بنای فرهنگ عمومی این است که بسیاری از سنتهای اقوام مختلف با توجه به شرایط حفظ شود.

امام جمعه رامیان با اشاره به اینکه برخی از آداب، مورد توجه مبانی دینی است،افزود: فرهنگ نماز، حجاب، ایثار، صله رحم و محبت زیر بنای مبانی دینی ما است و دشمنان در تلاش برهم زدن فرهنگهای جمعی حاکم بر خانواده و روابط اجتماعی هستند و مبنای شورای فرهنگ عمومی عمق و نظم بخشیدن به این فرهنگها است.

در خصوص بهتر عمل شدن به فرهنگ عمومی در کشور چه باید کرد؟

حجت الاسلام طاهری در خصوص عملکرد بهتر فرهنگ عمومی در کشور گفت : هر اندازه آداب و سنتهای ارزشی را در جامعه توسعه دهیم و فرزندان را از سنین کودکی با اینگونه فرهنگها آشنا کنیم فرهنگ های ارزشی عمومیت پیدا میکند.

shorafarhang2

وی عنوان کرد: رسانه ها تاثیر فوق العاده ای در فرهنگ مردم دارند لذا خانواده ها باید در مقابل برنامه های شکننده و تخریب کننده آنها مقاوم باشند.

 چه افرادی نقش موثری در ترویج فرهنگ درست دارند؟

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان رامیان در خصوص نقش موثر افراد در گسترش فرهنگ عمومی در جامعه بیان کرد:همه افراد جامعه اعم از والدین، مربیان و معلمین در مدارس، اساتید، روحانیون، ارشاد، تبلیغات اسلامی، ارگانها و نهادهای فرهنگی، مساجد، بسیج و سپاه و گروههای فرهنگی و ورزشی در جهت دهی به فرهنگ کشور نقش موثر دارند.

اجرای کار فرهنگی به چه عواملی بستگی دارد؟

شناسایی چالشهای فرهنگی و مقاومسازی جامعه

وی گفت: شناسایی چالشها و آسیبهای فرهنگی در کشور از جمله موادمخدر، بیکاری که آسیبی برای کشور و آثار ضدفرهنگی دارد، ازدواج و رسانه های بیگانه و بدنبال آن مقاوم سازی جامعه در برابر این چالشها از عوامل مهم در اجرای کار فرهنگی می باشد.

این استاد دانشگاه و حوزه یادآور شد: متاسفانه خودباختگی فرهنگی و رویگردانی جمعی، از فرهنگ و باورهای خود و روی آوردن به فرهنگهای ناآشنا که باعث تخریب شده است.

امام جمعه رامیان تصریح کرد:باید بنیانهای درست و خوب فرهنگ خود را شناسایی و تقویت نماییم و آداب و رسومات سنتی را تبلیغ و ترویج دهیم و توجه جوانان را به این گونه موارد سوق دهیم.

در شهرستان چه اقداماتی انجام شده است؟

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان رامیان خاطرنشان کرد: در جلسات شورای فرهنگ عمومی این شهرستان نقاط ضعف موجود شناسایی شده و با دعوت از نخبگان فرهنگی تاثیرگذار در این مقوله راهکارها و ایده ها ارائه شده است و برای اجرا نیاز به هماهنگی بین ارگانها و نهادها دارد.

 انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.