1402-06-21 12:05
779
0
86428
سوغات کشورهای همسایه برای گلستانی‌ها؛

کلاله در محاصره ریزگردها+ فیلم

در کمتر از هفت ساعت، شهرستان کلاله را لایه‌ای از گردوخاک پوشاند به‌طوری که برای هیچ یک از شهروندان این حجم از گردوخاک قابل‌باور نبود.

به گزارش گلستان ما، چند مدت پیش شاهد وزش باد به همراه ریزگردها در استان گلستان به‌خصوص شهرستان گرگان بودیم که تلنگری برای شهروندان و هم استانی بود که به نحوی از آینده‌ای پرخطر استان گلستان خبر داد.

اما شب گذشته با وزش باد و بارش لحظه‌ای باران در کلاله، در کمتر از هفت ساعت، شهرستان کلاله را لایه‌ای از گردوخاک پوشاند به‌طوری که برای هیچ یک از شهروندان این حجم از گردوخاک قابل‌باور نبود و از همان ابتدای روز، شهروندان برای تمیز و نظافت محیط اطراف خود با آب شرب، به نحوی باعث کاهش فشار آب و مختل‌شدن روند عادی آبرسانی به نقاط مختلف شهر شدند.


 برخی بر این باور هستند که منشأ این ریزگردها کویر ترکمنستان است و برای جلوگیری از فرسایش خاک و تبعات آتی آن، باید با روش‌های علمی از آسیب‌های آن جلوگیری و در همین راستا با افزایش پوشش گیاهی، مانع افرایش فرسایش خاک و تبدیل این استان به مناطق کویری شویم و این مهم زمانی محقق می‌شود که مسئولین استانی و کشوری در این راستا مصمم باشند و این استان سرسبز را از چنگال ریزگردها و در نهایت کویری شدن، نجات دهند.
 

انتهای خبر/

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.