1398-05-15 12:43
745
0
64833
صبح امروز رخ داد؛

کامیون حامل کاغذهای بازیافتی در پارک ملی گلستان سوخت + تصاویر

یک فقره حریق با تلاش مأمورین و آتشبانان بی‌ادعا پارک ملی گلستان مهار و اطفاء شد.

به گزارش گلستان ما به نقل از نیلکوه ، صبح امروز یک دستگاه تریلی حامل کاغذهای بازیافتی به دلیل نامشخصی در منطقه پیچ "سلیمان کشته" مسیر جاده پارک ملی گلستان دچار حریق شد.

با واکنش سریع و به‌موقع آتشبانان، محیط‌بانان واحد تنگه گل، جوامع محلی و با حضور رئیس، معاون و نیروهای مرکز اداری پارک و با همکاری پلیس‌راه و راهداری، به‌وسیله خودروهای سبک و سنگین آتش‌نشانی پارک از گسترش آتش به مناطق جلوگیری کردند.

در این آتش‌سوزی 15 متر از گونه‌های علفی حاشیه جاده سوخت.

آتشبانان و محیط‌بانان پارک ملی گلستان از ابتدای تابستان به دلیل موج گرما و وزش باد در مناطق تحت حفاظت محیط‌زیست پارک ملی گلستان در حال فعالیت شبانه‌روزی بوده تا از وقوع آتش‌سوزی‌های احتمالی جلوگیری و در صورت وجود حریق مانع گسترش آن شوند.

به گزارش نیلکوه؛ پارک ملی گلستان، نخستین پارک ملی ایران است که در سال 1352 ثبت‌شده است. این پارک پناهگاهی کم‌نظیر برای حیات‌وحش است که ۱۳۵۰ گونه گیاهی و ۳۰۲ گونه جانوری ازجمله نیمی از گونه‌های پستانداران ایران را در حدود ۹۰۰ کیلومترمربع مساحت خود جای‌داده است و به همین دلیل از سوی یونسکو به‌عنوان ذخیره‌گاه زیست‌کره در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. این پارک در تیرماه امسال به‌عنوان میراث جهانی و تحت نام "جنگل‌های هیرکانی" در یونسکو به ثبت رسید.

اغلب کارشناسان حیات‌وحش و تنوع زیستی معتقدند پارک ملی گلستان چه ازلحاظ کمیت و چه ازنظر تنوع حیات جانوری و گیاهی، ارزشمندترین منطقه ایران است. تنوع زیستی پارک ملی گلستان حتی فراتر از برخی کشورهای اروپایی است که صدها برابر این پارک وسعت دارند.

آتش یکی از خسارت‌بارترین چالش‌های پارک ملی گلستان است که معمولاً در فصل‌های گرم سال اتفاق می‌افتد. این خطر امسال با بارندگی‌های و سیل بهاری و رویش بسیار زیاد علوفه و گیاهان مرتعی، بیش از گذشته احساس می‌شود که می‌توان با تأمین بودجه و مجوزهای لازم برای جذب نیرو و برپایی چادر آتشبان آن را مدیریت کرد.

nilkooh3576 1

nilkooh3576 1

nilkooh3576 1

nilkooh3576 1

nilkooh3576 1

nilkooh3576 1

nilkooh3576 1

nilkooh3576 1

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.