1402-05-14 12:28
687
0
85960
هشدارهایی که باید جدی گرفته شوند؛

طعم تلخ مرگ با آب‌تنی تابستانه در گرگان

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان گفت: بیشترین آمار غرق شدگی آب‌تنی تابستانه مربوط به آب‌بندان‌ها، سدها و استخرهای کشاورزی است.

به گزارش گلستان ما، موسی‌الرضا صفری در خصوص افزایش دما و زنگ خطر غرق شدگی اظهار کرد: با توجه به وجود آب بندان‌ها و استخرهای کشاورزی در استان تجربه نشان می‌دهد که با افزایش دما، تمایل به شنا و آب‌تنی هم در میان مردم بیشتر می‌شود.

وی افزود: همین موضوع می‌تواند موجب افزایش مرگ‌های ناشی از غرق شدگی بخصوص در بین جوانان شود و بیشترین آمار در موارد غرق شدگی به ترتیب آب بندانها، سدها و استخرهای کشاورزی می‌باشد.

به گفته صفری، پیشگیری در خصوص غرق شدگی مستلزم رعایت نکات ایمنی از سوی شهروندان بخصوص والدین و همچنین همکاری مسئولین دستگاه‌های متولی در خصوص ایمن سازی اینگونه مکان‌های آبی است.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان توجه نمایند حتی با وجود آشنایی با مهارت‌های لازم، شنا در آب بندانها، استخرهای کشاورزی، سدها و… ممنوع است و تا حد امکان از حضور در حریم مکان‌های آبی اجتناب نموده در صورت حضور کودکان و نوجوانان را در حاشیه این مکانها رها ننمایند.

صفری در ادامه توصیه‌های خود بیان کرد: قبل از تاریکی هوا اقدام به جمع آوری و ترک محل‌های مذکور را نمائید، استخرهای کشاورزی به دلیل استفاده از کفی‌های با جنس پلاستیک ژئوممبران باعث سُر خوردن می‌شود و اگر شخصی به داخل آن بیفتد تنها راه نجاتش اندختن طناب و یا نردبان طنابی است و در غیر این صورت باعث غرق شدن حتی ماهرترین شناگرها می‌شود.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان همچنین به دستگاه‌های متولی توصیه کرد: مواردی مانند کشیدن حصار، نصب تابلو و بنرهای هشدار دهنده، گماردن نیروی حفاظتی و تجهیزات نجات و غریق نجات در موارد بروز حادثه جهت پیشگیری و بروز اینگونه حوادث لازم است.

صفری ابراز امیدواری کرد با رعایت موارد ایمنی از سوی شهروندان و ایمن سازی از سوی دستگاه‌های متولی بتوانیم از اینگونه حوادث پیشگیری شود.

انتهای پیام

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.