1402-07-17 09:29
574
0
86832
رئیس پلیس فتا گلستان:

اقدام پیش‌دستانه مانع کلاهبرداری 180 میلیونی شد

رئیس پلیس فتا استان گلستان از اقدام پیش‌دستانه در جلوگیری از کلاهبرداری 180 میلیونی خبر داد.

 به گزارش گلستان ما به نقل از پایگاه خبری پلیس، سعید تجری ضمن عرض تبریک به مناسبت فرارسیدن هفته انتظامی اظهار کرد: با اقدامات پلیسی و اشراف اطلاعاتی همکاران در پلیس فتا استان انجام گرفت فردی که در یک کافی‌نت در شهرستان گرگان باهدف دسترسی به اطلاعات بانکی و برداشت غیرمجاز اینترنتی، اقدام به نصب نرم‌افزار مراقبت از کودکان بر روی تلفن همراه یکی از شهروندان کرده بود، با هماهنگی مراجع قضایی شناسایی و دستگیر شد.

 رئیس پلیس فتا استان گلستان ادامه داد: متهم در ابتدا مبلغ ۶۰ میلیون تومان برای خرید گوشی همراه از طریق وبگاه‌های اینترنتی، ثبت سفارش انجام داده و قصد داشته مبلغ ۱۲۰ میلیون تومان دیگر نیز از همین طریق برداشت نماید که با هوشیاری مأموران پلیس فتا استان، فرد کلاهبردار ناکام ماند.

 وی بیان کرد: متهم پس از حضور در مجموعه پلیس فتا و مواجه‌شدن با مستندات موجود، به جرم خود اعتراف و انگیزه خود را کسب منافع مالی عنوان کرد.

 تجری یادآور شد: شهروندان تحت هر شرایطی گوشی همراه و تجهیزات الکترونیکی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند، چرا که سودجویان از حداقل زمان ممکن برای سرقت اطلاعات شخصی و بانکی شما استفاده می‌کنند.

 وی تأکید کرد: شهروندان می‌توانند تخلفات صورت‌گرفته در فضای مجازی را از طریق وبگاه پلیس فتا به نشانی cyberpolice.gov.ir «بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارش‌های مردمی» یا از طریق شماره ۰۹۶۳۸۰ مرکز فوریت‌های سایبری با ما در میان بگذارند.

 انتهای خبر/

  • منبع خبر : پایگاه خبری پلیس

    نظرات

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

    پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

    © کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.