1397-11-12 14:41
1952
0
60836
توسط هلال احمر بندرترکمن برگزار شد؛

نخستین دوره کارگاه های آموزشی آمادگی در برابر مخاطرات

با برگزاری نخستین دوره کارگاه های آموزشی آمادگی در برابر مخاطرات، عزمی جدی جهت افزایش آگاهی عموم مردم برای مقابله با حوادث و بلایا در هلال احمر بندرترکمن آغاز شد.

به گزارش گلستان ما به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر شهرستان بندرترکمن؛ مهدی جعفری رییس هلال احمر بندرترکمن وگمیشان با اعلام این خبر اظهار کرد: حوادث وبلایا هرساله جان صدها هزار نفر را می گیرد و هر یک از حوادث و بلایا برای شهروندان و امکانات جامعه می تواند عواقب بلند مدت به همراه داشته باشد.

وی در ادامه با بیان این مطلب که در ساعات اولیه پس از وقوع مخاطرات خانواده، دوستان، همکاران و همسایگان اولین کسانی هستند که می توانند بیشترین کمک وامداد رسانی را انجام دهند تاکید کرد: در این راستا به منظور کاهش خسارات جانی ومالی لازم است این افراد آموزش دیده واز قبل آمادگی لازم را کسب کرده باشند.

مهدی جعفری با اشاره به این موضوع که؛ بعد از وقوع حوادث وبلایا مردم ممکن است به دلیل وسعت ناحیه آسیب دیده، نبود ارتباطات و مسدود شدن راه های دسترسی، برای مدت معین صرفا به امکانات خود متکی باشند، افزود: برای آمادگی در برابر چنین شرایطی می توان در هر منطقه ای تعدادی از شهروندان داوطلب را در قالب تیم های مردمی آموزش داد تا به هنگام وقوع حوادث و بلایا بتوانند علاوه بر محافظت از خود واطرافیانشان، به سایر آسیب دیدگان نیز کمک فوری بدهند.

رئیس هلال احمربندرترکمن اذعان داشت: اعضای این تیم ها در مورد شناخت حوادث احتمالی و روش های آمادگی در برابر آن ها ونیز مهارت های اساسی سازماندهی، آموزش می بینند و توصیه می شود تا رابطه خود را کماکان حفظ کرده وبا شرکت در مانورهای محلی و سایر برنامه های مخصوص داوطلبان، آمادگی جامعه را در برابر حوادث وبلایا تقویت کنند.

مهدی جعفری در ادامه بیان کرد: از این رو معاونت آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر اقدام به طراحی دوره های آموزشی « آمادگی در برابر مخاطرات» برای عموم مردم نموده است و جمعیت هلال احمر شهرستانهای بندرترکمن و گمیشان نیز در راستای هماهنگی با معاونت آموزش، پژوهش و فناوری در فاز اول برگزاری دوره های مذکور، ضمن تبیین و تاکید بر ضرورت آمادگی در برابر مخاطرات، این دوره ها را برای کارکنان و اعضای این جمعیت برگزار کرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: دوره های آموزشی آمادگی در برابر مخاطرات به زودی و طی برنامه ریزی مدون، برای تمامی اقشار جامعه برگزار خواهد شد و در واقع اکنون عزمی جدی جهت افزایش آگاهی عموم مردم برای مقابله با حوادث و بلایای طبیعی در دستور کار جمعیت هلال احمر قرار گرفته است.

Helal 1

Helal 1

Helal 1

Helal 1

Helal 1

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.