1399-05-04 15:16
1419
0
69582
با تلاش واحد حقوقی اداره منابع طبیعی شهرستان بندرگز؛

پس از نیم قرن، یک هکتار اراضی جنگلی به دامان بیت المال برگشت

واحد حقوقی اداره منابع طبیعی شهرستان بندرگز توانست یک قطعه زمین یک هکتاری واقع در عمق ۳ کیلومتری جنگل شاه پسند گز شرقی را که حدود ۵۰ سال در مالکیت شخص حقیقی بود؛ به بیت المال باز گرداند.

به گزارش گلستان ما، سيد رضا حسيني مسئول واحد حقوقی منابع طبیعی بندرگز گفت: این قطعه زمین که در عمق بیش از ۳ کیلومتری جنگل قرار دارد؛ با ادعای مالکیت از سوی یک شخص و شکایت منابع طبیعی وارد فاز حقوقی شد.

وی افزود: از آنجا که شخص مدعی با سند مالکیت در دادگاه بدوی و تجدید نظر حاضر شد؛ نتایج کارشناسی به نفع وی صادر و نهایتاً رای دادگاه نیز در راستای مالکیت شخص حقیقی قطعی شد.

حسینی تصریح کرد: خوشبختانه در مرحله اعاده دادرسی و با ارائه ادلّه جدید و نیز بازدید میدانی قضات و کارشناسان قضایی، رای به نفع منابع طبیعی صادر شد و این قطعه زمین جنگلی پس از حدود نیم قرن باز پس گرفته شد.

دستگاه قضا در مقابله با زمین خواری با هیچ احدی مماشات نمی کند

محمود رضا رضایی رئیس دادگستری بندرگز هم در حاشیه بازدید از این عرصه جنگلی گفت: بر اساس قانون ملی شدن جنگلها مصوب سال ۱۳۴۱، قانون حفظ و حراست از منابع طبیعی و ذخایر جنگلی مصوب سال ۱۳۷۱، قانون بهره وری بخش کشاورزی مصوب سال ۱۳۸۹ و سایر بخشنامه ها و آیین نامه ها، هر یک از اشخاص حقیقی و یا محافظان منابع طبیعی می توانند با استناد به آن از حقوق مالکانه خود در این زمینه دفاع کنند.

وی تاکید کرد: دستگاه قضا در راستای مقابله با زمین خواری و دفاع از منابع ملی با هیچ احدی مماشات نخواهد کرد.

عرصه یک‌هکتاری واقع در جنگل شاه پسند که به تازگی از مالکیت شخص حقیقی خارج شده است؛ از درختان انجیلی، ممرز، توسکا و سایر گونه های بومی پوشیده شده است./ صدا و سیما

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.