1396-02-20 11:58
3060
0
38834
با تصمیم سیاستمدارن و بزرگان؛

تعداد کاندیداهای ترکمن در کلاله به 5 نفر رسید + اسامی

با تصمیم سیاستمدارن و بزرگان این قوم، تعداد کاندیداهای قوم ترکمن شهر کلاله از بیش از 30 نفر به 5 نفر رسید.

به گزارش گلستان ما به نقل از کلاله خبر، طبق اخبار واصله از منابع موثق و معتبر، در آخرین جلسه کاندیداهای ترکمن شهر کلاله، تصمیم نهایی بر بودن و نبودن کاندیداها گرفته شد به طوری که برای جلوگیری از ریزش آرا، تنها 5 کاندیدای ائتلافی ترکمن به انتخابات شورای شهر کلاله ورود پیدا می کنند.

به این ترتیب و بدون احتساب ترتیب نمره بدست آمده، الله نور امان نفس، مشهد قلی ارازی خواجه، محمد جعفر استوان، حاجی محمد الهی و فریدون حالی پور کاندیداهای نهایی ائتلاف کاملا ترکمنی شهر کلاله خواهند بود.

به گفته یکی از سیاسیون ترکمن در حالی این کاندیداها، کاندیداهای نهایی معرفی شدند که افرادی با مدرک معادل دکتری و افراد با تجربه ی این قوم کنار گذاشته شدند که نوعی ناامیدی و یاس را در این کاندیداها ایجاد کرده است چرا که برخی از این کانیداها با قبول ریسک به این میدان آمده اند.

اما از سویی در قوم سیستانی به علت تعدد کاندیداها و حضور چندین نفر از خانواده های متشکل و ایجاد نوعی اعتماد بنفس کاذب در هریک از کاندیدهای قوم سیستانی مبنی بر اینکه دیگر قومیت ها نیز به آنها رای می دهند و طرح شروط سخت برای ائتلاف و اصرار بر، کنار گذاشتن برخی کاندیداهای قاطع و با تجربه باعث تنش در این قوم شده است و اگر این تنش مرتفع نشود، در این دور شاهد شورایی خالی از وجود قوم سیستانی خواهیم بود.

همچنین در قوم فارس نیز اوضاع با قوم سیستانی توفیری ندارد و با وجود اعلام اسامی برخی از کاندیداها، برخی از کاندیداها که سابقه درخشانی در رای شکنی دارند و در انتخابات گذشته با هزینه کرد 100 میلیون تومانی نیز نتوانستند از مرز هزار رای بگذرند، ائتلاف را قبول نکرده و بر یکه تازی خود ادامه می دهند و این در حالی است که حتی افراد یاد شده تخصص و بینش سیاسی لازم را هم ندارند.

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.