1402-04-11 11:11
609
0
85565
نمایندگان پیگیر بیمه کارگران ساختمانی باشند؛

۴۰ درصد کارگران ساختمانی در گلستان همچنان فاقد بیمه

مدیرکل تامین اجتماعی استان گلستان با اشاره به انتظار جامعه کارگری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: ۴۰ درصد کارگران ساختمانی در گلستان بیمه نیستند.

به گزارش گلستان ما، قربان زنگانه در خصوص وضعیت بیمه کارگران ساختمانی در استان گلستان اظهار کرد: دولت نتوانسته تعهدات و منابع مورد نیاز را برای بیمه کارگران به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کند، نمایندگان باید از دولت در صحن علنی مجلس پیگیر این سهمیه در چارچوب قانون باشند.

وی یکی از مشکلات اساسی در این حوزه را عدم راستی‌آزمایی دقدق خواند و افزود: فنی و حرفه‌ای نسبت به ارائه آموزش برای اقشار مختلف و یا کارگران ساختمانی اقدام می‌کند کارت مهارت برای افراد هم صادر می‌شود اما عده‌ای استفاده غیرحق از سهمیه بیمه می‌کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان گلستان با اشاره به اینکه ۴۰ درصد کارگران ساختمانی در گلستان بیمه نیستند، بیان کرد: سنجش درست در زمینه آمار واقعی جامعه کارگری وجود ندارد و بعضا افرادی که کارگر ساختمانی نیستند از مزایای بیمه استفاده کرده و کارگران ساختمانی که زیر آفتاب سوزان عرق می‌ریزند بیمه شامل حال آنها نمی‌شود.

زنگانه توضیح داد: گاهی پیش آمده کسانی که حرفه آنها کارگر ساختمانی نیست اما به این عنوان معرفی شده و به ناحق از مزایای دولتی استفاده می‌کنند.

وی در خصوص تسهیلات بازنشستگان گفت: تعداد و میزان این تسهیلات از دست استان خارج است، ما در اجرا و تصمیم‌گیری در این زمینه دخیل نیستیم.

مدیرکل تامین اجتماعی استان گلستان ابراز کرد: سال گذشته تسهیلات ۱۲ میلیون تومانی و امسال تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی به بازنشستگان به میزان سهمیه اعلام شده تعلق خواهد گرفت.

زنگانه در راستای حمایت از اشتغال پایدار گفت: سال گذشته مشکل بیمه تامین اجتماعی ۲۴ کارخانه و کارگاه تولیدی مطرح شد که اگر مورد حمایت قرار نمی‌گرفتند منجر به تعطیلی آنها بودیم اما با حمایت انجام شده مشکلات آنها در حوزه تامین اجتماعی برطرف شده است.

وی از تشکل‌های کارفرمایی و کارگری خواست نسبت به پرداخت به موقع حق بیمه اقدام کنند تا اقدامات و حمایت‌های بیمه تامین اجتماعی با سرعت و سهولت بیشتری انجام شود تا به اهداف پیش‌بینی شده دست پیدا کنیم.

انتهای پیام

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.