1400-09-17 14:05
816
0
77440

چرخه اقتصادی کشور بدون FATF متوقف نمی شود/ ژنرال‌های خسته نتوانستند؛ دولت «ایران قوی» می‌تواند

سیگنال خبرهای روشن و امیدوارکننده از مذاکرات وین به گوش می‌رسد و تلاش هئیت ایرانی برای تحقق توافق خوب و لغو تحریم‌هاست، کاری که ژنرال‌های خسته نتوانستند و ناتوان بودند؛ دولت «ایران قوی» می‌تواند.

به گزارش گلستان ما، مذاکرات وین به دور جدیدی رسیده است، انتظار ایران از گروه ۱+۴ داشتن رویکرد سازنده است نه سهم‌خواهی یکطرفه و این روند می‌تواند باب اتفاقات تازه‌ای در تاریخ سیاسی باشد.

گرچه دولت ایران قوی، اقتصاد کشور را به مذاکرات گره نزده و با تلاش شبانه روزی به دنبال رفاه عمومی است اما اگر عده‌ای در این میان سنگ اندازی نکنند نتیجه روحیه جهادی اثرات خود را سریعتر نمایان می کند.

امام جمعه گنبدکاووس در خصوص اقدامات اخیر دولت در حوزه سیاست خارجه گفت: قرارداد سوآپ نه تنها گاز مورد نیاز ۵ استان شمالی را تامین می کند بلکه به یک پشتیبان مهم برای مذاکرات مبدل شده است و نشان داد که بدون fatf نیز می شود مراودات اقتصادی داشت.

حجت الاسلام ترابی با اشاره به اقتدار ایران در مذاکرات وین بیان کرد: تیم مذاکره کننده ما با وجود حضور تیم مذاکره کننده امریکایی در وین، اجازه حضور به  آمریکایی ها در مذاکرات را نداد و تاکید کرده است که مذاکرات تنها حول محور هسته ای است وخبری از برجام دو و سه نخواهد بود.

وی افزود: وضعیت فروش نفت و درامد های ارزی دولت در طی این صد روز و همچنین قرار داد سوآپ دست برنده ای برای تیم مذاکره کننده ایرانی شده است و اروپاییان را متشنج کرده است.

ترابی ضمن محکوم کردن اقدام اخیر ترکیه مبنی بر روابط اقتصادی با رژیم اشغالگر قدس، تصریح کرد: اردوغان میخواهد مشکلات اقتصادی را با فروختن عزت مردم ترکیه برطرف کند.

وی همچنین به انتخابات عراق اشاره کرد و افزود: با روی کار آمدن مقتدی صدر بعید است در عراق با دولتی عمل گرا و اهل عقلانیت مواجه شویم.

ترابی با اشاره به درگیری های مرزی موجود مرز افغانستان گفت: مادامی ک مجموعه حاکم بر افغانستان به یک تثبیتی برسد منطقه مرزی ما با این کشور محل تنش هاست.

وی با اشاره به پیروزی انصارالله یمن گفت: بعد از ۷ سال جنگ پیاپی اکنون عربستان و دولت منصور هادی پرچم سفید برافراشته اند و پای میز مذاکره و آتش بس امده اند.

انتهای پیام/

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.