1400-08-05 17:01
800
0
76750

نشست رئیس کل دادگستری گلستان با فعالان اقتصادی شهرک صنعتی مینودشت

رئیس کل دادگستری گلستان از پیگیری موضوع آزادسازی اسناد مازاد واحد های تولیدی که در رهن بانک ها است؛ خبر داد.

به گزارش گلستان ما؛ حیدر آسیابی امروز در جمع فعالان اقتصادی شهرک صنعتی مینودشت گفت: یکی از مشکلات بانکی که تولیدکنندگان با آن مواجه هستند، اسناد مازاد در رهن بانکها است که به صورت ویژه در حال پیگیری آن هستیم.

آسیابی افزود: واحدهای تولیدی برای دریافت تسهیلات، اسنادی با ارزش خیلی بیشتر از مبلغ وام به عنوان رهن از فعالان اقتصادی به وثیقه گذاشته اند که قانونی نیست.

وی ادامه داد: این اسناد باید دوباره کارشناسی و بر اساس نرخ روز ارزش گذاری شود و اسناد مازاد از رهن بانکها خارج و به واحدهای تولیدی بازگردانده شود.

این مقام ارشد قضایی استان گفت: تاکنون سه نشست تخصصی با  شورای هماهنگی بانک های استان داشته ایم و برای رفع چالش های بانکی بر سر راه تولیدکنندگان مشغول رایزنی هستیم.

حیدر آسیابی گفت: مصوباتی که در بازدیدهای میدانی و یا در جمع فعالان اقتصادی با حضور مسئولان اجرایی و بانکی مصوب می شود لازم الاجراست و خوشبختانه تاکنون نیز هر  موردی که مصوب کرده ایم با همکاری بانکها و دستگاه های مربوط اجرایی شده است.

وی ادامه داد: یکی از این مصوبات تعیین تکلیف زودتر موضوع اسناد شهرک صنعتی بندرترکمن بود که در کمتر از یک هفته این مشکل که سالها معطل مانده بود حل شد.

آسیابی گفت: در قوه قضاییه و استان ها ستاد پیگیری  سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی تشکیل شده و  همت دستگاه قضایی استان رفع مشکلات و موانع تولید در استان است.

رئیس کل دادگستری و معاونان وی امروز از دو واحد تولیدی در شهرک صنعتی مینودشت هم بازدید کردند.

انتهای پیام/
 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.