1400-01-27 11:11
1922
3
74173

نامه نماینده ولی فقیه گلستان به رهبرانقلاب درباره مشکلات گندمکاران

نماینده ولی فقیه در گلستان طی نامه ای به محضر رهبر معظم انقلاب مشکلات کشاورزان و تبعات ناشی از قیمت اعلام شده خرید تضمینی گندم را به معظم له اعلام کرد.

به گزارش گلستان مان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، طی نامه‌ای به محضر حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، مشکلات کشاورزان و تبعات ناشی از قیمت اعلام شده خرید تضمینی گندم را به معظم له اعلام و از ایشان درخواست صدور اوامر لازم برای حل این مشکل کرد.

نماینده مقام معظم رهبری در این نامه آورده است: یکی از مشکلات اساسی کشاورزان که موجب بی رغبتی آنان در تولید می‌شود، قیمت اعلام شده خرید تضمینی گندم از سوی دولت محترم است. با این قیمت کشاورزان برای کاشت این محصول اساسی بی رغبت شده و بسوی کاشت محصولات با صرفه اقتصادی بیشتر، گرایش پیدا خواهند کرد و در نتیجه نیازمند واردات بیشتر این محصول خواهیم شد.

امام جمعه گرگان افزود: درسال ۱۳۹۸ قیمت تضمینی خرید گندم دو هزار و ۷۰۰ تومان بود و این عدد در سال ۱۳۹۹ به چهار هزار تومان رسید. هر چند این قیمت نسبت به سال قبل بیش از ۴۸ درصد افزایش یافته، ولی مورد اعتراض گندم کاران است و مشکلاتی را برای تولید این محصول اساسی بدنبال خواهد داشت؛ چرا که با افزایش قیمت جو به حدود پنج هزار و ۵۰۰ تا شش هزار تومان در بازار و پایین‌تر بودن قیمت تضمینی گندم، محصول گندم از چرخه مصرف انسان خارج شده و در دامداری‌ها و مرغداری‌ها خوراک دام و طیور خواهد شد و عرضه آن برای مصرف انسانی با کاهش مواجه می‌شود و علاوه بر آن اختلاف قیمت خرید گندم در داخل با قیمت آن در خارج و کشورهای همسایه، خروج گندم از کشور را بصورت قاچاق افزایش خواهد داد.

امام جمعه گرگان خطاب به رهبر معظم انقلاب نوشت: برابر اعلام مراجع رسمی، در ده ماهه اول سال ۱۳۹۹، ۷.۲ میلیون تن گندم به ارزش ۷۵۰ میلیون دلار از خارج وارد شده است که با احتساب ارز نیمائی هر کیلو گندم ۶ هزار و ۵۶۵ تومان برای دولت هزینه داشت، اگر با همین قیمت از کشاورزان داخل هم خرید شود مشکلات فوق الذکر را نخواهیم داشت و کشاورزان هم راضی خواهند شد. تقاضای عاجزانه حقیر آن است که حضرتعالی در سال «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» با اوامر صادره این مشکل را حل بفرمائید تا تولیدگران عرصه کشاورزی راضی و خشنود و عملاً تحقق شعار سال را شاهد باشند.

انتها پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.