1399-02-30 14:33
952
0
68707
یک فعال اجتماعی:

محرومیت نگارستان ایران از گردشگری ساحلی/امنیت حلقه مفقوده سواحل

سند چشم انداز گلستان مبتنی بر گردشکری است و سواحل از نقاط قوت این استان است اما اگر کسی بخواهد با قایق در سواحل آن درآمدزایی کند باید خطر گلوله جنگی کلاشینکف را به جان بخرد.

به گزارش گلستان ما؛ احمد ملاشاهی در یادداشتی نوشت: سند چشم انداز گلستان مبتنی بر گردشکری است و سواحل از نقاط قوت این استان است اما اگر کسی بخواهد با قایق گردشگری در سواحل گلستان درآمدزایی کند باید خطر گلوله جنگی کلاشینکف را به جان بخرد.

آبهای گلستان به لحاظ مدیریتی زیر نظر استان همسایه است در این میان صیادان زیادی طعم گلوله گرم محیط بانان مازندران را چشیدند که تاکنون رسانه های رسمی از جمله شبکه استانی بخاطر ملاحظاتی تصاویر قربانیان را پخش نکرده اما این روزها گردشگران خواسته یا ناخواسته هدف قرار می گیرند.

رنگ زرد قایق های گردشگری هم نمی تواند جلوی تیراندازی ها را بگیرد.

در میان این ناامنی ساحلی گلستان برای گردشکران عجیب این است که استاندار گلستان به احیای خلیج گرگان و گردشگری آشوراده چسبیده است بی آنکه متوجه امنیت این مناطق باشد.

با تصاویر منتشره به نظر می‌رسد کار از بحث زیست محیطی گذشته است و وارد مسایل امنیتی شده است شورای تامین گلستان تا رسیدگی به پروندها باید در اسرع وقت مانع هر نوع گشت‌زنی با سلاح جنگی در سواحل گلستان  شود.

نباید حماقت یک اداره استان همجوار، موجب کدورت همسایگی و حتی تنش بین مردم خوب دواستان شود.

همچنین این شرایط فرصتی است تا قانون حمل سلاح جنگی بخصوص برای محیط بانان بین استانها بخاطر مسائل امنیتی مورد  بررسی و حتی تجدید نظر قرار گیرد .

البته پیشنهاد می شود محیط بانان که دست به سلاح شان خوب است از محیط بانی به مرزبانی منتقل شوند چون این رفتار آنها بیشتر در مناطق مرزی بکار می آید تا داخل کشور و بین مردم عادی.

انتهای پیام/

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.