1400-06-29 10:43
530
0
76196
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور خبر داد

شرین سازی آب‌های لب شور گلستان/ موافق وزارت نیرو با شیرین‌سازی 44 هزار متر مکعب آب دریا در شبانه‌روز

جانباز گفت: از اجرای مطالعات شیرین سازی آب های شور و لب شور بخش شمالی استان برای تامین مصارف شرب خبر داد.

به گزارش گلستان ما، حمیدرضا جانباز در گفتگو با خبرنگاران گفت: امسال ما در بیشتر نقاط کشور از جمله استان گلستان با موضوع خشکسالی بسیار سخت رو به رو بودیم.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور  ادامه داد: در استان گلستان در طول 45 سال آماری سومین سال خشک را سپری کردیم و با توجه به اینکه در بخش هایی از استان منابع آبی ما متاثر از بارندگی ها بود به ویژه در مناطق مرتفع و روستاهایی که به چشمه آب شرب مردم تامین می شد کار آبرسانی با مشکل رو به رو شد.

جانباز بیان کرد: امسال در بودجه اتفاق خوبی در حوزه افزایش اعتبارات برای آبرسانی افتاد و استان گلستان نخستین استان از نظر بهره مندی از این اعتبارات در کشور است و سرجمع اعتبارات ما نسبت به سال گذشته بیش از هشت برابر شد و عمده آن به بخش روستایی اختصاص پیدا می کند.

وی افزود: در سال گذشته کمتر از 100 میلیارد تومان اعتبار برای گلستان در نظر گرفته شده بود که این اعتبارات به 800 میلیارد تومان افزایش یافته است.

این مقام مسئول متذکر شد: ما در استان گلستان به جهت اینکه بخش زیادی از آب مصرفی از چاه ها تامین می شود و  بخش کشاورزی نیز بیش از 92 درصد مصارف خود را از منابع زیرزمینی تامین می کند با کاهش سطح آب های زیرزمینی رو به رو هستیم و لذا دچار کمبود آب و یا کمبود کیفیت  آب شدیم.

جانباز متذکر شد: استفاده از آب های شور و لب شور به صورت جدی در دستور کار قرار می گیرد، در بخش هایی از شمال استان و منطقه آق قلا بنا شد که مطالعاتی در خصوص استفاده از آب های شور و لب شور انجام شود و بتوانیم با استفاده از سامانه های نمک زدایی آب مردم منطقه را تامین کنند.

وی تاکید کرد: موضوع استفاده از آب های دریا نیز در خلیج گرگان مد نظر قرار گرفته است و در حال حاضر 44 هزار متر مکعب در شبانه روز مجوز استفاده از آب دریا را استان درخواست داشت که مورد تایید وزارت نیرو است و بنا شد که در یک بازده زمانی سه ماه نسبت به مطالعات آن و پس از آن جذب سرمایه گذار اتفاق بیفتد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.