1398-11-04 12:32
1139
0
67270

راه آهن گلستان در انتظار تامین زیرساخت های مناسب برای رونق اقتصادی

در سال 1393 راه آهن گرگان -اینچه برون -ترکمنستان قزاقستان به طول 924 کیلومتر مربع با حضور رئیس جمهور ایران و مسئولان کشور ترکمنستان به عنوان کریدور شمال جنوب افتتاح شد که 80 کیلومتر مربع آن در ایران و مابقی در کشورهای ترکمنستان و قزاقستان قرار دارد و از آن روز تاکنون متاسفانه هیچ تغییری در ایجاد زیر ساخت های لازم در راستای توسعه و پیشرفت رونق اقتصادی رخ نداده است.

به گزارش گلستان ما، روز گذشته محمد اسلامی از ترمینال جدید پروازهای داخلی فرودگاه گرگان و ایستگاه بین المللی راه آهن اینچه برون  در مرز گلستان به ترکمنستان بازدید کرد و قرار است چگونگی اجرای طرح اتصال راه آهن اینچه برون ،گنبدکاووس ، آزادشهر شاهرود را بررسی و از طرح های در حال تکمیل کمربتدی علی آباد به گرکان بازدید کند.

راه آهن اینچه برون به ترکمنستان به عنوان کریدور شمال جنوب طراحی و افتتاح شد اما در این سالها توجهی به تامین زیرساخت های آن در راستای رونق اقتصادی نشده است.

قرار بود یک هزار و 250 هکتار از اراضی مرزی برای ایجاد بندر خشک و مرکز  لجستیک در اختیار راه آهن قرار گیرد که طی اخبار رسیده متاسفانه این اراضی هنوز واگذار نشده است.

با توجه به تحریم های اقتصادی شدید و ظالمانه دشمن در سالهای اخیر به نظر می رسد  بهترین مسیر رونق اقتصادی کشور با کشورهای cAs و چین تنها از طریق راه آهن اینچه برون به ترکمنستان و کشورهای خاور دور باشد.

در حال حاضر ایران تعامل و ارتباط اقتصادی خوبی با کشورهای cAs و چین دارد و این مسیر کوتاهترین و به صرفه ترین مسیر به لحاظ تجاری است.

ایجاد بندر خشک و مرکز لجستیک در حوالی ایستگاه اینچه برون به ترکمنستان می تواند جابجایی بار را از 120 هزار تن  به 6 میلیون تن بار در سال افزایش دهد.

امید داریم با بازدید وزیر راه و شهرسازی و استاندار گلستان از این ایستگاه شاهد واگذاری یک هزار و 250 هکتار اراضی منطقه برای راه اندازی بندر خشک و مرکز لجستیک بوده و تامین زیرساخت های آن برای رونق اقتصادی باشیم ضمن اینکه راه اندازی این بخش ها می تواند برای 3 هزار جوان جویای کار گلستان اشتغالزایی کند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.