1399-01-30 17:49
1602
0
68247

دستور معاون رئیس‌جمهور برای افزایش حقوق کارمندان وزارت عتف اجرا نشده است

رئیس کمیسیون اداری شورای صنفی کارکنان آموزش عالی گفت: دستور معاون رئیس‌جمهور برای افزایش حقوق کارمندان اجرا نشده است چرا که وزارت علوم در تاریخ ۳ اسفند سال ۹8 فقط با افزایش ۳۰ درصد ماده ۲۰ فصل پنجم آئین‌نامه موافقت کرد.

به گزارش گلستان ما، لعیا میزبان رئیس کمیسیون اداری شورای صنفی کارکنان آموزش عالی در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس با اشاره دلایل اعتراض کارمندان دانشگاهها و مراکز علمی پژوهشی و فناوری به روند اجرای افزایش حقوق و مزایای فصل دهم خدمات کشوری همتراز با فصل پنجم حقوق و مزایای آئین نامه مصوب هیات امنای کارکنان اموزش عالی گفت: موضوع افزایش ۵۰% فصل دهم حقوق و مزایا  قانون مدیریت خدمات کشوری ماده ۶۴ الی ۸۰ را شامل شده است و به  تمامی دستگاه های اجرایی تابع قانون مدیریت خدمات کشوری مصوبه شماره ۱۶۲۸۶۲/ت۵۴۰۵۷هـ در  ۲۱ اسفند سال۱۳۹۵ هیأت وزیران افزایش ۵۰% آن  ابلاغ شده بود اما بعضی از دستگاه های اجرایی این مصوبه را به دلیل عدم اعتبار اجرا نکرده بودند که با اعتراض کارکنان مشمول طی سال های متوالی ، طبق دستور ریاست جمهوری برای ایجاد عدالت و دوری از تبعیض در  دریافت حقوق و مزایا  بین کارمندان دولت ، مصوبه  شورای حقوق و دستمزد مبنی بر افزایش پنجاه درصدی امتیازات فصل دهم،مجددا ابلاغ شد و طبق بخشنامه سازمان برنامه و بودجه مقرر شد از اول اسفند سال ۹۸ احکام افزایش ۵۰ درصد حقوق و مزایای فصل دهم همتراز با فصل پنجم در آئین نامه اعضای غیر هیات علمی مصوب هیات امنا اجرا شود. وی با اشاره به ابلاغ بخشنامه سازمان برنامه برای احکام افزایش ۵۰ درصدی حقوق و مزایا افزود:کارمندان شاغل در دانشگاهها و مراکز  علمی و پژوهشی وابسته به وزارت علوم نیز افزایش ۵۰ درصدی حقوق و مزایای مصوب در فصل پنجم آئین نامه استخدا می را از روسای دانشگاه ها خواستار شدند اما هیات امنای وزارت علوم در تاریخ ۳ اسفند سال ۹8 فقط با افزایش ۳۰ درصد ماده ۲۰ فصل پنجم آئین نامه موافقت کردند.که در این راستا وزیرعلوم نامه ای رابه شماره ۳4۷۱۹۷/در تاریخ ۲۰ اسفند سال ۹۸ را برای تامین اعتبار فوق ،درخواست اعمال افزایش ۵۰% صادر را به سازمان برنامه و بودجه کردند.

میزبان ادامه داد: بعد از ارسال نامه توسط وزیر علوم  بلافاصله  طی دستورالعمل سه امضایی از سوی محسن بورزوزاره مدیر کل خزانه وزارت اموراقتصادی و دارایی ، همت علی شاه نظری رئیس امور مدیریت مشاغل و نظام های پرداخت سازمان اداری و استخدامی کشور و همت علی نوری رئیس امور هماهنگی و تلفیق بودجه سازمان برنامه و بودجه کشور در ۲۰ اسفند سال گذشته و بند ۶ آن ، وزارت علوم و وزارت بهداشت را از این افزایش مستثنی کردند که این بند مغایر دستور معاون ریاست جمهوری بوده است.

رئیس کمیسیون اداری شورای صنفی کارکنان آموزش عالی تصریح کرد: وزیر بهداشت که از معاونین قبلی سازمان برنامه و بودجه بودند با استفاده از قوای حمایتی بدون توجه به دستورالعمل  غیر قانونی ۳ امضایی افزایش ۵۰ درصد فصل هشتم حقوق و مزایای کارمندان خود را اعمال کردند اما وزیر علوم طی نامه شماره  ۳4۷۱۹۷/ در ۲۰ اسفند سال گذشته برای تأمین اعتبار افزایش ۵۰ درصدی با معاون اول رئیس جمهور  مکاتبه کردند که در پاسخ به نامه وزیر با صدور دستور مکتوب از اسحاق جهانگیری به سازمان برنامه و بودجه طی شماره نامه ۱6۲۵۲۱ در ۲۱ اسفند ۹۸، و در ادامه ارسال نامه از سازمان برنامه و بودجه طی نامه شماره 6/۳48۹۹۱ در ۲۴ اسفند سال گذشته  به دانشگاهها ارسال و خواهان ارایه آمار اعضای هیات علمی برای همسان سازی حقوق اعضای هیات علمی با هیات علمی وزارت بهداشت شدند و در آخر نامه به افزایش حقوق کارکنان هم اشاره کردند.

وی افزود: پس از نامه سازمان برنامه و بودجه به دانشگاه ها اقدام ناعادلانه و تبعیض آمیز وزارت علوم برای اخذ بودجه ۵۰ درصد افزایش به نام کارمند و پرداخت ۲۰ درصد آن بنام افزایش حق جذب  هیات علمی آغاز شد و متاسفانه به کذب و مکتوب به سازمان بر نامه و بودجه افزایش ۲۱ درصدی کل حقوق کارمندان را گزارش کردند این موضوع در حالی است که در تاریخ ۲۸ اسفند سال گذشته افزایش ۱۹ الی ۲۱ درصدی حقوق و مزایای کارمندان را به تعداد ۵۰۰۰۰ کارمند را  به سازمان برنامه و بودجه ارسال کردند.

میزبان خاطر نشان کرد: اقدام نا عادلانه مسئوولین وزارت علوم و سازمان برنامه و بودجه  بین کارمندان دولت در نظام جمهوری اسلامی تبعیض است و طبق بند ۹ اصل سوم قانون اساسی تبعیض ناروا ممنوع است. رئیس سازمان برنامه و بودجه بلافاصله پس از تامین فوق العاده جذب اعضای هیات علمی از محل افزایش ۵۰ درصد کارکنان در سال ۹۸ !!! مجوز همترازی حقوق هیأت علمی آموزش عالی را  همتراز با هیأت علمی وزارت بهداشت را اعلام کردند اما آنچه جالب و حائز اهمیت است صدور این نامه های هماهنگ شده در یک تاریخ  بوده است.

وی افزود: ما کارمندان آموزش عالی در سراسر کشور از رسانه خواهان احقاق حقوق قانونی خود در خصوص افزایش ۵۰ درصد فصل پنجم آئین نامه مصوب هیأت امنا و ابلاغی وزرای علوم هستیم.  این تبعیض و عدم اجرای افزایش ۵۰ درصد فقط برای کارکنان وابسته به آموزش عالی در سراسر کشور اتفاق افتاده است که مورد اعتراض ۸۰۰۰ نفر کارمند از سایت کارزار به مقام معظم رهبری و رسانه های کشور شده است و اگر وزارت علوم در تصمیم خود تجدید نظر نکنند این امور  پیگیری قانونی خواهد شد.

میزبان گفت: متاسفانه معاونین اداری ومالی دانشگاههای تهران ،کردستان و شریف در گزارش به بخش فارس من  خبرگزاری فارس اظهار کردند که ۵۰% افزایش حقوق و مزایا برای کارکنان  انجام شده است اما ذکر نکردند که چگونه؟ !زیرا این کارمندان و هیأت علمی را کارکنان آموزش عالی می دانند و ۵۰ %  تقسیم شده غیرقانونی بین کارمندان ۳۰%  و هیات علمی ۲۰%  را همان افزایش ۵۰%  فصل پنجم آئین نامه اعضای غیر هیأت علمی فرض کردند که کاملا اشتباه و کذب است. و فقط قصد منحرف کردن اذهان و مسوولین را دارند. 

وی در پایان گفت: مسوولین  بدانند برای کارمندان آموزش عالی جز ۳۰% ماده ۲۰ فصل پنجم آئین نامه مصوب که در کل حقوق ۱۵ درصد افزایش داشته را اعمال نکردند و این در حالی است که اعتبار لازم برای ۵۰۰۰۰ کارمند را از سازمان بر نامه و بودجه دریافت کردند.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : فارس

    نظرات

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

    پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

    © کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.