1398-08-25 20:28
1172
0
66306
رئیس سازمان صمت گلستان:

افزایش قیمت کالا و خدمات در ازای گرانی بنزین ممنوع است/ نظارت در بازار تشدید می‌شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان با بیان اینکه تقویت بازرسی و نظارت بازار یکی از اولویت‌های مهم پس از افزایش نرخ بنزین است، هر گونه افزایش کالا و خدمات را در شرایط فعلی ممنوع اعلام کرد.

به گزارش گلستان ما، حسین طلوعیان عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران پیرامون پس‌لرزه‌های افزایش نرخ بنزین و آثار گرانی در بازار گفت: در مرحله نخست اولویت ما تقویت بازرسی‌هاست.

طلوعیان با بیان اینکه افزایش قیمت بنزین ممکن است باعث سوءاستفاده برخی سودجویان و بروز اختلالاتی در بازار شود، اظهار کرد: بر اساس مصوبات ملی کارگروه تنظیم بازار هر گونه افزایش قیمت در بخش کالا و خدمات تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

وی تاکید کرد: هر کسی به صورت خودسرانه قیمت کالا و خدمات را افزایش دهد خلاف قانون عمل کرده است و برابر مقررات با وی برخورد خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان با اشاره به افزایش ابعاد نظارتی در بازار گفت: تیم بازرسی متشکل از ناظران بازرسی و نظارت سازمان صمت، بازرسی نظارت اصناف، بسیج اصناف، نیروهای بسیج و ناظران تعزیرات در تمامی شهرستان‌ها فعال شده است و در دو نوبت صبح و عصر بازرسی‌ها تشدید می‌شود.

طلوعیان به ارائه گزارشی از روند نظارت بازرسان در بازار از سطح شهرستان‌ها پرداخت و افزود: هیچ گونه افزایش قیمت تا به حال در سطح کالا و خدمات در استا گلستان گزارش نشده است.

وی در خصوص افزایش قیمت گوجه فرنگی در بازار با قیمت هر کیلو 7 الی 9 هزار تومان گفت: قیمت تره بار بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می‌شود.

طلوعیان بیان کرد: قیمت گوجه فرنگی قبل از گران شدن بنزین 6 هزار تومان بود ، میزان عرضه و تقاضا در مقطعی باعث می‌شود قیمت گوجه کم و در مقطعی افزایش پیدا کند، قیمت گوجه طی یک الی دو ماه گذشته و در فصل تولید آن بین ۶۰۰ الی ۷۰۰ تومان بود.

وی ادامه داد: برای جلوگیری از هرگونه هرج و مرج و برای اینکه فرصتی به سودجویان داده نشود به مرور و بعد از بررسی دلایل، اقدام به افزایش قیمت در برخی کالاها که افزایش قیمت در آن منطقی باشد اعمال خواهد شد، فعلاً افزایش قیمت تا هفت الی 10 روز آینده نخواهیم داشت.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.